Ny akvarieforening?

Postet under : Cichlider - Andet - Cichlider - Generelt
Visninger : 2555

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Unimati - 15/07-2007 01:55 15/07-2007 01:55
Hejsa

Nu har vi jo Dansk Cichlide Selskab, Malawigruppen og Tanganyikagruppen.... og så tænkte jeg, om der ikke var interesse i en cichlideforening i det øst-, midt- og nordjydske?

Mine tanker løber hen ad, at det skal være for cichlider generelt, men da vi ikke har nogen lokaler til rådighed endnu, så skal vi bare mødes ved de enkelte medlemmer til at starte med..... er der opbakning omkring projektet, så finder vi self nogle lokaler..... og i fremtiden kan vi måske være med til at stable nogle decideret cichlidemesser på tapetet ;)

Hvad siger I?

Mvh Ole

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
kamel import dk (Slettet) - 15/07-2007 01:56 15/07-2007 01:56
Jeg troede i havde sådan en jysk mafia-forening i forvejen.... ;)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Unimati - 15/07-2007 01:58 15/07-2007 01:58
Ha ha... Malafia er bare noget Rikke (min kone) fandt på, og Frank (Sandsilden) krydrede det med Inc. ..... :e :e :e :e

Her snakker vi generelt cichlider ;)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
kamel import dk (Slettet) - 15/07-2007 02:02 15/07-2007 02:02
Ok, når I nu får stablet noget på benene, så kommer der vel invitationer til fyn også?
:i

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Unimati - 15/07-2007 02:03 15/07-2007 02:03
Tjaaaaa... nu må vi se, om I har gjort jer fortjente til det :e

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Esben (Inaktiv) - 15/07-2007 07:47 15/07-2007 07:47
Der er allerede sådan en gruppe. Niels Ventzel og jeg tog initiativ til den for ca. 7 år siden, hvor at vi fik møderne op at stå igen. Dengang var det meningen at det skulle være Jyllandsmøderne for DCS, men det var nu få-tallet som var medlem. Hvordan det er i dag, skal jeg ikke kunne sige, da det er ved at være noget tid siden at har været med.

Men ellers ses de hver mdr.

Det er nu ikke meget anderledes end de møder som bliver afholdt her på siden. Man mødes hos hinanden og sludre om fisk og får sig en bid brød eller kage og en vand eller øl :)

Men ellers et super initiativ, men var det ikke smartere at bygge det op om siden her? Jeg tænkte bare at fleste cichlidenørder jo er herinde, og jeg er sikker på at alle herinde godt vil hjælpe med at få en Cichlidemesse/udstilling op at stå. Vi har jo lidt kontakt til forskellige foredragsholdere som måske kunne være spændende at hive til Danmark :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Tobran - 15/07-2007 10:12 15/07-2007 10:12
Dansk Cichlide Selskab mødes i starten af hver måned et sted i Århus området. Århus er den eneste gruppe, som er tilbage af de regionalgrupper, som Niels og Jeg startede op i 1991. Dengang havde DCS en Aalborggruppe, en Århusgruppe, en Fyngruppe og en Bornholmgruppe.
Sjælland har i mange år været delt op i interessegrupper: Tanganyikagruppe, Malawigruppe, Amerikagruppe, Afrikagruppe, og der har været andre grupper efter behov, f.eks. Apistogrammagruppe.

Jeg syntes at idéen om at samles for, for at lave arrangementer er fin, men hvorfor skabe noget som allerede eksisterer. Hvis bare man møder op, så er man med. Den bedste løsning er vel IKKE, at samles i mange foreninger små foreninger. Samles man i én stor forening med lokalgrupper, så får man en bedre økonomi til at lave lokalarrangementer.

DCS har allerede en stor bred vifte af kontakter til foredragsholdere i ind- og udland. DCS arrangerer Cichlidedag 2 gange årligt, med foredragsholdere som Andreas Spreinart, Ad Konings, Uwe Werner mfl. Det er bare at møde op. I marts måned var Cichlidedagen i København, og det var med gratis indgang, ellers er der normalt en éntre på sølle 50 kr.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger stausholm - 15/07-2007 10:18 15/07-2007 10:18
15/07-2007 10:12 - Tobran skrev :
I marts måned var Cichlidedagen i København, og det var med gratis indgang, ellers er der normalt en éntre på sølle 50 kr.
Og 3. november er der cichlidedag i Århus, med 2 foredragsholdere. den ene er stor og kendt, den anden bliver 1.gangs foredrag, men absolut værd at høre...
når det hele er faldet i hak, høre i mere ;)

allan

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Unimati - 15/07-2007 10:32 15/07-2007 10:32
#6 Ok, jeg var ikke klar over, at Niels kørte de møder.... de må jg da vist grave lidt mere i ;)

#7 Nu har DCS jo gået i tomgang i et stykke tid, men jeg kan forstå, at der er kommet en masse nye ildsjæle til, og du har helt ret i, at der ikke er nogen grundt til at opfinde den dybe tallerken igen, hvis der kører noget, som fungerer. Ved du eller dig Allan, hvor stor opbakning, der er til DCS møderne, og er det noget, som kører jævnligt?

