Gyppy...

Postet under : Akvariesiden.dk - Levendefødende tandkarper
Visninger : 306

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Hank - 09/02-2020 14:02 09/02-2020 14:02
Er der nogen der har gode erfaringer med en net butik hvor der bliver solgt høj kvalitets gubby` er.
Jeg vil gerne starte op på at have gyppy, men tænker at start materialet skal være i orden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger KevinR - 10/02-2020 12:22 10/02-2020 12:22
Hvis det er udstillings guppyer er eneste måde at kontakte en forening. Evt at der er en privat der sælger noget.Jeg blev selv medlem af en Engelsk guppy klub da jeg ville have og holde guppyer og udover det købte jeg fra Holland,Tyskland.
Tror ikke du finder ret meget i Danske butikker.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Superbruger MSV - 13/02-2020 19:46 13/02-2020 19:46
Hej Hank.

Hvis du har mulighed for at tage til akvariemessen i Vejle her d. 22. og/eller 23. februar, vil du have mulighed for at kunne finde renstammede guppyer af en god kvalitet fra private opdrættere.
Jeg kender i hvert fald et par opdrættere, som skal sælge af deres smukke stammer på messen :)

Plus, du vil også kunne høre mere om, hvor du eventuelt vil kunne få fat i lige præcis den type guppy, du leder efter, hvis du ikke kan finde den på messen - opdrættere kender gerne til flere opdrættere ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger KevinR - 15/02-2020 09:54 15/02-2020 09:54
Renstammet guppyer et lægmands udtryk, der egentlig bare dækker over uvidenhed .Idet der kan snakkes om fænotypisk og genotypisk renhed, Hvor den sidste ofte på grund af manglende forståelse vil blive betragtet som ikke ren.

Er det seriøs opdræt af guppy du vil ud i, kræver det mere end bare at købe en guppy stamme på en messe af en privat person, Derfor jeg nævnte at en forening er eneste vej frem.

Er det bare guppyer til at gå i et enkelt akvarie kan du sagtens købe af en dyrehandel eller endu bedre af en privatperson.

Annoncører
Annoncører