Hjælp min kære fisk!

Postet under : Akvariesiden.dk - Labyrintfisk
Visninger : 446

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Lawets (Inaktiv) - 22/10-2017 14:07 22/10-2017 14:07
Hej.
Min han kampfisk har fået sådan et øje. Jeg har først set det i dag, men synes det ser ret voldsomt ud. Samtidig er hans hale begyndt at være takket, hvilket godt kunne tyde lidt på stress, men jeg synes ikke vi har gjort noget anderledes end vi plejer.
Nogen kloge fiske-folk, som kan/vil hjælpe?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger missio (Inaktiv) - 22/10-2017 17:43 22/10-2017 17:43
Det ligner et såkaldt "popeye".
Behandlingen kan i så fald være at du isolerer ham i et akvarium for sig selv. Tilsæt lidt akvariesalt (1 tsk / 20 liter vand.
Giv antibiotika - kan vist være svært at skaffe pga nyere lovgivning.

Prøv at google på Betta Splendens Popeye. Så får du sikkert nogle mere præcise instruktioner. Held og lykke med det.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger mob93761 (Inaktiv) - 24/10-2017 15:30 24/10-2017 15:30
Det kunne tyde på dårlig vandkvalitet. Du skriver ikke noget om hvor tit og i hvilke mængder du skifter vand i bowlen, men som hovedregel ville jeg skifte ca. 25% hver uge afhængig af filtret. Er der slet ikke noget filter i bowlen/akvariet ville jeg skifte op mod halvdelen hver 3. / 4. dag. Du kan købe Esha 2000 der er et effektivt middel mod bakterier, og behandle hele bowlen på en gang. God bedring til din fisk.

Annoncører
Annoncører