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Unimati - 15/07-2007 10:35 15/07-2007 10:35
Noget helt andet er..... kunne det ikke være fedt, hvis C, AS og SS begyndte at lave udstillnger/messer/foredrag? Pengene skulle self komme fra forhandlere, som stiller op.... noget ala Århus Akvarieforenings jubilæum sidste år? Det ville sikkert kunne skabe nogle nye akvarister, og hvor brugerne på de 3 sider, har mulighed for at kunne vise deres akvarier frem, og vi allesammen kunne mødes? Jeg synes personligt, at udstillingen i Århus var kanon sjovt, og jeg mødte en hulens masse mennesker, som jeg ellers kun har hørt om....... incl. dig Tonny...... jeg har sq stadigvæk mareridt. HA HA HA!!!!!! Det er gas, og du kan tage det :e :e :e

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Esben (Inaktiv) - 15/07-2007 10:36 15/07-2007 10:36
#10 Det kunne det bestemt. Den mulighed bliver også meget lettere at udfører i den nye version, da man der har mulighed for at kommunikere bedre med hinanden på alle 3 sider. :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger sammy (Inaktiv) - 15/07-2007 10:38 15/07-2007 10:38
Det lader til at der allerede er noget mere eller mindre organiseret forenings-/mødeaktivitet.
Kunne der ikke lade sig gøre at der i dette forum bliver oprettet en kalender hvor alle møder og øvrige aktiviteter skrives ind, således at interesserede kan holde sig orienteret og eventuelt tilmelde sig de pågældende arrangementer.
Der ses af og til indlæg om møder, men de løse tråde om møder forsvinder let i mængden, især hvis der ikke bliver skrevet i dem hele tiden.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Esben (Inaktiv) - 15/07-2007 10:43 15/07-2007 10:43
#12 Det er der taget højde for i den nye version også :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Unimati - 15/07-2007 10:44 15/07-2007 10:44
#12 Et kanon foreslag, og dejligt at se, at der er taget højde for det..... der mangles noget system over det ;)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Unimati - 15/07-2007 10:48 15/07-2007 10:48
Nu er det self for sent, men en udstilling/messe havde været en kanon sjov måde at præsentere de nye sider på..... såen lidt ala en amerikansk langering af et nyt produkt med en masse bikinipiger og fri bar :e :e :e :e

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger Esben (Inaktiv) - 15/07-2007 10:48 15/07-2007 10:48
Bikinipiger og fri bar lyder sgu ikke tosset :e

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Tobran - 15/07-2007 11:05 15/07-2007 11:05
#10 Jeg var også rigtig glad for udstillingen i Århus, og vil helt sikkert deltage en anden gang, ærgeligt at udstillingen ikke gav overskud. Jeg tror der vil være større tilslutning hvis det var en akvarieforening der arrangerede fremfor c.dk.

#9 De møder jeg var med til sidste sommer, var vi 10-15 stk.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Unimati - 15/07-2007 11:15 15/07-2007 11:15
Ja, det var ærgeligt, men Centralværkstedet er heller ikke just et billigt sted at leje :(

Tværtimod, så tror jeg at udstillinger lavet af C, AS og SS vil kunne have stor succes, da alle akvarieforeninger i hele DK, vil have interesse i at stille op sammen med diverse forhandlere selvfølgeligt, og nogle enkelte private ildsjæle.... kunsten bliver bare at finde nogle billige lokaler, og det er jo også muligt, samt at placere det ret centralt.... måske på Fyn?

Det var alligevel en god slant fremmødte.... det må jeg lige grave noget mere i, og jeg kom også i tanke om grillaften i Ålborg Akvararieforning og deres symposium...... der er vist nok at tage fat i :e

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger Esben (Inaktiv) - 15/07-2007 13:34 15/07-2007 13:34
Jeg tror nu klart at der vil være større tilslutning hvis det er siderne der afholder det. De er trods alt nogen flere "medlemmer" end i en forening.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Tobran - 15/07-2007 14:34 15/07-2007 14:34
15/07-2007 13:34 - Esben skrev :
Jeg tror nu klart at der vil være større tilslutning hvis det er siderne der afholder det. De er trods alt nogen flere "medlemmer" end i en forening.

