Projekt Plante/cichlide akvarie...

Postet under : Cichlider - Vedligeholdelse - Gør det selv
Visninger : 478

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger ronnibusk (Inaktiv) - 28/01-2018 09:43 28/01-2018 09:43
Hej...

Er det og starte et nyt og måske for ambitiøst projekt op..
Har et 350 l hjørne akvarie som jeg vil lave til et plante akvarie med få fisk i..
Som lidt i stil med

Her til kommer mine spørgsmål, så jeg kunne få lavet det ordenlig første gang.. (y)

1. Gødning

Kan man komme for meget af det i.? og hvor meget?
hva med kvaliteten af det?
Skal der bruges forskelig slags?
skal der tilsættes gødning på et senere tidspunkt?

2. co2 anlæg

Co2 anlæg eller flydende co2? eller behøver man det overhoved?

3. planter

Nogen der har en go butik, og købe planter i på sjælland?

mvh

Ronni

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger scn - 28/01-2018 10:28 28/01-2018 10:28
Du skriver cichlide i overskriften, det vil jeg mene er en meget stor fejl.

De du tilsyneladende har ønske om er et klassisk aquascaping ala disse:
Eksternt link http://www.thisiscolossal.com/2014/01/the-incredible-underwater-a...
Læg mærke til hvad du ser af dyr i de akvarier: en enkelt stimefisk er det normale. Planterne er i fokus, det betyder kraftig belysning, CO2 og gødning (typisk både i bundlag og flydende).

Der er ikke mange gemmesteder eller skyggefulde områder til fiskene, men det behøver der heller ikke være hvis man starter med at sige at fisk er en lille bi-ting i forhold til planterne. Så er spørgsmålet om du er klar til at nedprioritere fiskene.

Planterne: Det er små lave hurtigvoksende planter og mos der ofte ses. Så er kvaliteten nærmest ligegyldig. en lille bøtte HC cuba (5x5cm) bliver i løbet af nogle uger til et tæppe på 0,5x0,5m hvis det plantes korrekt. Tropica 12-grow er oplagt mulighed.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger ronnibusk (Inaktiv) - 28/01-2018 10:40 28/01-2018 10:40
Cichlide i overskriften:
Jeg håbede jeg kunne lave med få fisk også planter i fokus,,,
Hva gør det ved PH man gøder så meget...?

Tusind tak for svaret.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger scn - 28/01-2018 11:02 28/01-2018 11:02
Uden at være plantenørd vil jeg påstå at gødning i sig selv ikke påvirker pH. CO2 vil derimod være pH sænkende.

Annoncører
Annoncører