Apistogramma Cacatuoides unger

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 499

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger sira666 - 31/01-2017 21:12 31/01-2017 21:12
jeg har søgt hele nettet igennem og vil lige høre hvor lang tid hunnen passer sine unger? hun har nemlig været meget aggressiv overfor mine andre fisk... dog ser det ud til at hun har fundet et bedre gemmested til dem nu så mine små fisk i det mindste må komme tættere på...

akvariet jeg har dem i er 180 liter... jeg har 7 glødelystetra, 7 hvid skybjerg, 1 sværddrage og 4 cacatouides...

jeg læste mig til mens jeg søgte på svar omkring voksehastigheden, at man aldrig bør have 2 hanner sammen... det virkede heller ikke som en god ide for en uge siden hvor den ene han måtte gemme sig 24/7 men nu hvor hunnen er kommet ud ser det dog ud til at hannerne er ligeglade med hinanden... dog må ingen af dem komme tæt på for hunnen... også hvad kan grunden være til at hannen ikke hjælper med at beskytte ungerne? jeg har læst mange steder og har længe troet at hannen passede det ydre af territoriet mens hunnen passede ungerne... men ifølge min hun skal begge hanner åbenbart holde sig langt væk og hannerne er ligeglade når de ser andre fisk svømme forbi dem hen imod hunnen? er det bare fordi de er førstegangsforældre?
billed 1 viser hvor hunnen holder sine unger... billede 2 viser hele akvariet hvor små fisk jages om bag grænsen vist med lyserød streg og store fisk jages om bag området vist med den røde streg så jeg er overrasket over det kæmpe område hunnen beskytter?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Downwindz (Inaktiv) - 09/02-2017 17:28 09/02-2017 17:28
Hej Sira,

Cactouides hunner kan have meget forskelligt temperament. Nogle tillader på ingen måde at hannen er i nærheden af hulen og ungerne (I mindre akvarier under 120 liter kan nogen hunner være så aggressive at de slår hannen ihjel). Så har man de mindre temperamentsfulde hunner som tillader at hannen svømmer rundt inden for 20cm af ynglet og når ynglet er blevet lidt ældre må de gerne komme tættere på. Jeg har haft begge slags hunner.

Hunnen passer som regel yngel i 4-6 uger eller indtil hun igen lægger æg. Når der igen er lagt æg vil hun jage al tidligere yngel væk fra hulen, hun mener nemlig at de kan klare sig selv og dette kan også foregå ret så bestemt.

Annoncører
Annoncører