Så er det da bare at komme igang, der er altid brug for nogle der vil gøre det bedre. Jeg mener bare det har været oppe og vende her på cichlids.dk flere gange før, men indtil nu har man bare snakket om det i 2-3 år, mens en forening som DCS afholder Cichlidedag to gange hvert år. For mig ser det ud som om at DCS gør noget, og c.dk bare snakker og snakker, men ikke gør noget. Det hjælper ikke at sige, at man kan gøre det, man skal også huske at føre det ud i livet.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger Esben (Inaktiv) - 15/07-2007 15:43 15/07-2007 15:43
Det er jo også det som Ole er i fuld gang med at finde opbakning til ;)

Jeg bakker selvfølgelig op om DCS' cichlidedage, hvilket jeg synes er et rigtig godt initiativ, da foreningen har stået noget stille i en årrække og viser noget gå-på-mod igen, især i det jyske.

Men derfor kunne det jo være super fint med en større Akvarieudstillling indenfor alle genre, og da vi jo er en stor forsamling på alle tre sider med forskellige interesse, synes jeg at det kunne være en rigtig god kombination :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger stausholm - 15/07-2007 16:38 15/07-2007 16:38
#9 cichlidemøderne holdes 2. tirsdag i måneden. vi plejer at være 10-15stk. fra stor Århus. det holdes på sammenskudsbasis på den måde, at vi spytter 20kr. hver til værten, som så disker op med lidt til ganen og lidt til maven ;)

allan

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
gibson - 15/07-2007 19:23 15/07-2007 19:23
Grunden til jeg synes det kunne være interessant med C, AS og SS møder er primært for at brugerne møder hinanden. Man kunne lave julefrokosten i januar lidt anderledes fremover. At dagen starter med en messe med foredrag, og at der så efterfølgende ligges op til et mere socialt arrangement i form af julefrokost.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Jan Sørensen (Slettet) - 15/07-2007 21:42 15/07-2007 21:42
Lyder spændende, alt hvad der kan fremme vores hobby, kan kun hilses velkommen :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Jan Sørensen (Slettet) - 15/07-2007 22:02 15/07-2007 22:02
# 24 var møntet på #21 og # 23 :e

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Jan Sørensen (Slettet) - 15/07-2007 22:10 15/07-2007 22:10
Hvad angår klubber og foreninger, syntes jeg at man bør støtte dem der findes :)

Meld dig ind i en, og vær med til at gøre den bedre. Klubben/foreningen er kun hvad medlemmerne gør den til.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Bruger Esben (Inaktiv) - 16/07-2007 07:01 16/07-2007 07:01
#26 Det kan jeg kun støtte op om.

Det har vel også givet DCS en pæn portion medlemmer efter at I er begyndt at udgive medlemsbladet igen. Godt nok er jeg ikke medlem, men det er nu kun fordi at jeg får bladet igennem mit arbejde :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Jan Sørensen (Slettet) - 16/07-2007 08:19 16/07-2007 08:19
Hej Esben #27

Ja vi havde en periode, hvor vi brugte Nordisk Ciklid Selskabs blad som medlemsblad.

Men vi kan se at det betyder meget at man som klub/forening laver sit eget blad.

Tonny # 17

Udstillingen i Århus var spændende, DCS havde en stand hvor vi fik snakket med en masse mennesker.
Som du siger er det trist at den ikke gav overskud, forhåbentligt kom de ud af det med skinnet på næsen.

