Repashy gel food

Postet under : Akvariesiden.dk - Foder
Visninger : 972

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger HappyDane69 - 13/09-2016 10:46 13/09-2016 10:46
Hey folkens

Er der nogle som har erfaring med gel food fra ovenstående online firma ?

Er det bedre end traditionelt foderemner så som flagefoder til mellemstore fisk, infusorier til småyngel, alm rejefoder eller hvilken type foder man nu engang benytter sig af ?

Overvejer nemlig kraftigt, at prøve til småyngel og rejer..

På forhånd tak for info

Mvh
Eddie

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger jfpfriis (Inaktiv) - 13/09-2016 12:27 13/09-2016 12:27
Jeg har selv prøvet den til maller der hedder "Morningwood" :D ..
Det er spændende at hælde det på trærødderne mens det er flydende og lade mallerne (og andre fisk) spise det derfra.
Jeg har også prøvet den der hedder "Superfoods", men er gået lidt fra det igen da mine Discus ikke finder det så interessant - de nipser og spytter det ud igen - de er nok blevet for vant til frostfoder og oksehjerte :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger gallus (Inaktiv) - 13/09-2016 14:04 13/09-2016 14:04
jeg har brugt repasy redrum (farvefoder) som binde middel til mit rejemix... samt har lavet mix med NLS og NOVO RIFT som jeg har blendet sammen med Repasy.. det virker ok som binde middel.. så vandet ikke svindes helt vildt.. der kommer lidt, men minimalt i forhold til uden repashy

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Sølz - 13/09-2016 23:27 13/09-2016 23:27
Jeg har prøvet det, men mine fisk er ikke særlig interesseret. Jeg synes også, at det opløses hurtigt i vandet og så sviner det en del. Er holdt op med at bruge det af same grund.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Dujo (Inaktiv) - 14/09-2016 08:31 14/09-2016 08:31
Jeg bruger det flere gange om ugen til mine fisk. Skifter mellem Super green og Solient green. De elsker det. Laver en lille portion, har den i køleskabet ca. 1 uge også kan jeg lave en ny.

En god ide er at bruge en smule mindre vand til pulver end anbefalet, da det så bliver lidt mere stift og derfor ikke falder fra hinanden så nemt.
Har også brugt NLS Gel tidligere, men det var de ikke så interesseret i. Jeg er stor STOR fan af Repashy og anbefaler det til alle jeg kender :) (med fisk :P )

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger gallus (Inaktiv) - 14/09-2016 09:58 14/09-2016 09:58
Jeg har nu heller ikke den oplevelses at det skulle svine. Jo alt rejemix sviner, men når jeg bruger Repashy, så minimerer jeg det så det næsten ikke kan ses. (Det lød som en reklame for noget vanishing)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger AnneH (Inaktiv) - 16/09-2016 14:58 16/09-2016 14:58
Jeg har prøvet supergreen, grub pie og spawn&grow, dog mest til mine pansermaller og selskabsfisk. De var MEGET begejstrede for det. Det var også en fordel i en periode, hvor jeg kunne blande noget medicin i maden, hvor jeg følte mig mere sikker på, at det blev spist.

Man kan, for at spare tid, blande det op og lade det stivne, og derefter smide det i fryseren. Det er dog så let at lave en portion, at det ikke er mange sekunder, man sparer på den konto. Som Dujo foreslår er det en god ide kun at blande lidt vand i, da det ellers kan svine lidt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger HappyDane69 - 17/09-2016 08:34 17/09-2016 08:34
Tak for jeres indlæg allesammen..lyder som det er værd at prøve, så det vil jeg gøre inden længe, så må vi se om mine fisk gider indtage det..der er jo kun een garanti her i livet når alt kommer til stykket..

Fortsat go dag til alle

Eddie

Annoncører
Annoncører