Powerhead til 46l Nano

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 590

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Holst01 - 25/01-2017 11:47 25/01-2017 11:47
Hej allesammen.

Jeg får lidt alger og forsøger at finde årsagen, måske det er for lidt flow. Så jeg vil forsøge mig med et powerhead.
Jeg har et Fluval Edge 46L (den høje model)

Jeg har kig på Hydor Koralia 240. ca 900L/t. Men kan ikke finde ud af om det er for meget og om denne evt. kan begrænses.

Hvad har i af idér og erfaringer.?

Mvh. Holst

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger slazzen - 25/01-2017 19:35 25/01-2017 19:35
Hej

Jeg har også prøvet med diverse nano powerheads og har også fået et fornuftigt flow med det - men synes at det larmer for meget (ja - jeg er måske lidt hysterisk her), så jeg har istedet valgt at opgradere filteret til et AquaClear 30, som har noget mere flow samt mere filter materiale kapacitet. Jeg synes også at standard Edge filteret (som svarer til et AquaClear 20) er i underkanten til et 46L

Da jeg i forvejen ikke bruger standardlampen, har jeg med en Dremel lavet plads til AC30'eren, altsammen noget som kun er på "indersiden", så det har ikke ændret fremtoningen.

Du kan også opgradere flow i dit filter ved at udskifte impelleren til en fra AC30 eller AC50.

Hvis du synes at et powerhead giver for meget direkte flow, kan du sende vandstrømmen imod en af siderne og derved opnå mere indirekte flow.

Mvh. Søren

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Jonatan klit (Inaktiv) - 25/01-2017 19:41 25/01-2017 19:41
har du først og fremmest styr på lyset?
får det mere end 8-9 timer dagligt, og får det sollys?
ellers giver det let alger :) ..
900 liter i timen er nok lige i overkanten, jeg bruger selv omkring 600 liter i timen på min 325 liter's balje :D .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Holst01 - 26/01-2017 12:52 26/01-2017 12:52
Hej Slazzen

Ja, jeg har godt set dit lille fine "mod" :)
Har overvejet det, men vil have lidt mere vandbevægelse rundt i hjørnerne, især de bagerste hjørner da det er der hvor de høje planter vil være placeret.

Hej Jonatan Klit.
Jeg har lys på fra kl. 7-13 og igen fra kl. 15-21 ca.
Jeg oplevede boom af alger da jeg fik tilført nogle LED Moduler som der er smæk på, så dem har jeg kun tændt i ca. 6 timer. Så har forsøgt at øge CO2 tilførelsen, Øge Mikro, Makro gødning grundet den ekstra lysmængde for at se om planterne kunne bekæmpe algerne, men det har ikke kunne lade sig gøre. Så vil forsøge med lidt ekstra flow.

Har lige i går sat det kraftige lys ned i tændte timer.
Så nu kører jeg med følgende intervaller

STD Lys: 9-21
Kraftig lys: 12-15

Vil have styr på det inden jeg fjerner alt fra akvariet og starter forfra :)
Håber det giver mening.

Annoncører
Annoncører