Lavpunkt.

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 661

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Principia - 14/05-2020 08:26 14/05-2020 08:26
Hej alle sammen. Vi lever i en verden, hvor informationer både gode og dårlige ligger side om side på internettet, og derfor har udkonkurreret bøgerne, og de støvede forsamlingslokaler. Derfor er det lidt svært at finde ud af, hvor meget aktivitet, der egentligt er i akvariehobbyen for tiden. Jeg tror nok vi alle ar klar over, at mange søger hen til andre platforme, som fjæs, eller andre i den stil, hvor man har ubetinget ytringsfrihed, uden at møde modstand, og den som har oprettet gruppen stort set problemløst kan sortere i hvem som klapper hårdt nok på ryggen, og råber højt nok hurra for initiativet, for at kunne få lov at deltage.
Men til trods for alt dette, syntes jeg det virker lidt besynderligt, at antallet af annoncer, både i Den Blå Avis og Gul og Gratis, samt andre steder er kraftigt reduceret. Samt er aktiviteten her i forum også næsten på nul.
Er vi nået der til, hvor folk enten vil prøve sælge dyrt, og ellers køre glaskassen på lossepladsen. Eller er der mange som har tomme akvarier stående rund omkring, i garager, lofter, eller lader.
Jeg har før set en nedgang, men ikke så slem som nu, selv om vi har nettet til at samle inspiration, og der er kommet en del nye facetter man kan kaste sig over, hvis man har mod til det. Man ser det også i handlen, hvor der er langt mellem spændene ting, og førstegangs importer. Forhandlerne kører stort set samme sortiment hele vejen i gennem.
Er der andre end mig, som opfatter hobbyen som ualmindelig død i øjeblikket.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Svend Erik - 14/05-2020 11:27 14/05-2020 11:27
Tror den lever fint, desværre på facebook hvor alt er tilladt at sige bare man sidder bag skærmen, jeg er kun med på akvariesiden.
Vores dyrehandler er desværre blevet lukket, De store kæder tager alt mainstream, dyrefoder, Har kendskab til at den lille forhandler køber ved de store kæder de han kan købe billigere der end ved hans grossist, vi havde 1 akvarie/dyrehandler her i byen, i løbet af 2 år var der 3 eller4 kæder der mente de skulle have levende dyr i sortimentet, så lukkede de en efter en for dyr, men stadig alt det tilbehør der var penge i. Underlaget for den lokale var væk så han lukkede også. Og vi er jo ikke meget bedre selv, ved dyrehandleren får vi 25 for fisken, men sælger gerne privat for 75 kr da dyrehandleren skal have 140 kr.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Alpina - 14/05-2020 18:27 14/05-2020 18:27
Der er stadig meget liv i Facebook-grupperne om akvarier og medlemmerne er flittige til at brokke sig.

DBA og G&G er måske ramt af Corona-frygt for tiden.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger KimJ - 14/05-2020 19:13 14/05-2020 19:13
AS har nok desværre udtjent sig selv. Her sker simpelthen for lidt udvikling, til at siden kan følge med i forhold til alt det "smarte" der tilsyneladende kan lade sig gøre på FB.

Personligt håber jeg da at jeg tager fejl, for jeg kan ikke fordrage FB!

Jeg synes ikke der er tegn på at hobbyen som sådan er på vej ned. Jeg har sjældent noget til salg på DBA, og kommer der endnu sjældnere for selv at købe, så jeg kan ikke rigtig sammenligne, men har faktisk over et par omgange haft en del discus til salg i April/Maj, som blev solgt på mindre end en uge hver gang, så der er da gang i noget derude...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Roland - 17/05-2020 10:45 17/05-2020 10:45
Er da herinde hver dag (y)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger aammat - 17/05-2020 13:19 17/05-2020 13:19
Det er lidt af en udfordring at få adgang til dette forum, jeg har været medlem i mange år men da jeg lukkede mine akvarier ned i forbindelse med udlandsophold brugte jeg ikke siden. Nu er jeg i dk og kunne glæde mig over at min datter har kastet sig over denne hobby, så da jeg ville ind på dette forum for at læse "op" på hvad der sker kunne jeg ikke huske mit password.
Og her kom udfordringen, i over 1 år har jeg løbende klikket "glemt mit password" uden at der sker noget, hvem man skal henvende sig til er også svært at finde på siden.. Den slags udfordring får nysgerrige til at opgive og det er lidt ærgeligt da der er samlet meget stor viden og erfaringer blandt medlemmerne..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger brib - 18/05-2020 08:12 18/05-2020 08:12
På facebooks akvariesider skydes der fra hoften hvis folk søger viden . Alle der har haft akvarium i 14 dage er pludselig proffesorer udi bekæmpelse af sygdom og alge-vandproblemer .

