Pumpe

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 411

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Hotte - 12/08-2019 21:03 12/08-2019 21:03
Hejsa
Jeg har lige fået akvarie, sådan et 54 l starter, og har vist de gængse starter fisk. Guppy, og tetra, (tror jeg de hed), og så er akvariet købt med et par ynglende maller og en del afkom fra dem,,
Så nu er mine spørgsmål.
Er det sandsynlige at mallerne vil yngle igen. Da jeg købte akvariet, ynglede de i sådan noget akvariepynt, (et rødt folkevognsrugbrød ). Der er ikke lige min smag, så de har fået et ynglerør til maller. Jeg har skjult det lidt med nogle sten, og hannen ligger tit der inde,,
Jeg syntes at pumpen er lidt vild, der er meget strøm i akvariet, og mange små luftbobler. Umiddelbart ser det ud som om fiskene trives, og boltre sig i strømmen,, men kan det blive for meget? Så de ikke “leger” men kæmper,,??
Og så lige,, de der tetra,, vil de æde ynglen både fra dem selv og guppyens? Ved at guppyer også gør det, men de tetra virker grådige og hurtige, eller får de bare for lidt foder?! ;)

Håber nogen kan hjælpe mig med svar
??

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger enirt - 13/08-2019 12:00 13/08-2019 12:00
Hvis udstrømningen på din pumpe kan drejes, kan du evt. prøve at dreje den mere mod glasset så det tager noget af strømmen og se om du synes det er bedre. De fleste fisk vil tage yngel hvis de kan komme til det og de synes det er fedt at få lov at jagte det så det behøver ikke at betyde at de får for lidt mad. Hvis du vil have at ynglen overlever vil noget tæt beplantning kunne gøre underværker. Med hensyn til dine maller er det lidt uklart hvilken du har, men jeg kunne forestille mig at du taler om ancistrus som er en meget almindelig sugemalle. Hvis de har ynglet før vil de højest sandsynligt gøre det igen, men det kan måske være en god idé at have et ekstra akvarie for det lille du har vil hurtigt blive overfyldt af ynglen indtil de er store nok til at blive solgt.
Håber det gav dig lidt svar ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Hotte - 15/08-2019 00:26 15/08-2019 00:26
Enirt
Åh super, tak for svar. Har drejer pumpen lidt, og det har hjulpet,
Så må ud og have købt noget mere beplantning, er der noget der er specielt godt,,?

Og ja, det har du nok ret i, har omkring ti til tolv maller i akvariet nu, Havde på fornemmelsen at de sultede, de to store blev meget passive,, akvariet er jo nærmest pinligt rent, så smed noget bundfoder i, i går. Og det har kvikket de store meget op,, ved ikke om det er rigtigt,,?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger enirt - 15/08-2019 12:01 15/08-2019 12:01
Jeg er ikke så meget inde i plantenavne men nogle der vokser tæt så de små let kan gemme sig og de store fisk ikke så let kan komme til. Til mallerne er det vigtigt at du har trærødder i akvariet og fodrer med mallepiller når nu du ikke har så mange alger. Alternativt til trærødder kan man få mallepiller der indeholder det træstof som de har brug for i fordøjelsen. ;) Hvis de ikke får deres træfibre kan de dø af forstoppelse.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger LadyDay - 15/08-2019 19:36 15/08-2019 19:36
Jeg kan lige tilføje at det ikke er tetra du har udover guppyerne, det er platy :)

Annoncører
Annoncører