Brugere

Postet under : Siden - Ideer til Cichlids
Visninger : 632

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Principia - 31/07-2016 14:19 31/07-2016 14:19
Der er en del brugere som enten er inaktive, og eller har stoppet. Er det ikke en ide at få ryddet op i dem. Men kan evt udsende et varsel på 90 dage, så folk har en mulighed / chance for at logge ind og beholde deres profil, og så ellers slette dem. Jeg vil tro at man kan køre brugerne ned med 30 % ved et sådan indgreb.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger scn - 31/07-2016 16:27 31/07-2016 16:27
Men hvorfor skulle en inaktiv brugerprofil slettes?

Er det ikke nok at man kan se at brugeren ikke er aktiv, så man derfor ikke skal forvente at få svar, hvis man eks. sender en besked?

Jeg tror da nok at status som "inaktiv" kommer automatisk efter et stykke tid. Om det så er 3 mdr, aner jeg ikke.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Principia - 31/07-2016 17:52 31/07-2016 17:52
Jo måske. Men det har jo indflydelse på flere ting. Det bliver nemmere at søge brugere generelt, når der ikke er fyld i brugerbasen. Man kan få større overblik over hvem som har hvad, når tingene er ryddet op, og folk ellers opdaterer deres profiler. ( du behøver ikke glo på mig i øje blikket, sådan for at komme dig i forkøbet. Jeg har PT ingen fisk, pga. ombygning )
Samt er der jo ingen grund til at, der skal ligge en større inaktiv brugerflade, og flyde. De fleste inaktive er jo nok stoppet i hobbyen, og derfor irrelevante, for siden alligevel. Men de figurerer stadig i fiskedatabase osv. Også selvom man kan se de er inaktive der også.
Jeg syntes bare at der generelt bliver gjort for lidt af at gøre siderne overskuelige, og man skal jo starte et sted. Debatten er en ordentlig mundfuld, så derfor starten med brugere. Så kan jeg stille debatten som forslag næste gang. :D B)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Christian_Krogh (Inaktiv) - 16/08-2016 01:23 16/08-2016 01:23
Jeg er en af de brugere du kalder irrelavant, da jeg er stoppet med at holde fisk. Det er ikke selvvalgt, men pga. helbredsproblemer. Jeg har stadig interessen, og dukker ind imellem op for at se hvad der rør på sig i hobby'en. Ergo ville jeg da være træt af det hvis min bruger pludselig var væk, fordi jeg ikke har været aktiv i nogle måneder.

Jeg tror mere det er et spørgsmål om ocd. De inaktive brugere kan vel næppe irritere dig, og de kan stadig have postet tråde, eller lagt svar i andre tråde, som kan være relevante idag.

Det er også længe siden jeg har postet en akvarierelateret video på min youtube kanal, men jeg modtager stadig spørgsmål og kommentare på de gamle video'er, og jeg kan da se på nogle af dem der har flere views, at der da sikkert ville gå noget tabt hvis jeg bare slettede dem. Lidt det samme princip.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Principia - 21/08-2016 10:22 21/08-2016 10:22
ocd ????? Det var noget af et postulat. :D . Man kan så trøste sig med at det siger mere om afsender end modtager. B)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Christian_Krogh (Inaktiv) - 23/08-2016 12:22 23/08-2016 12:22
Indlægget er rettet 23/08-2016 12:37 23/08-2016 12:37 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Ja da, selvfølgelig har jeg da lidt OCD gemt i mig, det har de fleste vel på et eller andet punkt. Det kan være en ret stor fordel hvis man gerne vil have et flot og sundt planteakvarie, bare for at tage et eksempel. B)

Pointen var, at selvom man ikke er aktiv lige nu og her, så kan man godt have bidraget med noget vigtigt til siden førhen, som stadig kan være relevant. :-)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Udvikler Sponsor Kviller - 23/08-2016 13:33 23/08-2016 13:33
Alt aktivitet er bundet på brugeren - Så hvis vi fjerner brugerprofilen, så vil alt indhold også forsvinde - Så derfor kan det ikke lade sig gøre, at fjerne brugere.. Andet end ved at sætte dem inaktive eller deaktivere dem. Indhold og bruger vil dog stadig være i databasen, så ingen grund til at slette dem :)

Annoncører
Annoncører