Det kan vi ikke gøre noget ved . Selv linker jeg til akvariesiden her, når akvarister søger råd ..

Principia : Jeg tvivler stærkt på at vore hobby er for nedadgående . Jeg henter stadig en masse brugt udstyr til billige pånge , men fra at det foregår via GoG -dba.dk . Så er det via facebooks akvariesider hvor man kan handle til spotpriser . ( Både udstyr samt fisk og planter )

Min lokale dyrehandler ville have 160 kr for 2 små ancistrus hanner . På FB får man dem kylet i nakken for en femmer .

Jeg tror vi må indse at det er dyrehandlerne der er et truet folkefærd . De gider ikke have og opbevare akvariefisk længere . Så deres salg er mest artikler til andre dyr ..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Principia - 18/05-2020 10:28 18/05-2020 10:28
#7. Nu er jeg selv blevet en dovenlas, som kører standart sortiment. Men før i tiden, hentede jeg fisk alle mulige og umulige steder. Hvis forhandlerne tog noget hjem som ingen andre har, er der fleste akvarietosser villige til at gå langt efter det. mens jeg holdte Victoria, som jeg brændte for i 10-12 år inden det blev for surt, havde jeg fisk fra Frankrig og Tyskland, samt hvad jeg kunne støve op, og få hjem via medimport. Jeg tror faktisk der sidder en del tosser derude som er omtrent lige så skøre, som jeg selv har været.

Det var for i øvrigt en sjov oplevelse, at have fisk med som håndbagage i flyveren. De undrede sig godt nok noget i tolden, da tasken blev gennemlyst.

Hvad angår fjæs, er jeg ikke medlem. Og alt hvad man finder der, syntes jeg er uinteressant. Jeg har da kigget rundt, men finder det ikke brugbart. det er mest for folk som klapper hinanden på ryggen.

men det ændrer ikke ved det faktum, at jeg syntes at der er lit dødt i hobbyen for tiden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Simon85 - 18/05-2020 12:13 18/05-2020 12:13
Jeg må erklære mig dybt uenig med dig, Principia. Jeg oplever derimod at hobbyen er i vækst. Bl.a. pga. aquascaping. Der er massevis af aktivitet på nettet. Men det er klart at hvis man ikke selv opsøger det - men derimod afventer på et nærmest dødt forum, så sker der ikke meget. Hos mine lokale dyrehandlere, her i Nordjylland, er der rig mulighed for at importere sjove fisk, møde andre tosser osv. Jeg er, ligesom andre, også træt af facebook og alle eksperterne der har holdt fisk i to mdr. men Instagram og Pinterest er derimod fuldstændigt forrygende ift. denne her hobby. Jeg følger selv massevis af dygtige og inspirerede akvarister fra hele kloden. Så op med humøret, Principia. Der er massevis af liv og fremgang - det skal bare opsøges :-)

/Simon.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Superbruger jacob - 18/05-2020 13:33 18/05-2020 13:33
Jeg tænker at siden har haft sit lavpunkt. Nemlig de brugere som (groft sagt og med et glimt i øjet) ikke kunne se forskel på en delfin og den dværgtandkarpe og alligevel skulle kloge sig på alverdens ting...den tid ser heldigvis ud til at være ovre. Til gengæld så er der ikke meget aktivitet på siden. Jeg ved ikke hvorfor. Facebook har sikkert en del af "skylden" jeg har været medlem af akvariesiden på Facebook i en halv time...meget dårlig rådgivning og mange som åbenlyst ikke anede hvad de snakkede om. Til gengæld er jeg i med mange mindre grupper, om mere specifikke emner. Der er især mange engelske og tyske sider, som helt geniale for nørder.

