Hvilke fisk yngler I med i øjeblikket?

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1469

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Administrator scn - 12/05-2020 22:29 12/05-2020 22:29
Tænkte det var tid til en tråd hvor folk lige kan fortælle hvilke fisk der er i gang med at yngle i folks akvarier. Jeg lægger gerne hårdt ud, for der sker en del:

Aspidoras Raimundi:
De er yderst aktive, nogle gange kun 6-10 æg, andre gange over 20 æg. Hårdføre æg, som sjældent skimler. Ungerne tager gerne afskallede artemia æg, de skal lige røres op i vand, så de synker. Let foder hvis man ikke har mikroorm.

Corydoras metae:
De lægger en gang imellem lidt æg, hos mig kun 10-20 stk, men så kan der også komme æg med få dages mellemrum. Jeg har svært ved at få dem til at klække, er begyndt at flytte æg over i en bøtte med regnvand, det skulle efter sigende hjælpe når ungerne skal ud af skallen. De første 3 dage får en bøtte med ½ liter vand ca. 1/3-½ dråbe methylenblåt. Det skal dog fjernes inden de klækker, da ungerne dør hvis de svømmer rundt i methylenblåt. Har ca. 10 nyklækkede unger, håber jeg kan holde liv i dem.

Pseudomugil gertrudae:
Har høstet ca. 15 æg fra en moppe. Er klar med eddikeål når de klækker. Første gang jeg har taget æg fra, så aner ikke om det er let eller der skal arbejdes for det. Tænker at jeg vil gå over til at have 4 små mopper, og så skifte moppe en gang om ugen, på den måde slipper jeg for at gennemrode mopperne i jagten på æg, og de har 4 uger til at klække, hvilket skulle være rigeligt.

Phallichthys tico:
Har et par tykke hunner, og der er de sidste par dage dukket et par unger op, der kommer nok flere i løbet af de næste par dage.

Neolamprologus similis:
De bliver lavet lidt unger, det køre stille og roligt.

Santa Maria Bleeding Heart & Poecilia reticulata "El Silverado":
Tjae, det er guppier og de gør hvad guppier nu en gang gør :D

Jeg bruger alm. hanevand i alle akvarierne. Den sidste uges tid har de fået en del levende foder, men ellers står den på frostfodder (hummeræg og røde myg) eller flagefodder.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger jacob - 13/05-2020 11:21 13/05-2020 11:21
Spændende tråd! Håber der er mange som vil dele deres erfaringer.Fine arter har du holder scn.

Jeg kører selv på ret lavt blus for tiden. Har faktisk en del tomme baljer. Og derfor ikke ret mange fisk som yngler.

Mine Kryptolebias marmoratus lægger godt med æg for tiden (Jeg skal ikke rigtig gøre noget for at de yngler.. )

Mine Pseudochalcheus kubyrzi yngler ikke for tiden. Tror først de kommer i gang igen til sommer.

Jeg bøvler gevaldigt med mine Neolamprologus brevis. Uden at prale så har jeg opdrættet arter som er meget vanskeligere.... Jeg har 1 par i et 54 liters. De har indtaget et sneglehus og står konstant sammen. Tit nede i sneglehuset på samme tid osv. Det ligner klart yngleadfærd, men jeg ser ingen unger hvorfor ? Der går yderligere 2 unge brevis i akvariet, men tænker ikke de æder eventuelle unger ? Jeg fodrer godt og vandkvaliteten burde være fin. Hvorfor sker der ikke noget ?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger sunzone - 13/05-2020 14:57 13/05-2020 14:57
Jeg yngler mit første kuld aulonocranus dewindti lige pt :)

det virker super nemt hvis man har styr på hvornår man kan strippe hunnen (jeg har fået at vide at ca. 18-19 dage siden man opdager skuffen er der er "the sweet spot"). Har 30 stk. der går i et akvarie for sig selv, og de bliver fodret tre gange dagligt (knust flager, afskallet artemiaæg og cyclops)

jeg bruge ligeledes vand direkte fra hanen, og et simpelt HMF filter i den ene side i yngleakvariet :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger panoz - 13/05-2020 21:13 13/05-2020 21:13
Ja, spændende tråd. Yngler ikke selv for tiden. Kan I ikke lægge billeder op af jeres yngel?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Administrator scn - 13/05-2020 21:54 13/05-2020 21:54
Fra et tidligere kuld Aspidoras unger:
Internt link http://akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1692788

