Akvariet me Apistogramma Agassizi og andre fisk

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 672

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Beda - 24/04-2020 10:40 24/04-2020 10:40
Hey, jeg er relativt nye til siden her, og er meget glad for at jeg er fået lov til at skrive herind.
Jeg har nu 3 akvarie, en jewel rio125l, som har kørte i 9 måneder uden nogen ulykker, en Tetra 60l som er med Platy opdræt, og nu her for nylig har jeg købte et andet jewel rio 125l. Det sidste juwel 125 står tomt for fisk stort set og dertil er jeg stadig i tænkeboks mht. hvad skal kom derinde, da der eren dejlige fint setup-, og kan blive sæt op til en hvilket som helst biotope hvis jeg bare vidst hvad jeg skal! Så jeg har neutral til let basiske vand, det er mega hårdt vand, temperatur lige nu er 26.2 grader, og den vil kom til at blive plantet ret meget , da jeg befinder mig godt med at dyrke grønne planter undervand. Den er lige blevet oprette for nogle dage siden, og den er blevet podet kraftigt fra de filtre jeg har kørende i de andre 2 akvarie. Jeg har et par Agassizi som danser omkring med hinanden, men tror nu i mit 125 jewel nr. 1 at de ikke få fred nok til at yngle. Min idé var at gøre forholdet klar til modtage de to kærligheds fisk, og se om de gerne ville spawn i den nye Jewel nr.2. Jeg har smidt nogle guppyer i den nye akvariet for at sørge for den nitrit cyklus går i gang godt nok, og der har ikke været spor problemer endnu. Dt er bare for at cykle vandet og pode pumpene.
Så langt så godt!
MEN!
så er jeg i tivl om jeg kan putte nogle andre fisk derinde som ikke vil forstyr kærlighed, og forhindre at de yngle. Jeg er godt klar over vandet er meget hårdt for Apistogrammas A. Og jeg ved ikke at projektet kan lykkedes, men er der nogen her som kan rådføre om hvor mange Apiss. Agassizi jeg kan have i 1 akvariet og om der Er nogle andre passende fisk til den setup som er interessant at kigge på og ikke forstyr Agassizis? Jeg vil nødig jeopardise Agassizis liv pga at have fisk som vil ikke lade dem være i fred.? Guppyer som jeg kom i for at hjælpe nitrogen cyklus kommer ikke til at være der hvis agassizis er, d e flytter tilbage til akvariet 1 hvor de de kom fra!
Og bundlag, skal det være sand bund for yngel eller kan jeg jeg behold den sorte grus som jeg har lagt ned.? Jeg agter at have en vel plantet akvarie og godt med hule lavet af sten og bogwood.
Foto 1.
er af det juwel rio (nr. 2 )

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger rw - 24/04-2020 11:45 24/04-2020 11:45
hey beda!

velkommen til siden.
det lyder som at du er godt igang med akvarierne (jeg kan ikke se billederne).
mht. dine spørgsmål:

-i et 125 liters akvarie vil jeg forslå 1 han og 2 hunner. hunnerne skal bruge ca. 30 x 30cm. bundareal (nogle arter skal have mere), for deres revirer.

-og hvad angår andre fisk, så vil jeg forslå tetraer som amandae tetra, ruby tetra, diverse blyantfisk (nannostromus) og øksefisk.
dog har jeg hørt at både n. beckfordi og n. morthenhalleri, skulle være ret glubske yngelspisere.
neonfisken er jo også fin, men den snupper også gerne apisto yngel.
du kan sikkert også godt finde nogle barber, der sagtens vil kunne gå sammen med dem.

hvis du gerne vil have yngle projektet til at lykkedes, så vil jeg forslå dig at undlade maller/pansermaller (dog måske med undtagelse af dværgpasermaller og otocinclus), da de gerne vil bruge de samme huler og for det meste opholder sig i samme zone som apisto'erne.

-ja, jeg synes klart at du skal vælge sand som bundlag. apistogrammaer er geophagine, så de finder en stor del af deres føde i bundlaget. plus, at de bruger det til at rense deres gæller.

håber at det kan hjælpe dig lidt på vej.