Jeg kører selv på helt lavt blus, har mange tomme baljer. Så jeg har ikke rigtig overblik over hvor meget aktivitet der er rundt omkring. Har meldt mig ud af stort set alle de foreninger jeg var medlem af.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger brib - 18/05-2020 18:02 18/05-2020 18:02
Indlægget er rettet 18/05-2020 18:07 18/05-2020 18:07 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Lige så længe jeg kan huske, har akvarismen haft oppe og nedture .

Der er nok en nedtur lige nu . Men jeg tror da at den snart vil toppe igen .

Selv har jeg været akvarieløs i 2 år . Men pludselig vågnede interessen igen, og som det plejer at gå fik jeg fyldt hytten op med akvarier på rekord-tid :)

Det er nok en On/Off hobby at være akvarist .

Denne gang har jeg dog været så kvik ikke at tage større akvarier ind , end jeg selv kan håndtere .

Holder interessen er det dejligt . Men skulle den smutte igen . Så kan jeg lynhurtigt lukke ned igen , uden at det har kostet mig noget videre .

Alt ændrer sig på nær en ting : Det er Guppyen der er min foretrukne fisk , men også rejer og forskellige snegle har vakt min interesse .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Principia - 18/05-2020 18:09 18/05-2020 18:09
#9 klart nok, at hvis man leder længe nok, er der ligesindede. Om det så er den ene eller den anden side, man vil benytte sig af. Men det gør ikke at jeg ændrer opfattelse, af der er meget langt mellem snapsene.
At andre så har en anden oplevelse, og benytter cyperuniverset på en anden måde, er godt at høre. Så er der i det mindste håb.
Men mit indtryk er stadig, at folk nedskalerer mere, end der bliver opgraderet. Samt der er flere som stopper end der starter.

Men lad os tage udgangspunkt i dit synspunk, at det nok mest er her. Har du så et forslag til hvordan det kan vendes. Siderne her er jo gode på den måde, at du har det hele samlet et sted, næsten uanset hvilken gren man roder med inden for hobbyen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger Simon85 - 18/05-2020 19:11 18/05-2020 19:11
Principia, du behøver bare ikke at lede særligt længe. Der er massevis at muligheder (har nævnt de to sider som jeg bruger mest). Hvis du spørger specialbutikkerne indenfor denne hobby så er jeg sikker på at de vil sige at de har travlt.

Det har jeg ikke noget bud på. Jeg bruger akvariesiden som et opslagsværk ift. artsbeskrivelser og ellers Instagram/Pinterest som inspiration. Måske andre gør det samme? Jeg har selv lavet en Instagram-profil om mit akvarie (ligesom flere af mine kammerater). Det er både sjovere og nemmere end at lave en tråd herinde. Man mår ud til flere mennesker og responsen er der med det samme. Jeg har følgere fra hele verden og følger også folk fra hele verden. Det er bare mere attraktivt end akvariesiden (i hvert fald for mig).

/Simon.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Simon85 - 18/05-2020 19:48 18/05-2020 19:48
... men jeg ville da ønske at akvariesiden levede noget mere. Men måske div. emner er blevet vendt og drejet herinde?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger brib - 18/05-2020 21:08 18/05-2020 21:08
Simon85 skrev :
... men jeg ville da ønske at akvariesiden levede noget mere. Men måske div. emner er blevet vendt og drejet herinde?

Siden her er et gigantisk opslagsværk .

At kunderne ( brugerne) i butikken er forsvundet er virkelig ærgerligt . Der var engang hvor der var 100 eller flere indlæg på 1 enkelt dag . De tider kommer aldrig tilbage.

Jeg er løbet helt tør for ideer omkring, hvad der skal være af tiltag for at få mere aktivitet .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger Principia - 18/05-2020 21:16 18/05-2020 21:16
#15 Brib, at man lukkede op for nogen af de mere livlige debatter igen. Jeg tror ikke man kan tage rygklapper kulturen fra andre steder, og overføre her.

Vi er gamle rotter, som er stædige som æsler, og jeg mangler lidt de nærmest religiøse debatter om den ene filter metode er bedre i forhold til den anden, og hvad folk eller blev uenige om. Det er faktisk de tråde som er mest lærerige, fordi folk er tvunget til at argumentere. jeg kan da også huske før i tiden, hvor vi to nærmest kunne fylde en hel tråd med et eller andet latterligt, vi gør på hver vores måde. men det giver indblik i der er flere veje til succes. Så længe det ikke er personligt, er der ikke noget ondt i en god diskussion.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger brib - 19/05-2020 16:58 19/05-2020 16:58
#16 : Det er jo netop det der gør vore fælles hobby så spændende .