Hvad er "Pseudochalcheus kubyrzi" for en fætter?
Det er sjældent det sker, men hvis man lige nu laver en google søgning, så er der kun ét hit, og det er dig der har skrevet navnet i en tråd den 7 marts i år:

Tillykke til mig for at finde et Googlewhack: Eksternt link https://en.wikipedia.org/wiki/Googlewhack

Kan det tænkes at din brevis hun er det man kalder for "en narrefisk" :D
Måske det kunne hjælpe at give lidt levende foder, hvis du har let adgangtil det...

Jeg er et par gange kommet til at tømme leptosoma hunner for tidligt. Man ser et par hunner med store skuffer, og kommer så til at fange og tømme en hun med ny skuffe. Det plejer at gå godt når jeg putter dem i en Pruta (Eksternt link https://www.ikea.com/dk/da/p/pruta-opbevaringsboks-17-stk-transpa... )med luftsten, og sætter den i akvariet (holdes fint fast med en algemagnet). Man skal bare give sig god tid, og først slippe dem fri når hele blommesække er væk.
ps. fede navne Ikea finder på *rødmer*

Med discount mobil er det pokkers svært at få noget fornuftigt at vise frem :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Superbruger jacob - 13/05-2020 22:30 13/05-2020 22:30
Tænker ikke det er en narrefi... hannen er dobbelt så stor og den ligner i alle henseender en hun. De er konstant sammen lige over eller inde i sneglehuset. Har haft dem siden i foråret, og de har haft den adfærd lige siden. Har fodret med levende og gode vandskift osv... synes det er en spændende art, så træls jeg ikke kan få dem til at blive til flere..

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Svend Erik - 13/05-2020 22:45 13/05-2020 22:45
Indlægget er rettet 13/05-2020 22:45 13/05-2020 22:45 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Har et tropheusakvarie (Limespot) hvor ungerne kommer nærmest af sig selv 8 voksne har givet ca 35 unger i år

Scalare koifarvet ca 2 cm nu, der er 3 sympatipar, så æg rimelig tit

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Principia - 14/05-2020 07:48 14/05-2020 07:48
Der sker ikke så meget hos mig. Men mine Poecilia sphenops ( mollyer ) laver lidt hele tiden. Også lidt på kryds og tværs af farver.
Samt laver mine Pseudocrenilabrus Multier, også en del. jeg gør dog intet for at gemme unger, da akvariet ellers hurtigt vil blive fyldt til randen.
Det som er lidt irriterende, er mine L046, tilsyneladende, ikke gider yngle. Men det problem vil jeg prøve at løse på anden vis. der kommer lidt i en anden tråd.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Jubel-Bille - 14/05-2020 12:16 14/05-2020 12:16
Indlægget er rettet 14/05-2020 19:40 14/05-2020 19:40 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg har lige sat min første spyttebalje op.
Det har jeg fået 2 stk yngel ud af:-)
med labidochromis chisumulae

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger KimJ - 14/05-2020 19:27 14/05-2020 19:27
Indlægget er rettet 14/05-2020 19:28 14/05-2020 19:28 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Jeg "yngler" forhåbentlig snart med nogle Platy, som jeg fik med som "bifangst" fra mit sidste besøg hos akvariepusheren.

Ellers har det lange udsigter, da jeg er blevet helt og aldeles omvendt til discus, og har skiftet mine Stendkerfisk ud med nogle "rigtige" discus (også kendt som naturvarianter hos os der ikke graduerer i rigtige/forkerte fisk), som nok lige skal bruge mindst et år før de er klar til leg.

