Kampfisk han skifter farve

Postet under : Akvariesiden.dk - Labyrintfisk
Visninger : 504

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Bag1828 (Inaktiv) - 02/07-2017 21:57 02/07-2017 21:57
Hej. Jeg er ny herinde - så ret mig endelig hvis jeg har oprettet tråden forkert eller andet.

Der omhandler min hvide kampfisk han, som havde lidt blåt på sig på finnerne dengang jeg fik ham fra dyrehandleren. Og nu, efter cirka en måned er han nu næsten helt blå på alle finner samt halvdelen af kroppen. Alle vand værdierne er fine, temperaturen er fin. Han er aktiv og spiser fint. Varier kost med flagefoder og frost foder. Han er fint aktiv og grundet manglende hunner hos dyrehandleren har han kun én, men det går overraskende godt (er godt klar over at jeg skal have flere når dyrehandleren får) men de leger, parre sig osv. Intet unormalt i opførsel på nogen måde.

Så skal jeg være bekymret for farveskifte?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger KimJ - 02/07-2017 22:20 02/07-2017 22:20
Indlægget er rettet 02/07-2017 22:22 02/07-2017 22:22 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Ingen grund til bekymring. Fisken har simpelthen bare ikke været helt udfarvet da du købte den. Det er bare et tegn på at du har fået en ung fisk, hvilket jo er meget godt, da kampfisk ikke bliver ret gamle.

Hvis din kombination af 1 han og 1 hun virker, vil jeg stærkt tilråde at du ikke ændrer på dette! Du risikerer bare at ødelægge den gode balance der åbenbart er i parret.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Bag1828 (Inaktiv) - 02/07-2017 22:26 02/07-2017 22:26
Tusind tak for feedback! Det havde jeg slet ikke tænkt over ?? Og mht. Til parret, så ja, de har de super godt. Og havde tænkt at de fungere fint sammen, får bare hele tiden af vide at han skal have mindst 3 hunner - men så vil jeg lytte til mave fornemmelsen og holde øje med dem ?? Har et andet akvarie hun kan komme over i, hvis det går helt galt ??
Tak for hjælpen og god aften ??

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Systemmeddelelse - 03/07-2017 10:45 03/07-2017 10:45

Indlægget er flyttet fra 'Akvariesiden.dk - Andre fisk' til 'Akvariesiden.dk - Labyrintfisk' af ken kætbak

Annoncører
Annoncører