Når foreninger/klubber afholder udstillinger, er det for at udbrede vores allesamens hobby.
Men også for at vi tjener nogle penge til fremtidige tiltag, den daglige drift skal hvile i medlemmernes kontingent og sponsorens støtte.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Tobran - 16/07-2007 09:52 16/07-2007 09:52
#27 Ja, der er nok en del, som ikke betaler for bladet selv, men læser det andre steder, sådan vil det jo altid være. Jeg får 2 blade hver gang. Et som medlem af DCS, og et fordi jeg har annonce i bladet. Så kan jeg også vise et eksemplar af bladet frem til interesserede.
Når nogle personer gider at lave et sådan stykke arbejde for hobbyen, skal det støttes (også økonomisk), og det bliver det ikke ved, at læse over skulderen hos venner og bekendte. Der skal mange medlemmer til at få sådan et blad til at køre.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Jan Sørensen (Slettet) - 16/07-2007 17:50 16/07-2007 17:50
Det koster kassen at udgive et godt blad, jeg håber at vi får råd til at forsætte med det ;)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Bruger Esben (Inaktiv) - 16/07-2007 17:56 16/07-2007 17:56
#29 Jeg mener nu også at mit arbejde støtter bladet økonomisk ;) Så er det vel ikke for meget at firmaets mest akvarieinteresserede person læser DCS medlemsblad? Jeg får også Århus akvarieforening, Aalborg Akvarieforeing. Pociella bladet mv. som jeg også alle læser med stor interesse. :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Unimati - 17/07-2007 00:21 17/07-2007 00:21
#29 Nu er det jo også foreningernes egen indsats, der afgør, om folk vil støtte dem. Jeg modtager selv blade fra DCS, Aalborg Akvarieforening, Randers Akvarieforening og Hjørring Akvarieforening, og der er da stor forskel i kvaliteten af de enekelte blade..... nogle er rigtig gode og saglige (som f.eks. DCS), mens andre fokuserer på det dalende medlemsantal, hvilket jeg ser som uheldigt, da det giver en negativ opfattelse af foreningen... ligesom negative tråde her på siden, giver det forkerte bilede af C.dk som helhed.

Som jeg ser det, så bor jeg strengt taget i smørhullet; Århus, Randers, Viborg og Ålborg, og alligevel sidder jeg med en fornemmelse af, at der ikke rigtig er noget for mig....... Ingen tvivl om, at der er noget for mig i de eksisterende foreninger (og jeg har snakket en del med Claus fra Aalborg Akvarieforening omkring deres symposium og grillaften), men jeg hører bare aldrig om det...... hvis ikke jeg selv tager initiativet til at spørge (som f.eks. denne tråd). Jeg er ikke klar over, om de enkelte foreninger er tilfredse med den opmærksomhed, de får.... jeg tvivler, men så er det mig en gåde, hvorfor de ikke gør mere ud af at promovere sig selv? At sidde på nettet og chatte er da meget hyggeligt, men at mødes i en forening eller et cichlidemøde er da helt klart at foretrække ;)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Bruger sammy (Inaktiv) - 17/07-2007 09:42 17/07-2007 09:42
Vedrørende udstillinger.

I mange byer findes der fugleforeninger (parákitter, tropefugle o.lign.). Mange af disse foreninger holder udstilling hvert eller hvert andet år. Jeg vil tro at de vil være meget interesseret at tage akvariefolk med på deres udstillinger fordi to hobbyer har meget til fælles.
Fugleforeningerne kan findes på denne adresse: Eksternt link http://www.ldf-net.dk/

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
Jan Sørensen (Slettet) - 18/07-2007 08:11 18/07-2007 08:11
I Forum, København var vi flere forskellige foreninger samlet + firmaer.
Det var et par gode år vi havde der, og der kom mange besøgende.

Men det var også et kæmpe arbejde at få det stablet på benene.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
Jan Fredsholt - 31/08-2007 07:03 31/08-2007 07:03
15/07-2007 13:34 - Esben skrev :

Er det noget nyt omkring "sidernes" udstillingsplaner?

mvh Jan

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
Bruger Esben (Inaktiv) - 31/08-2007 07:09 31/08-2007 07:09
#35 Ikke pt. fra min side, da vi knokler løs for at få den nye side på benene.

Men jeg er næsten sikker på at der er mulighed for nogle super lokaler ved Odense. Jeg skal ihvertfald med glæde kontakte ham som står for dem :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #37
Tobran - 31/08-2007 10:06 31/08-2007 10:06
Den udstilling er der vist blevet snakket om i nogle år nu, jeg vil se det ske før jeg tror på det.
I mellemtiden er der så DCS, som gør noget ved det. Der er nu IGEN Cichlidedag i Århus, som der har været jævnligt siden 1991, denne gang med dette program:

Cichlidedag er lørdag den 3. november 2007.
Program for cichlidedagen 2007 i Jylland

12:00-12:45 Thomas Andersen om Tanganyikasøens sand cichlider 1 del.
12:45-13:30 Frokost
13:30-14:15 Thomas Andersen om Tanganyikasøens sand cichlider 2 del.
14:15-15:00 Pause
15:00-16:30 Carsten Gissel om Malawisøens cichlider og mysterier 1 del.
16:30-16:50 Pause
16:50-18:00 Carsten Gissel om Malawisøens cichlider og mysterier 2 del.