De ovennævnte platy er i øvrigt fra en Israelsk stamme, og ligner mest af alt gammeldags koralplaty med hvide finnespidser.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger rw - 14/05-2020 20:32 14/05-2020 20:32
apistogramma bitaeniata: de kommer jævnligt med et nyt kuld. det sidste var ret stort, men jeg fik desværre ikke holdt min del af aftalen så godt som jeg burde, så nu er kuldet gevaldig reduceret.

apistogramma atahualpa: 1 unge på ca. 2-3 mm. (een er vel bedre end ingen, ikk?).

derudover håber jeg at få købt nogle flere nannostromus marginatus, så jeg kan prøve at få dem til at yngle. jeg har ihvert fald prep'ed bitaeniata akvariet til dem.

-r

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Administrator scn - 14/05-2020 22:20 14/05-2020 22:20
Jeg kan se du henter osmose vand i den lokale biks, men gør du noget for at sænke pH?

En af mine Microrasbora kubotai har enten bugvattersot eller også har det hjulpet at køre med levende foder den sidste uges tid, så tænker jeg skal prøve at se om de kan lokkes til at smide lidt æg. Tænker regnvand (har ca. 150 liter stående) et ca. 30 liters akvarium med HMF filter en ris i bunden (plexiglas ramme og tagrende net og yderst begrænset belysning (lige for at sætte stemningen :P ) og så en hyggelig moppe til det frække.

Kunne også prøve med Hyphessobrycon amandae, der er også en del hunner som er "lettere overvægtige" :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger rw - 14/05-2020 22:41 14/05-2020 22:41
hey scn!

jeg holdt op med at hente vand i fiske biksen, efter at jeg fik regnvandstønde. nu kører jeg 100% regnvand.
ifht. ph værdi, så bruger jeg elme kogler, kettapang blade, forskellige frøskaller, kokosfibre, eg og bøge blade etc. -derudover har jeg sænket ph med spaghnum i en separat beholder. førhen brugte jeg meget eheims "torf"... -mest af alt prøver jeg mig bare lidt frem.

-r

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Administrator scn - 16/05-2020 22:02 16/05-2020 22:02
Pseudomugil gertrudae

De startede med at være klare, med svag farve. Nu mat-sorte.
Er k0lar med Sera micron og lidt "snask", hvor der sikkert er infusorier.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Administrator scn - 17/05-2020 14:31 17/05-2020 14:31
Så klækkede det første æg.
(y)

Mine corydoras klækkede, men endte alle som en lille hvid ulden snebold :(

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger sunzone - 17/05-2020 18:52 17/05-2020 18:52
scn skrev :

Jeg er et par gange kommet til at tømme leptosoma hunner for tidligt. Man ser et par hunner med store skuffer, og kommer så til at fange og tømme en hun med ny skuffe. Det plejer at gå godt når jeg putter dem i en Pruta (Eksternt link https://www.ikea.com/dk/da/p/pruta-opbevaringsboks-17-stk-transpa... )med luftsten, og sætter den i akvariet (holdes fint fast med en algemagnet). Man skal bare give sig god tid, og først slippe dem fri når hele blommesække er væk.
ps. fede navne Ikea finder på *rødmer*

Du tænker som en DIY egg tumbler ? :) Nu var jeg heldig at de fra den ene skuffe "kun" var 2 dage fra at være fri fra blomme, så de fik lov til at svømme rundt selv. Der blev 30 stk. ud af to skuffer, and der er 100% overlevelse rate efter 33 dage, og nu har de en størrelse hvor de tager al slags mad :)

dag 2 i 54L:

Dag 33 i 128L:

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Administrator scn - 18/05-2020 18:20 18/05-2020 18:20
sunzone skrev :

Du tænker som en DIY egg tumbler ? :)

Jeps, bare en yderst simpel en; en luftsten og en plastikbeholder, ingen behov for at gøre det besværligt.

Nå, der dukker da lidt unger op af Pseudomugil gertrudae, er oppe på 5 klækkede æg, og har taget lidt flere æg fra moppen. Det er tydeligt at se om et æg er nyt eller lidt ældre, ny er klare, de bliver mere og mere mørke som tiden går og fosteret udvikler sig. Ungerne er nærmest sorte.