-r

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Beda - 24/04-2020 17:49 24/04-2020 17:49
Mange tak for svaret, det er noget meget dejligt at drøfte mine tanker herinde, jeg vil bestemt undesøge de forskellig forslag af fiske, jeg er kede af billeder ikke kom med, men jeg skal prøve igen! Men hovedsag er at jeg ser at jeg skal ude og finde en anden pige til min han, men bare for en sikkerhed, fordi jeg er ikke så ‘dus’ med dværg cichlider endnu, vil den ny pige Apistogramma A blive budt velkom af den eksisterende pige som hele tiden har haft hannen helt for sig selv? Måske kommer det til at gå ganske fredelige?
BW hver gang jeg prøver at sæt billeder i, så kommer der noget ‘error’ tekst op og en masser af data skrift. Jeg ved ikke lige præcis hvad sker??

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Beda - 24/04-2020 17:57 24/04-2020 17:57

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Beda - 25/04-2020 07:55 25/04-2020 07:55

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Superbruger jacob - 25/04-2020 11:50 25/04-2020 11:50
agassizii er en af de arter som helt klart burde være til at opdrætte i hårdt vand, i hvert fald hvis der er tale om en akvariestamme.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Superbruger jacob - 25/04-2020 11:53 25/04-2020 11:53
Jeg tester lige om det er muligt at sætte et billede ind.Billedet er ikke relevant for denne tråd tråd

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Beda - 26/04-2020 08:20 26/04-2020 08:20
Hi tak for din info - ser det lykkedes for dig at sæt et billede op- hver gang jeg prøver få jeg besked om ‘internal server error’
Kunne det være fordi jeg bruger en mac??

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Administrator scn - 26/04-2020 09:06 26/04-2020 09:06
Smid fejlmeldingen her i tråden, man plejer at kunne tyde hvad der er grunden til fejlen

Det kunne være et filformat som serveren ikke understøtter...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Beda - 28/04-2020 19:27 28/04-2020 19:27

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Beda - 28/04-2020 19:29 28/04-2020 19:29
Jeg har taget et screenshot af fejlmelding, desværre, som min egne billeder, kan jeg ikke få lov til at vise dette.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Administrator scn - 28/04-2020 20:18 28/04-2020 20:18
Marker teksten, kopier den, og sæt den ind

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Beda - 01/05-2020 20:26 01/05-2020 20:26
Her er den kopiet text som kommer op nårjeg prøverpå at indsæt et billede.

The web site you are accessing has experienced an unexpected error.
Please contact the website administrator.

The following information is meant for the website developer for debugging purposes.
Error Occurred While Processing Request
The form field UserFile did not contain a file.

The error occurred in D:\websites\akvariefisk\Root\forum\upload.cfm: line 5
3 :
4 :
5 : <cffile action="UPLOAD" filefield="UserFile" <!---accept = "image/*" --->destination="C:\akvariefisk\upload_temp\" nameconflict="MAKEUNIQUE">
6 :
7 : <cfset FileID = afapi.UploadFile(File.SERVERDIRECTORY & "\" & FILE.SERVERFILE,4,"","",1)>
Resources:
Check the ColdFusion documentation to verify that you are using the correct syntax.
Search the Knowledge Base to find a solution to your problem.
Browser Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_15_4) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Version/13.1 Safari/605.1.15
Remote Address 80.167.124.93
Referrer Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1693537
Date/Time 01-May-20 08:25 PM
Stack Trace
at cfupload2ecfm1729798882.runPage(D:\websites\akvariefisk\Root\forum\upload.cfm:5) at cfapplication2ecfc354568736$funcONREQUEST.runFunction(D:\websites\akvariefisk\Root\application.cfc:84)

