Slette bruger

Postet under : Siden - Ideer til Akvariesiden
Visninger : 1477

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
TheGoldfish (Slettet) - 03/04-2017 09:26 03/04-2017 09:26
Hej!
Kunne det ikke være mega smart, hvis det var muligt at slette sin bruger her på siden?
Jeg har i hvert fald ikke lyst til at have min bruger mere, da den dukker op på google, men det kan jeg ikke lige se hvordan man gør? :)

Tak for svar :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 03/04-2017 09:31 03/04-2017 09:31
Indlægget er rettet 03/04-2017 09:33 03/04-2017 09:33 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Brugere kan ikke slettes men kun deaktiveres, fordi en sletning vil ødelægge meningen i de tråde man har deltaget i, når mange indlæg pludselig forsvinder.

Admin kan nedlægge din bruger, men dine indlæg stadig ses, og findes af Google.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger scn - 03/04-2017 12:46 03/04-2017 12:46
Skaden er sket, selv når google opdatere deres søgeresultater. Internet Archive har din brugerprofil fra 7. april 3013 :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Administrator Sponsor ken kætbak - 03/04-2017 17:46 03/04-2017 17:46
Som begge de herre Tonny og Søren skriver, så kan jeg slette din bruger.
Men det profil navn vil optræde på siden FOREVER :P

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger ThomasBallerup (Inaktiv) - 05/04-2017 22:41 05/04-2017 22:41
Indlægget er rettet 05/04-2017 22:43 05/04-2017 22:43 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

ALT hvad man har skrevet på forums og internettet generelt, er ALTID at finde for evigt,
også på egne hjemmesider man nedlægger, alt bliver gemt og indexseret så det er let at søge i
ganske smart og lækkert.
ønsker man ikke at deltage i den globale data opsamling, kan man ikke færdes på internettet.
at nogen kan google sager man har skrevet på dette forum,
skulle kunne være eneste årsag til at man ikke ønsker at være bruger mere,
er da lige til koldbøtte fabrikken (sorry) google er det fedeste søge index der findes for tiden
det er super brugervenligt og netop en af årsagerne til at alle vi andre kan finde de sager vi står og skal bruge.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 06/04-2017 20:33 06/04-2017 20:33

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger brib - 06/04-2017 20:47 06/04-2017 20:47
#6 : Den allerførste side krævede slet ikke at man var registreret for at skrive i forum :)

Jeg var den første co admin på ovenstående side .

Da vi rundede bruger nr. 100 var vi stolte :)

Der er godt nok løbet meget vand i akvarierne siden dengang.

Opretter af siden var : Christian Steffensen. Jeg mener at han var en knægt på 14 år , og jeg mener det var i 1995 eller 1996.

Siden da overtog Karl Henrik Arendt og lavede login-funktionen .

Cichlids og de andre undersider kom til langt senere .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger KevinR - 08/04-2017 00:14 08/04-2017 00:14
#7 Fedt billede (y) en kylling (?) en fujitsu siemens med windows licensen på toppen super retro

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger KevinR - 08/04-2017 00:14 08/04-2017 00:14
Indlægget er rettet 08/04-2017 00:14 08/04-2017 00:14 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

DOBB POST soz :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Dondataa (Inaktiv) - 08/04-2017 10:26 08/04-2017 10:26
#7 - Ej at forglemme CRT skærmen B)
Faktisk ligner billederne mit gamle setup; dog uden kyllingen :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger brib - 08/04-2017 20:51 08/04-2017 20:51
Dondataa skrev :
#7 - Ej at forglemme CRT skærmen B)
Faktisk ligner billederne mit gamle setup; dog uden kyllingen :)

Ja - Der har været nogle forskellige sider i tidens løb. Det er desværre ikke alle jeg har gemt.

Men jeg kan huske at jeg samtidig var co-admin på den gamle akvarieklubben.dk Den kom siden til at hedde: aquaforum.dk ( lavet af Mikkel Kongsfeldt og blev til en betalingsside. Det tiltag blev sidens død .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Dondataa (Inaktiv) - 09/04-2017 09:58 09/04-2017 09:58
Total offtopic: Hihi, fandt lige min gamle profil fra år 2005 :D
Eksternt link http://web.archive.org/web/20051227104652/http://www.akvariesiden...