Mine C. Metae har åbenbart hørt de sørgelige nyheder, og har kvitteret med ca. 12 friske æg, så jeg må prøve igen.

Jeg har talt 5 unger ved Phallichthys tico, så det går også fint.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Administrator scn - 18/05-2020 19:34 18/05-2020 19:34
Indlægget er rettet 18/05-2020 19:39 18/05-2020 19:39 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Mit setup til Pseudomugil gertrudae æg/yngel:

12 L med HMf drevet af luft, under indblæs sidder der en stump filtermåtte,til at dæmpe vandets bevægelse. Det ser ud til at virke fint. Et lille bæger med æg, ikke meget større end en kaffekop. Der er vel 1/20 del dråbe methylenblåt i, ungerne ser ud til at være ligeglade med det når de klækker, hvilket er ganske fint når de klækker på forskelligt tidspunkt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger Simon85 - 19/05-2020 07:09 19/05-2020 07:09
Spændende tråd! Er selv igang med at lave et Corydoras Sterbai artsakvarie i håbet om at lykkedes med lidt yngle. Har af en eller anden grund drømt om at få corydoras til at yngle siden jeg var barn. Nu er tiden inde i en alder af 34 år :-)

Nogle gode råd? Osmose, ellekogler, egeblade, vandskifte med koldt vand osv.? Vil allerhelst at ynglen vokser op i akvariet og ikke skal fjernes - men det er måske en umulighed?

/Simon.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger d9ha - 19/05-2020 13:26 19/05-2020 13:26
Har været heldig at få en håndfuld unger på Betta Dennisyongi og så er der godt gang i galaxy rasboraerne, og lidt spredt fægtning hos de forskellige pansermaller. Nåja, så kommer der også jævnligt unger hos Neoheterandria elegans, heterandria formosa og zoogoneticus tequila

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Superbruger jacob - 23/05-2020 11:39 23/05-2020 11:39
Så lykkedes det alligevel med de brevis...de virker ikke som de bedste forældre, så tror jeg fisker de 2 små brevis op, tror godt de kunne æde unger...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Administrator Sponsor ken kætbak - 02/06-2020 16:40 02/06-2020 16:40
Hos mig er det som altid mbuna der yngles på.
Jeg havde et par meget længe ventede skuffer der egentlig bare skulle fanges og i spyttebaljer, lige indtil luftpumpen gav op.... Det viser sig at man alligevel spytter æg og unger ud når man bliver tilpas forpustet :(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger aammat - 02/06-2020 17:24 02/06-2020 17:24
Min datters guianacara sphenozona, Rio Tacutu har lige vist sit først kuld unger frem i huleåbningen, så hun var rigligt glad da hun ringede for at fortælle det.. :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Administrator scn - 02/06-2020 17:32 02/06-2020 17:32
Den har da nået en pæn størrelse. Første gang man ser eks. N. similis i sneglehuset er de væsentlig mindre. Nu ved jeg jo ikke hvor slemme forældrene er, men jeg tænker at hvis de to unger har nået den størrelse har de overlevet et par uger, og så overlever de nok uden problemer fremtiden.

Jeg har lige flyttet nyklækkede C. metae over i et ca. 30 liters akvarium, ren regnvand og 3 catappa blade, det er som the, kan knap se 20 cm i det.

Mine Pseudomugil gertrudae unger har det fint, der kommer så småt størrelse på.

Jeg kan nu tælle 12 unger ved Phallichthys tico, så der er sikkert flere.

Uheldigvis har mine albino ancistrus lagt æg, uden jeg opdagede det... Man har bare ikke plads til 30-40 unger hver 5-6 uge, og hvordan kommer man af med dem... *rødmer*

Og så noget helt andet:
Jeg har lavet hul i betonvæg til mit drænsystem i kælderen, og pp-rør og fittings er bestilt. Så mangler jeg bare lige at få malet og de sidst småreparationer af gulvet. Så skal der købes spærtræ og bygges reoler. Det lyder så let, men det tager sin tid...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Superbruger jacob - 02/06-2020 18:30 02/06-2020 18:30
Tror heller ikke de var helt nye da jeg opdagede dem. Så noget der bevægede sig mellem nogle sten nogle dage i forvejen. Har fjernet de 2 store unger. Har set mindst 6 unger, så det er jo dejligt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger brib - 03/06-2020 09:50 03/06-2020 09:50
Jeg har skiftet bane .