Der er ingen gyldig facitliste på et problem . Noget der virker hos en selv er måske noget skidt hos andre , og det er noget der er værd at debattere . Jeg savner også en god debat .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger Kong Triton - 20/05-2020 10:08 20/05-2020 10:08
Om hobbyen er på tilbagetog, synes jeg er svært at svare på. Men der er da ingen tvivl om, at aktiviteten her på siden er væsentlig mindre end for år tilbage. Omvendt er mange brugere herinde nok også med til at gøre, at aktiviteten er nedadgående, da der i lang tid var en tendens til, at når nye brugere spørger ind til ting, så får de at vide, at de kan bruge søgefunktionen til at finde svar på deres spørgsmål i gamle tråde. Det er selvfølgelig helt rigtigt og det er da helt sikkert træls at læse den ene tråd efter den anden med overskriften “Er min guppy gravid?” Men hvis der ikke er “plads” til sådanne tråde, så bliver aktiviteten herinde også bare derefter.

For mit eget vedkommende, så benytter jeg både siden her og diverse Facebook-grupper. Har jeg et spørgsmål, jeg ikke lige kan finde svar på, afhænger det af, hvad spørgsmålet handler om, hvor jeg stiller det. Er det et spørgsmål, der “kræver” lidt mere ekspertviden om fx en specifikt art, foretrækker jeg at stille det herinde, hvor vidensniveauet er væsentligt højere end i diverse all-round Facebook-grupper, hvilket hænger sammen med det, jeg skrev ovenover, at jeg ikke tror, der er så mange “nybegyndere” tilbage herinde.

Har jeg et mere “simpelt” spørgsmål, stiller jeg det i en Facebook-gruppe. Som fx i går aftes, da jeg opdagede, at mit varmelegeme var blevet defekt og var ved at koge mine fisk. Derfor skulle jeg bestille et nyt med det samme og havde i den forbindelse et spørgsmål ang. watt, da der er forskel på, hvor mange liter et varmelegeme på x antal watt er opgivet til at kunne klare. Det var mere et teknisk spørgsmål, som ikke nødvendigvis kræver stor viden om akvarier for at kunne svare på. Og når man ret hurtigt skal bruge svar, så får man det hurtigere på Facebook end herinde, da der, som flere nævner, er noget mere aktivitet derinde end her.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger panoz - 20/05-2020 11:30 20/05-2020 11:30
Hej

Er selv vendt tilbage til hobbyen for nylig, og ja, Akvariesiden er ikke hvad den har været. Men det er jo op til brugerne. Vær aktive! Så ser nye medlemmere det, og så bliver de.

Der kommer jo ikke så mange nye indlæg, så at bruge 1 min på at få liv i en debat/løse et problem, burde ikke være en stor udfordring.

My two cents..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger brib - 20/05-2020 12:21 20/05-2020 12:21
#18 . som du så rigtigt skriver er det ikke her på siden man skal søge om akutte råd som i dit tilfælde hvor varmelegemet koger fiskene .

Du har sikkert fået svar på dit spørgsmål . Men normalen er 1 Watt pr 2 liter vand . :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger Kong Triton - 20/05-2020 13:13 20/05-2020 13:13

Det handlede om, at Jägers 300w varmelegeme (mit nuværende varmelegeme) er opgivet til at kunne klare akvarier på op til 1000 liter, hvorimod fx Fluvals 300w varmelegeme (som jeg hellere ville have) kun er opgivet til at kunne klare akvarier på op til 375 liter. Mit spørgsmål gik så på, hvorfor et Jäger 300w har været rigeligt fint til mit 720 liters, når et Fluval 300w tilsyneladende er langt fra nok. Der var flere, der skrev, at hvis Jägers 300w kan klare opgaven, så vil et Fluval 300w også kunne gøre det, uanset, hvad de skriver det kan klare. Så nu har jeg bestilt et Fluval :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger panoz - 20/05-2020 13:53 20/05-2020 13:53
Alternativt, køb to, og placér dem i hver ende af baljen.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger scn - 20/05-2020 15:00 20/05-2020 15:00
forskellen ligger i deres antagelser. Varmetab er konstant per grad, så hvis producent A antager rum = 22 grader og vand = 24 grader, har du delta_t = 2 grader. Men når så producent B antager rum 18 grader og vand 28 grader har du delta_t=10 grader. Der skal altså bruges et 5 gange så stort varmelegement hvis man bruger anbefalingen fra producent B.

