Guppy han ensom?

Postet under : Akvariesiden.dk - Levendefødende tandkarper
Visninger : 606

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Pvn1998 (Inaktiv) - 10/06-2017 11:13 10/06-2017 11:13
Hej alle.
Igår købte jeg en flot han-guppy fra Petworld, og én han og seks hun-guppyer hos en privatsælger. Guppyerne fra provatsælgeren er kun 4-6 uger gamle, så de er ikke helt fuldvokset endnu. Derfor virker det lidt, som om at min han-guppy fra Petworld er meget ensom. Han svømmer mest rundt selv og da jeg købte ham hos Petworld, så jagtede han flittigt nogle hunner i hannernes akvarie.

Så vil høre om det skader, at købe måske en fuldvoksen hun-guppy til ham ekstra? selvom man siger 2-3 hunner pr. han.

Ps. Jeg har et 25 l. akvarie, så derfor jeg ikke vil have for mange.

Mvh Pvn1998

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger DPedersen (Inaktiv) - 10/06-2017 11:24 10/06-2017 11:24
Jeg ville ikke blande hunner og hanner i så lille akvarie. Hunner bliver stresset af at blive jaget af hannerne hele tiden, og de kan ikke komme væk i så lille akvarie... Hunner bliver også ret store aka 5-7cm har jeg set. Regn derefter 1cm fisk per liter :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Pvn1998 (Inaktiv) - 10/06-2017 11:30 10/06-2017 11:30
Jeg har tænkt denne tanke igennem, men har dog sørget for, at der er rigeligt af gemmesteder og en tæt bevokset plante, som hannerne nok ville få liv besvær i, at kunne følge igennem :D

Men ud fra dit svar, så går jeg ud fra at jeg ikke skal købe en fuldvoksen hun til ham *rødmer*

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Sølz - 11/06-2017 00:05 11/06-2017 00:05
Et 25-liters akvarium til Guppyer er lige lidt nok, da de er ret så svømmeglade.
Glem det sludder om 1 cm fisk pr. liter vand - det er der ingen fornuftige mennesker, der regner med mere. :(
Din han kan da sagtens kede sig, men det ændrer sig, når hunnerne bliver lidt større. Det næste problem, du får er, at der kommer yngel - sikkert mange, med så mange hunner, og SÅ er dit 25-liters akvarium. :(

Hvis du vil have guppy i så lille et akvarium (jeg synes det er for lidt), så bør du kun have f.eks. 5 hanner sammen og ingen andre fisk!

Som du har det nu, så kan du forudse problemer. Gør dig selv en glæde og anskaf dig f.eks. et "starter-sæt" på 54-liter - så passer din besætning bedre og dine glæder bliver langt større :)

Annoncører
Annoncører