Forvirring om navn på fisk

Postet under : Akvariesiden.dk - Karpelaks
Visninger : 290

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger raser - 17/12-2019 09:32 17/12-2019 09:32
Hej, jeg er lidt forvirret om navnet på denne fisk Hyphessobrycon Eos . Er det den samme som Guldtetra eller Soltetra? Det fremgår af nogle hjemmesider. Hvad er så denne Hyphessobrycon saizi? Eller Hemigrammus rodwayi?eller Hyphessobrycon paraguayensis?
mvh michael

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger jacob - 17/12-2019 12:33 17/12-2019 12:33
Helt generelt så er meget bedre at anvende de videnskabelige navne, langt mere præcist en et eller andet hjemmestrikket navn. Nogle danske navne er dog ret gode og indarbejdede, og kan derfor godt bruges. Men så snart man kommer ud over standardudvalget af akvariefisk, så synes jeg at det giver god mening at bruge videnskabelige navne.

Hemmigrammus rodwayi hedder på dansk Guldtetra, og nogle af dem er jo smurt med parasitter...

Hyphessobrycon. eos kender jeg ikke noget dansk navn til, men har set den solgt som guldtetra, hvilket jo blot kan øge forvirringen. ..

Hyphessobrycon saizi hmm.. jeg ved ikke rigtigt hvad der er op og ned her, læs mere her Eksternt link https://www.seriouslyfish.com/species/hemigrammus-rodwayi/ (glemmer aldrig den bruger som mener at SF ikke er en god side..)

Hyphessobrycon paraguyaensis er der ikke meget info om, er det den art du mener ?

Håber det gav lidt mening, jeg får lige Ken til at flytte tråden..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger raser - 17/12-2019 16:56 17/12-2019 16:56
Tak for hjælpen. Det gav lidt mening.
vh michael

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Systemmeddelelse - 17/12-2019 17:19 17/12-2019 17:19

Indlægget er flyttet fra 'Akvariesiden.dk - Andre fisk' til 'Akvariesiden.dk - Karpelaks' af ken kætbak

Annoncører
Annoncører