Rcs og demasoni el. tropheus?

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 610

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger steenmillinder (Inaktiv) - 17/05-2016 19:00 17/05-2016 19:00
rcs rejer og P. demasoni el. tropheus?

Har en Fahaka kuglefisk som bliver større og større og overvejer at omlægge mine baljer så den kan få et godt hjem, så tænker at indrette min 2 meter 660'er kun til den, jeg har rigtig RIGTIG mange sten som ville give rejerne masser af gemmesteder hvor kuglefisken går på jagt.

Min ide er så at demasonier er små nok til ikke at gøre et alt for voldsomt indhug i rejebeholdningen, så der stadig er noget for kuglefisken at jage, baljen er trods alt til den, men at der andet i baljen end kun den. Jeg har også overvejet tropheus i håbet om at de er "vegetariske" nok til ikke at gå for meget efter rejerne.

p.s. kuglefisken kan sagtens leve med den type cichlider, der er også masser hyalella azteca til cichliderne, jeg vil også komme nogle mallehuler i og ha nogle ancistrus som yngler, og jeg vil også have en mindre seperat balje hvor jeg yngler snegle og RCS...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger steenmillinder (Inaktiv) - 17/05-2016 19:02 17/05-2016 19:02
kan godt være tråden er mere egnet til cichlids.dk... *rødmer*

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Administrator scn - 17/05-2016 22:41 17/05-2016 22:41
Så kloge er fiskene ikke, når de ser potentielt mad, så skal det bare ædes. Derfor bør man ikke blande tropheus med eks. tangaer der skal have animalsk kost.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Administrator Sponsor ken kætbak - 18/05-2016 05:32 18/05-2016 05:32
Demasoni skal nok få udryddet dine rejer. Det er et dødfødt projekt desværre ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger steenmillinder (Inaktiv) - 18/05-2016 14:25 18/05-2016 14:25
det var hvad jeg frygtede, specielt når rejerne er helt små... tak får imput, jeg dropper cichliderne i den balje, det var bare en ide fordi jeg min sagtens kunne gå sammen med den type fisk.

Pointen er at holde dens nysgærrighed oppe med nogle rejer den kan jage, den begynder at svømme mere og mere op og ned af ruden når den er ved at løbe tør for levende rejer, selvom den lige er blevet fodret meget. Så jeg er blevet overbevist om at rovfisk, som meget af tiden er på jagt efter mange forskellige typer bytte som også er små i forhold til fisken, så den skal spise/jage meget af tiden, skal holdes stimuleret på den måde. Gælder også for visse typer rovcichlider som fx. parachromis, umbee, trimac, oscar osv, måske er jeg bare ved at blive for hippie..

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger steenmillinder (Inaktiv) - 18/05-2016 14:31 18/05-2016 14:31
scn- jeg håbede lidt på at deres "jagtinstinkt" ikke er så stærkt overfor små ting som bevæger sig.

P.s. jeg har haft en enkelt tropheus som gemte sig under indbyggerskifte i en balje og fik i et år kun kødfodder i en rovbalje, og hvad den ellers kunne gnave af overfladen.
Jeg kunne slf ikke spørge den om den havde ondt i maven, men den så ud og opførte sig så meget som jeg forventede en tropheus ville under de forhold at jeg ikke kunne se nogen forskel(den fik ikke bugvattersot flageletter). Det er slf bare en enkelt anekdote og siger ik noget brugbart.

Annoncører
Annoncører