Det er muligt at tegne medlemskab af DCS på Cichlidedagen.

Eksternt link http://www.danskcichlideselskab.dk/

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #38
Kiwa - 31/08-2007 16:27 31/08-2007 16:27
Uha - Ville næsten give min højre arm for - at høre hvad Thomas har at fortælle. Må lige punke manden når han kommer hjem i aften. Det er helt sikkert turen over sundet værd ;)

Mvh
Yvonne

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #39
Bruger lindum (Inaktiv) - 31/08-2007 16:35 31/08-2007 16:35
utopisk ? joe.. men hvis man ku ha lokaler med akvarier stående fast .. hvor vildt :e kan huske (jo er gammel) men for nogle år siden kom THYGE herfra siiden og jeg hos torben og allan i en kælder i ålborg.. de to havde masser af akvarier og fisk jo jo handlede ow lidt :e men det var skide hyggeligt at mødes sådan i de omgivelser med masser af fisk , snak, løgne etc... der var af og til mange MC var der også før der kom gang i butikken 8) ku være spændende , men ved også det er dyrt , besværligt at ha sådan et sted .. ja ja steen din gamle nar .. bare en nostaldisk tanke
steen

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #40
Bruger KimJ - 31/08-2007 16:45 31/08-2007 16:45
Ellers kan du jo bare få ham til at gentage det hele næste gang Tanganyikagruppen samles ;)
Mvh. Kim

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #41
Bruger lindum (Inaktiv) - 31/08-2007 16:48 31/08-2007 16:48
# 39 kan du huske det Carsten :e

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #42
Bruger Esben (Inaktiv) - 31/08-2007 17:03 31/08-2007 17:03
#39 Ja den kælder har jeg også været ii nogle gange. Man blev bare alt for fatting når at man kørte derfra igen :e

#38 Ja, Thomas er super dygtig :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #43
Bruger lindum (Inaktiv) - 31/08-2007 17:04 31/08-2007 17:04
ja, ku være hyggeligt og dejligt med sådan et sted. men ved godt det økonomisk ikke kan hænge sammen at ha det "foreningsmæssigt" men dæleme hyggeligt....

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #44
Bruger Esben (Inaktiv) - 31/08-2007 17:15 31/08-2007 17:15
Hvem findes af foredragsholdere, som kunne være interessante at få til at holde foredrag, hvis vi skal prøve at få noget stablet på benene her på siden? :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #45
Bruger lindum (Inaktiv) - 31/08-2007 17:16 31/08-2007 17:16
kommer jo an på hvilket foredrag?? cichlids? tanga? malawi? amerikanere?ungfødende tandkarper etc...

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #46
Bruger Esben (Inaktiv) - 31/08-2007 17:17 31/08-2007 17:17
Måske en mand om Niels Ventzel kunne hyres til at holde foredrag. Han har en kæmpe viden om Malawi og Tanganyika cichlider og har også været et par gange ved Malawi søen :)

Max Bjørnskov jeg ikke om han holder foredrag, men ellers synes jeg også at han kunne være en spændende person.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #47
Bruger Esben (Inaktiv) - 31/08-2007 17:17 31/08-2007 17:17
Hvis vi starter med cichliderne her på siden, så må vi se hvad SS og AS kan bidrage med. :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #48
Bruger lindum (Inaktiv) - 31/08-2007 17:18 31/08-2007 17:18
he he :e nok smart nok på en cichlide side :r

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #49
Bruger Esben (Inaktiv) - 31/08-2007 17:20 31/08-2007 17:20
Jan Lyngdorf kan jeg helt sikkert godt få til at holde et foredrag om et eller andet. Det er bare mere om vi kan stoppe ham med at snakke igen :e

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #50
Bruger Esben (Inaktiv) - 31/08-2007 17:21 31/08-2007 17:21
Og Amund fra Petworld i Århus er jeg helt sikker på at han godt vil være os behjælpe med nogle gode foredragsholdere. Han kender gud og hver mand :)

Postet fra Cichlids.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #51
Kiwa - 31/08-2007 17:29 31/08-2007 17:29
#40 Nåååh ja :e :e :e - og hvorfor tænkte vi så ikke lige på det sidste gang der var møde :x

Men derudover er den lige clearet med manden - tror vi tager en forlænget week-end - og kombinerer turen med besøg hos lidt venner i den sydlige del af Jylland. Tror det er 4 år siden vi sidst har været på visit - så det er vist snart på tide.

Mvh
Yvonne

Annoncører
Annoncører