Baggrundsfilter i 20l akvarie

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 741

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Soes (Inaktiv) - 01/03-2017 18:23 01/03-2017 18:23
Jeg er træt af at glo på hmf og elefantfødder så nu skal der fine baggrundsfiltre i mine baljer.
Men hvordan laver man bedst et baggrundsfilter når man har 20x25 cm at gøre godt med, helst en løsning som kan bruges både med og uden bundlag. De vil blive trukket af luft og der skal være plads til varmelegemet bag baggrunden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Falkenlund (Inaktiv) - 01/03-2017 20:18 01/03-2017 20:18
Bruger en slimline baggrund. De er ikke så dyre. Fylder op med hmf måtter du klipper i stykker. Adskiller dem med en stribe hmf der ikke klippes i stykker og laver et teknikrum. Du kan få små powerheads.

Dog vil jeg mene det tager for meget plads i den størrelse akvarie. Kan der ikke fås små rocksolid filtre? De ligner jo naturlige elementer.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Soes (Inaktiv) - 01/03-2017 20:33 01/03-2017 20:33
Jeg kan ikke gemme varmelegemet i et rock solid modul ;) , selvom de er lækre, så bliver det nok en dyr fornøjelse når det er flere akvarier det drejer sig om, pt kører jeg med en hmf måtte der dækker baggrunden, men den er noget øv når jeg skal have taget billeder af fiskene (kampfisk) hvis de er mørke i farverne. også er det jo heller ikke den kønneste løsning.
Jeg tænkte nemlig også noget slimline, pga pladsen eller mangel på samme. jeg var bare i tvivl om hvad der var den bedste løsning, bag baggrunden da jeg jo nok ikke skal ud og rode med bioballs og flere slags filte.
Men hmf lyder fornuftigt, så kan jeg jo genbruge måtterne :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Falkenlund (Inaktiv) - 01/03-2017 21:18 01/03-2017 21:18
Ja de kan genbruges, og hvis de er indkørte, er det jo bare supert.

Det vigtige er bare at du får adskilt filteret med ikke itu skårne måtter så du ikke får motorfejl på evt. powerheads og materielaet ikke ligger for tæt på varmelegemet (om det reelt er et problem ved jeg faktisk ikke)

er du sikker på du altid skal køre med luft, behøver du måske slet ikke et motorrum??

Du kan bore huller i slimline modulerne. Materialet er let at arbejde med. Du kan købe rsite i forskellige størrelser. ala det her Eksternt link http://www.akvariebutikken.dk/product/indloebsrist-1961/

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Soes (Inaktiv) - 01/03-2017 22:59 01/03-2017 22:59
Det bliver luft, da det er kampfisk der skal gå i baljerne og de er jo som bekendt ikke fan af "vind i håret"

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Jesper Jørgensen (Inaktiv) - 01/03-2017 23:05 01/03-2017 23:05
Personligt ville jeg vælge en løsning, der gør det muligt, at have så meget filtermateriale som muligt.

Her er et rigtig fornuftigt bud på, hvordan man kan opnå dét:

Eksternt link http://backtonature.se/tips-tricks/slimline-filter/

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger tankpasseren (Inaktiv) - 01/03-2017 23:26 01/03-2017 23:26
Når det er så lille et areal kunne du jo høre glarmesteren hvad en glasplade med borede huller (ind - og udsugning) koster hvis du vil have slimline er bare at tegne huller op Skære dem og lime glas pladen fast og der efter baggrunden så man ikke kan se silikoneen Så er filteret tæt og kan klare noget vægt fra evt bio hjul el. andet

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Administrator Sponsor ken kætbak - 02/03-2017 06:16 02/03-2017 06:16
Borede huller hos glarmesteren er VILDT dyre. Jeg har forhørt mig, og den pris Jeg fik gav de nær kostet glarmesteren livet :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Soes (Inaktiv) - 02/03-2017 11:25 02/03-2017 11:25
#6 sådan et har jeg allerede i min ene 128'er, havde da ikke overvejet at jeg kunne bruge den model i et 20L *doh* og det er da dejlig nemt at sætte i og jeg slipper for at skulle ud og købe en større bor til at bore huller i baggrunden med (y) så er det jo bare at gå i gang, skal nok poste billeder af det færdige resultat. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Skovhugger (Inaktiv) - 03/03-2017 16:50 03/03-2017 16:50
Hvad hvis du bibeholder de hmf måtter du allerede kører med, placerer BTN slimline foran dem, med ca 1 cm "luft", laver overløb i hele eller noget af længden og forlænger udløbet fra dine stigrør så de når godt ud foran BTN modulerne. På den måde får du størst mulig filterkapacitet og det hele er skjult ;)

Annoncører
Annoncører