Tidligere var det Guppyen der var min favorit . Men pga. dovenskab , har jeg gang i div. Guramier - kampfisk - Platyer ( Metallic blue ) og lidt sorte Mollyer .

Guppyerne har jeg selvfølgelig stadig . Men ikke så meget på opdrætsfronten .

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Administrator scn - 03/06-2020 17:55 03/06-2020 17:55
Hvordan er det dovenskab at opdrætte eks. kampfisk i forhold til guppier? Jeg tænker at der er en del arbejde med unger af kampfisk når de når en størrelse, så de skal skilles ad?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger brib - 03/06-2020 21:59 03/06-2020 21:59
scn skrev :
Hvordan er det dovenskab at opdrætte eks. kampfisk i forhold til guppier? Jeg tænker at der er en del arbejde med unger af kampfisk når de når en størrelse, så de skal skilles ad?

Kampfisk er nyt for mig . Så det er noget med en hulens bunke mælke-kartonner når der skal selekteres.

I dag blev der bygget skumrede hos Cosby guramierne . Det er mange år siden jeg har set det sidst . Men ikke mindre spændende af den grund :-)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Administrator scn - 03/06-2020 22:17 03/06-2020 22:17
Så må du vist hellere begynde at drikke en masse mælk. Tænk hvis du ender med 400 kampfiske unger som hver skal have en mælkekarton :P

Tillykke med skumreden (y)
Fjerner man også hunnen ved guramierne, eller er det kun ved kampfisk?

Et lille klip med lidt Pseudomugil gertrudae unger:

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Bruger brib - 04/06-2020 09:47 04/06-2020 09:47
# 29 : Jeg ved ikke lige hvordan det er med guramier , det er mange år siden at jeg exelerede i den slags opdræt . Egentlig skulle fiskene bare videre efter et medkøb , men nu ser jeg lige hvordan det udvikler sig .
Fin video af dine gertrudae :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Bruger Andersen01 - 07/06-2020 17:13 07/06-2020 17:13
Her står den på Kampfiske opdræt.

og det er skam også lykkedes.. Endte med 32 unger som så blev til 12 styks.. nok også meget fint når nu det er første gangs i en 1 Værelses lejlighed. :D

Men flotte er de da blevet.

Brib

Jeg kan anbefale Slikbøtter ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Bruger brib - 07/06-2020 19:48 07/06-2020 19:48
Andersen01 skrev :
Her står den på Kampfiske opdræt.

og det er skam også lykkedes.. Endte med 32 unger som så blev til 12 styks.. nok også meget fint når nu det er første gangs i en 1 Værelses lejlighed. :D

Men flotte er de da blevet.

Brib

Jeg kan anbefale Slikbøtter ;)

Super - tak for rådet :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Administrator scn - 10/06-2020 23:00 10/06-2020 23:00
Jeg får lyst til at opdrætte kampfisk, så skal der spises slik (y)

Lige en lille video af mine Phallichthys tico, lidt grynet video, men det er svært når der kun er 10-12W kina-LED på 100 liter vand:

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
Superbruger jacob - 17/06-2020 15:36 17/06-2020 15:36
I dag kiggede næste generation af brevis frem, tænker det var en god idé at fjerne de 2 ungfisk.Der er 5-6 unger fra det første kuld. Er der ikke andre som opdrætter noget for tiden ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
Bruger Michael B - 18/06-2020 14:35 18/06-2020 14:35
Min L-471 gruppe "vælter" unger ud, men det er i baljen de går i, og pga mange gode gemmesteder kan det være lidt svært at vurdere hvor mange der kommer ud af det.
I samme balje lykkedes det endnu en gang af få yngel på Sewellia lineolata. Én unge, så nu har jeg samlet set lavet 4 unger på den fisk - ikke just noget jeg rigtig ville kalde opdræt.
Mine Pinoy Scalare lægger æg, men det er hanevand de går i, så æggene ender med at skimle og derefter at blive spist.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
Administrator scn - 22/06-2020 18:13 22/06-2020 18:13
Jeg er begyndt at høste æg fra Iriatherina werneri, 15 stk på et par dage med 3 par, men et par af hunnerne er lidt små, så ved ikke om de er i gang.