coldfusion.tagext.io.FileTag$FormFileNotFoundException: The form field UserFile did not contain a file.
at coldfusion.tagext.io.FileTag.upload(FileTag.java:848)
at coldfusion.tagext.io.FileTag.doStartTag(FileTag.java:268)
at coldfusion.runtime.CfJspPage._emptyTcfTag(CfJspPage.java:2722)
at cfupload2ecfm1729798882.runPage(D:\websites\akvariefisk\Root\forum\upload.cfm:5)
at coldfusion.runtime.CfJspPage.invoke(CfJspPage.java:231)
at coldfusion.tagext.lang.IncludeTag.doStartTag(IncludeTag.java:416)
at coldfusion.runtime.CfJspPage._emptyTcfTag(CfJspPage.java:2722)
at cfapplication2ecfc354568736$funcONREQUEST.runFunction(D:\websites\akvariefisk\Root\application.cfc:84)
at coldfusion.runtime.UDFMethod.invoke(UDFMethod.java:472)
at coldfusion.runtime.UDFMethod$ReturnTypeFilter.invoke(UDFMethod.java:405)
at coldfusion.runtime.UDFMethod$ArgumentCollectionFilter.invoke(UDFMethod.java:368)
at coldfusion.filter.FunctionAccessFilter.invoke(FunctionAccessFilter.java:55)
at coldfusion.runtime.UDFMethod.runFilterChain(UDFMethod.java:321)
at coldfusion.runtime.UDFMethod.invoke(UDFMethod.java:220)
at coldfusion.runtime.TemplateProxy.invoke(TemplateProxy.java:490)
at coldfusion.runtime.TemplateProxy.invoke(TemplateProxy.java:336)
at coldfusion.runtime.AppEventInvoker.invoke(AppEventInvoker.java:88)
at coldfusion.runtime.AppEventInvoker.onRequest(AppEventInvoker.java:280)
at coldfusion.filter.ApplicationFilter.invoke(ApplicationFilter.java:338)
at coldfusion.filter.RequestMonitorFilter.invoke(RequestMonitorFilter.java:48)
at coldfusion.filter.MonitoringFilter.invoke(MonitoringFilter.java:40)
at coldfusion.filter.PathFilter.invoke(PathFilter.java:87)
at coldfusion.filter.ExceptionFilter.invoke(ExceptionFilter.java:70)
at coldfusion.filter.ClientScopePersistenceFilter.invoke(ClientScopePersistenceFilter.java:28)
at coldfusion.filter.BrowserFilter.invoke(BrowserFilter.java:38)
at coldfusion.filter.NoCacheFilter.invoke(NoCacheFilter.java:46)
at coldfusion.filter.GlobalsFilter.invoke(GlobalsFilter.java:38)
at coldfusion.filter.DatasourceFilter.invoke(DatasourceFilter.java:22)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Administrator scn - 01/05-2020 20:52 01/05-2020 20:52
Jeg tror at du ikke har fået valgt et billede på grund af denne linje i fejlmeldingen:
The form field UserFile did not contain a file.

1. klik på billedet lige over feltet hvor du skriver beskeden

2. Scroll ned, og se under feltet hvor du skriver, der er nu en knap "choose file" og et felt ved siden af hvor der står "No chosen file".

3. klik på "Choose file" eller "No chosen file", find billedet du vil uploade
Nu skulle filnavnet stå hvor der før stod "No chosen file"

4. klik på knappen neden under "Upload billede"
Hele siden reloader, og der skulle nu gerne stå en kode ala:
(img="375901") blot med firkantede paranteser, det er koden for dit billede.
Du kan skrive før og efter billedet. JEg anbefaler at du lader koden stå på sin egen linje, det ser bedst ud i tråden.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger Beda - 04/05-2020 11:08 04/05-2020 11:08
Hej! Tak dor fokrsøgt hjælp- jeghar dog gjort lige præcis det du skriver før, og også efter du har skevet - desværre få jegsammebesked hver gang! *skeptisk* Jeg ved ikke hvad det er som er galt, men jeg er udeaf stand til at indsæt mine fotos.
Mvh Beda

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger Beda - 10/05-2020 19:29 10/05-2020 19:29
Kan man eventuelt have 2 forskellige Typer Apistogramma gående samen? Vil de måske lave hybrid unger, eller ville de forstyrre hinanden, min idé kunne frygter at der vil være lidt uenighed blandt dem, eller måske et par sommerfugle cichlider ved siden af?? Jeg spørger lidt som ‘djævlens advokat‘ da jeg ved ikke svaret, men kun har nogle ideer om emnet. Jeg har fået den nye 125liters op og den har kørte i 3 uger nu, jeg har podet det kraftigt fra mine andre akvarie, og der har ikke været noget med vandet, og jeg har nogle Røde Phantom Tertras og nogle Citron Tetras i det nu, og de har det fint. Dog er jeg konstant på vagt omkring vand kemi, jeg tager vand prøver hver dag i denne phase, men der har været intet at kom efter. Jeg regner med at når der er gået lidt mere tid, ville jeg gerne overføre mine Apistogramme Agassizi par over i den. Men funderet lidt omkring balanding af Apistogrammas.

Annoncører
Annoncører