Hjælp til opstart..

Postet under : Cichlider - Andet - Nybegynder
Visninger : 966

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger ronnibusk (Inaktiv) - 09/03-2017 17:53 09/03-2017 17:53
Hej,,,

Jeg har læst guiden westermann linker til i et andet opslag.
Men har lige lidt opfølgene spørgsmål, jeg håber i kan svare på..

Har tidlige haft Labidochrmis Caeruleus og Aequidens rivulatus i et 250 l, men kan ud fra guiden se de fejl jeg begår. *rødmer*

1. Jeg har tidligere bare stoppet en klump filter vat af den billige i filter huset. Men "hvad" putter jeg i filter huset udover Poly filter som guiden siger?

2. Hva med planer og Cichlider graver de dem ikke op/ æder dem??

3. Luft pumpe og filter pumpe. dem jeg har "lamer" lidt. (ifølge konen). Nogen erfaringer med gode støjsvage pumper.

mvh

Ronni

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger dybber - 10/03-2017 15:26 10/03-2017 15:26
Hej Ronni.
Hvad er det for et filter, du har?
Hvor mange fisk har du?
Hvor ofte skifter du vand?
Hvad er det for problemer, du har haft?
Mvh
Claus

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger ronnibusk (Inaktiv) - 10/03-2017 20:52 10/03-2017 20:52
Det et Ehiem (2213 classic mener jeg)

Har haft 5 Labidochrmis Caeruleus og 2 Aequidens rivulatus. hvor de 2 Aequidens rivulatus ofte får unger men æder dem når de omkring 15 mm. men inden da æder ungerne af handens finner.

har haft problmer med Alger tror jeg. vandet bliver ihverfald mørkt. Men jeg har heller ikke gjort som i guiden med og skifte 20 % vand engang om ugen. Har haft skiftet alt vand og renset sand osv. ca hvert anden måned når det blevet for mørkt. der skal dertil også siges jeg ikk har haft planter i.

Så mit store problem er vandet bliver beskidt.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger dybber - 11/03-2017 01:06 11/03-2017 01:06
Som du er inde på skal du skifte vand oftere end hver anden måned. At vaske grus og skifte alt vandet hjælper kun i en kort periode og det fjerner de gode bakterier, som er i akvariet, så affaldsstofferne fra fiskene hurtigt ophober sig igen.
Hvis du vil have et velfungerende akvarie med de nævnte fisk skal du skifte vand mindst hver anden uge. Helst hver uge. Jeg skifter 25-30 % hver uge.
Jeg vil også anbefale at du anskaffer et større filter. Det kan være et spandfilter eller et hmf eller gemt bag baggrunden.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger ronnibusk (Inaktiv) - 11/03-2017 12:32 11/03-2017 12:32
okay.. mange tak for hjælpen...

Hva putter jeg i filter huset.. er det fint nok med almindelig filter vat.? og hvor tit skal det skiftes.

hva med planter.. vil cichlider æde dem?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger dybber - 12/03-2017 23:08 12/03-2017 23:08
Jeg bruger ikke spandpumper selv, så jeg ved ikke hvad der er plads til. Jeg bruger hmf filtre.
Anubias er en ret solid plante som de fleste cichlider lader være i fred.
Hammerslået er også en mulighed.
En ordentlig filtrering og ugentlige vandskift kan dog ikke erstattes af nogle planter.

Annoncører
Annoncører