Hvilke fisk til mit 54l?

Postet under : Akvariesiden.dk - Mit Akvarium
Visninger : 537

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Merete23 (Inaktiv) - 03/05-2020 21:13 03/05-2020 21:13
Jeg har overtaget et 54L akvarie og fået det kørt ind. Jeg har flyttet to Platy og én Molly over i akvariet, og de går sammen med 6 Amanorejer. (Se billeder og flere oplysninger om akvariet på min profil! :) )
Mit spørgsmål er: Hvilke (og hvor mange!?) fisk kan gå sammen med den trio? Evt. Bare Platy-duoen, for en Molly bliver jo altså lidt stor til et så lille akvarie.

Jeg har haft kig på nogle af disse, men jeg synes godt nok det er svært at finde frem til det rigtige:
OBS - dette er kun arter, jeg har haft kig på - har ikke tænkt mig at have alle på én gang! :D
- Guppy (kun hanner)
- Flere Platy
- Dværgsugemaller
- RCS-rejer
- Flere Amanorejer
- Rød Serpae
- Boraras Brigittae

Andre forslag og gode råd modtages med kyshånd! (y)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger panoz (Inaktiv) - 03/05-2020 23:33 03/05-2020 23:33
Hej Merete

Putter du flere ungfødende arter i, ender du måske med en balje fyldt med yngel du skal tage stilling til :-)

Hvordan ser akvariet ud?

Med få informationer til rådighed, så foreslår jeg noget du måske ikke selv har tænkt:

Hvad med et dværgcichlidepar? Kakaduer måske?

Dværgguramipar?

L104 malle?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Merete23 (Inaktiv) - 03/05-2020 23:56 03/05-2020 23:56
Du burde kunne se mit akvarie med billeder og det hele, hvis du trykker på mit navn og så på "54L" som jeg har på min profil. :)

Lige nu har jeg kun hunner i akvariet, netop for at undgå en yngel-eksplosion. :D

Det lyder spændende... Det vil jeg lige undersøge nærmere! :-)

Annoncører
Annoncører