128 liters planteakvarie

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 871

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Andersen01 - 13/11-2017 17:57 13/11-2017 17:57
Nogen som har en ide om hvilken LED jeg skal bruge for at kunne holde de HELT svære planter i dette akvarie??

Jeg har bundgødning, co2 anlæg samt flydende gødning i

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Marc s - 14/11-2017 07:52 14/11-2017 07:52
Det afhænger nok meget af dit budget.
Den nye "S" serie fra Twinstar kunne sagtens være en mulighed, og er allerede blevet voldsomt populær blandt mange aquascapere da den gir et utrolig flot og kraftigt RGB lys for pengene.
Ellers er der lys som Kessil og Solar RGB fra ADA men de er en anelse dyrere.
Chihiros kunne også være en mulighed hvis det skal være endnu billigere.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Andersen01 - 14/11-2017 11:42 14/11-2017 11:42
Går ud fra det er denne her du snakker om.

Eksternt link https://aquaforestaquarium.com/products/twinstar-led-light-s-seri...

Glemte at skrive at min plan var at montere den i mit nuværende armatur så det ikke er et åbent akvarie,

men er der noget for og imod at have et åbent når det er et planteakvarie?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Marc s - 14/11-2017 12:57 14/11-2017 12:57
Planteakvarier er smukke oppefra. Så når du lægger låg på afskærer du dig selv fra udsigten til en af de flotteste dimensioner i akvariet. Derudover er rlgtige planteakvarier ofte et stort pillearbejde hvor, det er rart at ku få armene ned uden det store besvær og stadig have lys på.

Alt er jo selvfølgelig en smagssag, men de fleste af de rigtig gode lys egner sig bedst med åben top. (:

Annoncører
Annoncører