Sgu meget skægt. at grave rundt i archive.org.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Principia - 14/04-2017 10:45 14/04-2017 10:45
Forstå ikke admins problematik omkring, sletning af bruger / tråde. Der er mange tråde som ikke har den ringeste arkæologiske betydning for efterverden. Og slet ikke er relevante mere. Der burde blive ryddet gevaldigt op, for at gøre siden mere overskuelig. Det er nok ikke alt man bare kan smide ud. Men en del kan man, og hvis der ryger nogle gamle brugere med, så er det jo bare sådan.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger brib - 14/04-2017 12:02 14/04-2017 12:02
Principia skrev :
Forstå ikke admins problematik omkring, sletning af bruger / tråde. Der er mange tråde som ikke har den ringeste arkæologiske betydning for efterverden. Og slet ikke er relevante mere. Der burde blive ryddet gevaldigt op, for at gøre siden mere overskuelig. Det er nok ikke alt man bare kan smide ud. Men en del kan man, og hvis der ryger nogle gamle brugere med, så er det jo bare sådan.

Du går da bare i gang med sletningen :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger Svend Erik - 14/04-2017 16:26 14/04-2017 16:26
brib skrev :
Principia skrev :

Du går da bare i gang med sletningen :)

Hvis de skal sorteres kan bruges/og ingen mening mere så er der arbejde til mange timer :D

Og lige topic, hvis man ikke vil registreres på nettet, så lad være med at bruge nettet, når man accepterer cookies så er man registreret

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger Principia - 14/04-2017 17:51 14/04-2017 17:51
15. Enig, man skal ikke bruge nettet, hvis man ikke vil lade det ligge eller kan stå ved hvad man skriver.

14. Har tilbudt min hjælp. Men der er mange mange timers arbejde med at læse alt det skidt, så hvis de accepterer mit tilbud, skal du ikke forvente der er ryddet op i løbet af en uge.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger Svend Erik - 14/04-2017 21:09 14/04-2017 21:09
Principia skrev :
15. Enig, man skal ikke bruge nettet, hvis man ikke vil lade det ligge eller kan stå ved hvad man skriver.

14. Har tilbudt min hjælp. Men der er mange mange timers arbejde med at læse alt det skidt, så hvis de accepterer mit tilbud, skal du ikke forvente der er ryddet op i løbet af en uge.

Tror det bliver svært, hvad der for dig måske er ligegyldigt kan for en anden være guld

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger brib - 14/04-2017 21:23 14/04-2017 21:23
#17 : Helt enig med dig .

Jeg tittede for sjov på min egen profil, og det er bestemt ikke alt jeg har skrevet som er seriøst. Mange gengangere , men også en del guldkorn. Og hvem skal vurdere hvad der er skidt og hvad der er snot ?

Vi er jo stadig en del "kloge-åger " her på sitet, og jeg lærer da af og til noget nyt, som måske ikke interesserer andre .

Antal login: 22005 gange
Antal indlæg: 10637 indlæg

Ovenstående er kun fra 2007 og frem til nu. Tager vi arkivet med skal der mindst dobles op. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger Principia - 15/04-2017 07:49 15/04-2017 07:49
#18. Man kan jo starte med at tage nogen af de tråde, hvor der enten ikke er kommet svar, eller der kun er kommer to tre indlæg i. Samt få ryddet op i alle de dobbelte, hvor der bare står hjælp, eller hvem er jeg, osv...... Jeg gik f.eks. i gennem gør det selv på Cichlids, og der var en del gode debatter om baggrunde. men på den anden side, behøver man vel ikke 20 tråde, om hvordan man limer en baggrund fast. Bare et eksempel.
Jeg ved det bliver en ordentlig mundfuld, og der sikkert er nogen som ville disponere anderledes. Men det er nu mere for at gøre siden mere overskuelig, så folk får nemmere ved at finde den rette tråd at fortsætte i, i stedet for at poste en masse små trivialiteter.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger KevinR - 17/04-2017 16:12 17/04-2017 16:12
Jeg ville da blive ked af hvis der skulle ryddes op og slettes en masse som t.e.x "en københavner flytter på landet".Jeg kan vel ikke være den eneste der har grint så meget ?

