Black bar Endlers

Postet under : Akvariesiden.dk - Levendefødende tandkarper
Visninger : 308

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger HenningS - 07/08-2018 20:36 07/08-2018 20:36
Jeg er kommet i besiddelse af en flok Poecilia wingei, som angiveligt skulle være Black bar Endlers, og de ligner da også de billeder, jeg kan finde på nettet, man hvad er det egentlig, der gør at de hedder Black Bar Endlers?

Kender i nogle gode links til mere information om Poecilia wingei ?

Oprindeligt var de tænkt at skulle gå sammen med mine scalarer, hvor de kunne hjælpe lidt med forsyning af levende foder til disse. Jeg havde håbet at de kunne få gemmesteder nok, til at der ville overleve nok, til at holde bestanden ved lige.

Men den tanke er opgivet, da disse Poecilia wingei er markant mindre end dem, jeg har set i diverse akvarieforretninger. Hannerne er omkring 1,5 cm og hunnerne omkring 2 cm, hvad jeg jo også kan læse er normalen for Poecilia wingei. Jeg har akvarieforretningerne mistænkt for at sælge blandinger af Poecilia wingei og Poecilia reticulata (alm. guppy) som Endlers.

I stedet for har jeg fundet et 54 liters akvarium frem, som så bliver et Poecilia wingei artsakvarium. Men da Poecilia wingei primært befinder sig i toppen kunne jeg godt tænke mig at supplere med nogle bundfisk, der kan passe ind, uden at blive for dominerende. De kunne så også hjælpe lidt med at spise det foder, der falder ned på bunden. Gode forslag modtages gerne.

Annoncører
Annoncører