70 Guppyer blev til 2. Har de sygdom???

Postet under : Akvariesiden.dk - Sygdomme
Visninger : 621

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger kennethg (Inaktiv) - 04/04-2018 08:02 04/04-2018 08:02
Indlægget er rettet 04/04-2018 08:06 04/04-2018 08:06 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg havde et akvarie med 70 Guppy der fik sygdom...Nu er der kun 2 guppyer tilbage og de har været i et nyt akvarie i 14 dage og gået 2 måneder alene i det gamle akvarie. Nu er Det sån at de lige har lige fået unger. Så mit spørgsmål er om de kan bære rundt på sygdommen fra det gamle akvarie???(de fejler intet) Og hvorn fanden kan de overleve???

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Kim P.S (Inaktiv) - 04/04-2018 12:50 04/04-2018 12:50
Indlægget er rettet 04/04-2018 12:54 04/04-2018 12:54 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Kunne du se nogle tegn på fiskene under perioden, og kan du give os nogle flere informationer omkring dit akvarium. Har du lige købt fiskene? Har du tilføjet planter eller fisk til akvariet før sygdomsperioden?

Hvis du har tilføjet fisk eller planter, så kunne det sagtens være hvidepletter, som er der blevet overført. Hvidepletter skyldes en parasit ved navn Ichthyophthirius multifiliis, som har sin livscyklus i fisk og derefter udenfor fisk, og kan overføre med planter. Sygdommen kaldes også fiskedræber og slår typisk største del af populationen ihjel og spreder sig hyppigt. Dog kunne dine to guppyer være heldige at undgå det, men det virker ret usandsynligt.

Det kunne også være, at forholdene hos dine fisk har været dårlige. Måske har du overfodret dem, hvor maden har lagt i bunden og gået til. Det kan også være dårligt iltindhold i dit akvarie - men dette kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke kender din pasning af akvariet eller dit akvarie setup.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger kennethg (Inaktiv) - 04/04-2018 17:10 04/04-2018 17:10
De er sandsynligvis smittet...Det var bare det jeg skulle vide...Hvorfor er de så stadig i live???

Smittet af 10 nye fisk. De havde hvide pletter der blev større og støre til de døde og nogle af dem havde hvide buler.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Kim P.S (Inaktiv) - 05/04-2018 09:24 05/04-2018 09:24
Det hele kan skyldes tilfældigheder eller at dine to guppyer har haft et stærkere immunforsvar imod hvidepletter. Jeg havde selv på et tidspunkt et bassin med guldfisk og koikarper, hvor kun guldfiskene fik hvide pletter, men koi karperne gik fri.
Det kan også være, at de hvidepletter er gået til fordi deres juvenile afkom ikke kun finde en vært. Eller så er de gået til på grund af miljøpåvirkninger som øget varme - men dette ved jeg ikke om du har justeret på.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger brib - 05/04-2018 10:01 05/04-2018 10:01
kennethg skrev :
De er sandsynligvis smittet...Det var bare det jeg skulle vide...Hvorfor er de så stadig i live???

Smittet af 10 nye fisk. De havde hvide pletter der blev større og støre til de døde og nogle af dem havde hvide buler.

Hvis de stadig havde været smittet med Ichthyophthirius multifiliis, ( Fiskedræber) ville alle fiskene have været døde . Noget andet må de have fejlet. Men uden billeder kan jeg ikke stille en diagnose .

Annoncører
Annoncører