Eller de mange tråde der er gået off topic i med en masse ekstra info og viden af b.l.a Villads,Brib,Bo med flere og oftest ligger de hvor der både er 5-6 dobbelte svar om det samme i forsk. tråde.Men har man ikke guppy som interesse så er det jo nemt at sige det ikke er værd at spare på.

Hvem skulle være dommer over hvad der er vigtigt eller mindre vigtigt at bevare til eftertiden ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger Meng - 17/04-2017 20:10 17/04-2017 20:10
Ligeså mange brugere af denne side der er, ligeså mange meninger om hvad der er bevaringsværdigt og ikke er, findes der. Så selvfølgelig skal der ikke slettes noget, og formålet med at slette noget, forstår jeg slet ikke - man søger vel på dét man ønsker svar på, og for det meste dukker der en eller anden tråd op, der indeholder de informationer man søger. :) Og ofte er det faktisk de tråde hvor der kun er 2-3 svar i, at spørgsmålene man har besvares - så forstår ikke baggrunden for at de skulle slettes?
Jeg er da mindst lige så vild med de knap så seriøse tråde, som de faktuelt indholdsrige - som KevinR nævner "En københavner flytter på landet" har da fået mig til at smile højt flere gange... :D :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger scn - 17/04-2017 20:59 17/04-2017 20:59
Er der nogle der ved om man kan bruge id'et i en tråd til at se antal tråde i alt?
1678281
God fornøjelse. Hvis vi siger 10 sek (lavt sat med load tid, scroll og så læse indholdet osv) til at vurdere om en tråd har værdi eller ej skal der kun arbejdes i døgndrift i 200 dage.

Måske man skulle tælle sandkorn i en sandkasse i stedet :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger Principia - 18/04-2017 19:04 18/04-2017 19:04
Kan man så slå dem sammen ??? Som sagt, behøver man ikke 20 tråde for at line en baggrund fast. Eller fuge et akvarium. Eller hvad det nu kan være. Det er lidt irriterende efter min mening, at man skal gennem, mange ens tråde, for at finde noget specifik viden. Der kan være 20 stort set ens tråde, med noget nær de samme brugere, og noget nær de samme svar. Ærgerligt, når den information man søger ligger i nr. 21,22 eller 23. kan godt forstå folk ikke gider søge. Men bare stiller det samme spørgsmål igen i forum.
Mit forslag er for at gøre det hele lidt mere simpelt og brugervenligt.
SCN. Du må da gerne hjælpe, så skal vi kun tælle hver anden. :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Administrator Sponsor ken kætbak - 18/04-2017 19:50 18/04-2017 19:50
Jeg kan sagtens se pointen. Der er garanteret rigtig mange døde tråde der ikke er blevet besvaret feks.
Eller en masse om arts identifikation. De er svære at drage nytte af siden hen.

Det er bare en rigtig svær opgave at takle.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger Sylow (Inaktiv) - 18/04-2017 21:48 18/04-2017 21:48
Alle de tråde der starter med et spørgsmål, men hvor ingen har svaret, kunne godt undværes.
De optræder Feks også på Google. Så når man trykker på det, kommer man ikke nærmere svaret, på det man søger.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger scn - 18/04-2017 22:03 18/04-2017 22:03
Der behøves måske ikke 25 tråde om at line en baggrund fast, men der er mange forskellige erfaringer, og de giver samlet et meget bedre billede af problemet/opgaven og den optimale løsning. Så hvordan skal man sortere i hvilke der skal slettes?

ps. Jeg tager en rød sprittusch med. Dem jeg ikke tæller maler jeg røde, så du skal kun tælle de røde (y)

Artsidentifikation kan da sagtens bruges af folk der sidder med en eller anden underlig fisk (malawi er det vist typisk) og er i gang med at prøve at bestemme den.

De kan da ikke nødvendigvis undværes.