I modsætning til Pseudomugil gertrudae som lægger æg sådan godt oppe i moppen, så lægger Iriatherina werneri dem i de nederste 2 cm af moppen. Det er dog næppe så nøjagtigt at man kan have arterne sammen og sortere æg ud fra hvor de er lagt i moppen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #37
Bruger Principia - 23/06-2020 08:20 23/06-2020 08:20
Pseudocrenilabrus philander + Poecilia sphenops. Det er hvad det bliver til i øjeblikket. Der kommer hele tiden lidt. Man nok ikke noget der kommer så meget ud af, da de får lov til at gå i akvariet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #38
Bruger rw - 25/06-2020 20:46 25/06-2020 20:46
Jeg har lige opdaget at min Apistogramma bitaeniata hun svømmer rundt med endnu et nyt kuld unger. Der er ved at være trængt med pladsen. Jeg håber at køns fordelingen er bedre denne gang.

-r

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #39
Bruger KimJ - 26/06-2020 06:48 26/06-2020 06:48

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #40
Bruger rw - 27/06-2020 21:50 27/06-2020 21:50
Hej Kim! (-jeg går ud fra at linket var til mig) -tak for link. Nej, jeg har ikke læst den der artikel, men jeg har læst en del omkring emnet på et andet forum. De 25-26 grader jeg normalt kører med, virkede til at være den ideelle temperatur, da jeg havde Apistogramma baenschi men det passer ikke helt til bitaeniataen, så jeg prøver mig stadigvæk lidt frem. Der skal jo ikke mere end en grad til, i den ene eller anden ende for at ramme “plet”.

-r

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #41
Superbruger jacob - 28/06-2020 13:25 28/06-2020 13:25
Har altid synes det er spændende hvordan faktorer som ph og temperatur kan have betydning for kønsfordelingen.Om end det selvfølgelig er træls at stå i en situation hvor man ender op med et kuld på fx udelukkende hanner.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #42
Administrator scn - 30/06-2020 21:53 30/06-2020 21:53
Så nåede de ældste Pseudomugil gertrudae at blive ca. 6 uger:

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #43
Superbruger Tonny Brandt Andersen - 01/07-2020 00:49 01/07-2020 00:49
Jeg yngler ikke med mine fisk - det finder de selv ud af :D :D

Der er i øjeblikket unger hos Hypancistrus spec. L-066, Hemiodontichthys acipenserinus, Moenkhausia costae, Xiphophorus nezahualcoyotl og Poecilia reticulata "Tena, Ecuador". Jeg er i gang med at flytte rundt på fiskene, således at hver art får eget akvarium.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #44
Bruger Felde - 11/07-2020 16:42 11/07-2020 16:42
Hej
Jeg har gang i mine gubbier hvor jeg har fået nogle som jeg tror der bliver helt hvide og nogle der er helt sorte også så har jeg mine ansitrus maller der lige har givet det 3 kuld så der er jeg oppe på 100 stk vil jeg tro også fik jeg også et kuld Platy på omkring 50-60 stk tror jeg og nu er jeg i gang med at prøve neon fisk og se om jeg også kan det
Så er der mine sakura rejer som også giver hele tiden
Så jeg har gang i det

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #45
Bruger Felde - 12/07-2020 20:37 12/07-2020 20:37
Har op købt nogle akvarie med malle i her for et pr uger siden og det har nu givet held med flere ancisuts maller der er 2par som begge har givet æg så nu får jeg flere maller her er lige et billet ind i malle hulen

Annoncører
Annoncører