Eks en der spørger: Mine fisk X gør Y, er det normalt?
Det er da yderst relevant for andre som står i samme situation at vide det er set før, så det er nok ikke så unormalt som de måske tror.
Eller blot en der spørger til mine fisk Z gør ...
Hvis fisk Z er meget sjælden i handlen, så vil det da også være relevant at vide der er en anden der har dem, så man kan sende en personlig besked for at udveksle erfaring.

Det er pokkers svært at vide hvad der er relevant for andre.

Måske jeg bare elsker data, men jeg syntes det vil være et stort tab at begynde at slette data blot fordi man ikke gider set på det. Der skal nok være nogle der ville kunne have haft glæde af de data der blev slettet, og det er vel hele konceptet med siden: at hjælpe folk med spørgsmål

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 20/04-2017 10:36 20/04-2017 10:36
Jeg foreslog for mange år siden, at der var nogen der tog de bedste tråde, og samlede informationerne i artikler, og så have en forældelse på trådene på for eksempel 2 år, så de automatisk slettes.
Der er alligevel 117 tråde med hvide pletter. Det er meningsløst at gemme.

En anden løsning kunne være, at admins og superbrugere får mulighed for at sætte et mærke på tråde der giver mening eller gode løsninger, og systemet automatisk sletter alle tråde der ikke er mærket efter en periode.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Administrator Sponsor ken kætbak - 20/04-2017 13:24 20/04-2017 13:24
Det er meget smart hvis man kunne highlighte særligt gode tråde.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Bruger greve - 20/04-2017 18:31 20/04-2017 18:31
Man vel bare selv sortere? Hvis jeg eks vil finde noget om hvide pletter kan jeg jo selv vælge at se bort fra alt hvad der er skrevet før eks 2010 eller lign. Alle tråde har vel en eller anden værdi for den der opretter tråden, så skal admins bestemme om tråden har en værdi/er velskrevet osv eller bare skal slettes?? *doh*
René

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Bruger KasperK/Lolland - 21/04-2017 10:49 21/04-2017 10:49
Kan virkelig ikke, med min bedste mening, overhovedet se, hvorfor siden skal have en udrensning. Korrekt, der er mange gentagelser - tilsyneladende 117 stk, alene omhandlende hvide pletter - men prøv at google "hvide pletter", så skal i se.
Nej, siden bør være som siden er, med de yderst få ulemper den evt. har.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Administrator Sponsor ken kætbak - 21/04-2017 11:04 21/04-2017 11:04
Man kan også se 117 tråde om samme emne som en kvalitet.
Er der 117 enslydende svar på samme spørgsmål, så er der måske noget om det.
Er der forskelligt klingende svar om samme emne, så kan man jo bruge sin egen fornuft.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Bruger Principia - 22/04-2017 13:16 22/04-2017 13:16
Man kan også de det på en anden måde. jeg har f.eks. oprettet en tråd med et spørgsmål, ang. et specifikt produkt. men som udviklingen går, er det hamrende irrelevant om 3-4 år, fordi enten at udviklingen er rendt fra produktet, og dermed udgået. Eller at produktet ikke er at finde på det danske marked mere. Eller producenten har skiftet sortimentet af andre oversager.

Det er relevant viden nu. Men hvad pokker skal man bruge det til om 2 år. ?????

Det var bare et eks.

Jeg vil give Ken ret i at artsidentifikation, er et andet sted som er relevant, at tage fat i. For nogle år siden da hobbyen red på en større bølge, kom der af useriøse opdrættere en mængde fisk på markedet, som var krydset af det ene eller det andet. Men chancen for at se netop de kryds igen er yderst minimal. Desuden kan man jo heller ikke bruge de mere eller mindre gode bud på hvad de er krydset af til noget. Men kun konstatere at det er kryds.

Samt ligger der rundt i debatten, nogle svar som er meget uheldige, og i værste fald, fatale at rette sig efter.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Administrator Sponsor ken kætbak - 22/04-2017 14:15 22/04-2017 14:15
Jeg synes at døde links er et større problem end mange gamle arts identifikationer.
Det er tit små forskelle der giver anledning til gæt på hvilken Malawi som folk er i tvivl om.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
Bruger Principia - 22/04-2017 16:14 22/04-2017 16:14
Tjaa. der er nok at tage fat på. Hvis man ellers har mod på det.

Annoncører
Annoncører