Men først skal man overveje om man overhovedet har brug for varmelegeme. Lige nu har jeg vist 13 akvarier kørende, og ikke et eneste har varmelegeme.
Jeg har valgt at skrue lidt op for radiatoren, så jeg køre på fjernvarme frem for elvarme. Vandet er lidt varmere end rummet, men det er varmetabet fra pumper og lamper.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger brib - 20/05-2020 15:10 20/05-2020 15:10
#23 : Jeg har også droppet varmelegemerne i de fleste akvarier og kører på stuetemperatur .

Men nu har jeg heller ikke fisk der kræver speciel høj varme som feks . Discus og andre i den afdeling . Mine røde neon er ok dem der er mest varmekrævende , men de klarer den nu fint på 22-23 .c

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger Kong Triton - 20/05-2020 16:07 20/05-2020 16:07
To varmelegemer har jeg også tænkt på, men kører med baggrundsfilter, hvor varmelegemet sidder i teknikrummet, så der er ikke rigtigt plads andre steder, når jeg gerne vil holde det skjult.

Det er rigtigt. Men uden varmelegeme holder akvariet selv en temperatur på ca 25/26 grader, da det står køkkenet, hvor der aldrig er naturligt koldt og der er låg på akvariet. Jeg vil dog alligevel gerne have varmelegeme i, da jeg gerne vil have temperaturen en anelse højere på ca 27/28 grader grundet forskellige varmekrævende fisk som fx L134 maller og fordi temperaturen naturligt falder om natten. Og til det har et 300w Jäger sagtens kunne klare opgaven, så dem på Facebook i går sagde, at så ville et 300w Fluval også sagtens kunne, uanset hvad producenten anbefaler af max akvariestørrelser. Så nu må vi se :)

Jeg bruger heller ikke varmelegeme i mine andre akvarier, da det er fisk, der ikke behøver så høje temperaturer.

Nu kom tråden pludselig til at handle om varmelegemer og watt i stedet for, men i det mindste gav det da lidt liv på forummet :P

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger LadyDay - 20/05-2020 18:25 20/05-2020 18:25
Det ville ihvertfald være trist hvis forummet her døde helt fuldstændigt. Det er guld værd at kunne få råd og vejledning af nogle af jer der har rigtig stor akvarie-erfaring. Der er så mange på Facebook der kloger rundt i det uden faktisk at ane hvad de taler om.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Bruger Principia - 22/05-2020 11:12 22/05-2020 11:12
#2. Jeg havde glemt at kommentere på dit indlæg. Jeg ser sådan på det, at det er klart at dyrhandlerne, ikke kan give det samme for fiskene, som man kan få i privatsalg. Omvendt burde privatsalget heller ikke være en direkte konkurrent fil forhandlerne, som har udgifter de skal have dækket, som løn, husleje, og løbende vedligehold, osv. de fleste akvarister er hobbyfolk, som kan hente et tilskud, ved at sælge overskydende dyr, enten til handlen eller privat, eller slet og ret forære dem væk, for at hjælpe andre igen i hobbyen.
Jeg har før haft noget privat opdræt med til handlen, fordi jeg gerne ville undgå aflivning, af gode kvalitetsfisk. jeg har ikke fået kontanter for dem, men gerne fået nogen rabatter på foder og udstyr, ofte i en grad så det overstiger fiskenes værdi.
Bevares der findes folk i hobbyen, som har mange akvarier, og forventer at de kan tjene på det, fordi de har en form for kommercielt opdræt, hvor de spytter fisk ud i mængder, hvor de burde have et CVR,nr. Og det har jeg tidligere møffet lidt over, fordi jeg finder det skadeligt for hobbyen, og gør at et stykke hen af vejen, at de spændene ting udebliver fra hobbyen.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger Svend Erik - I går kl. 22:22 I går kl. 22:22
De 5 - 10 fisk der er i overskud sælger jeg gerne privat, men har da haft scalare opdræt hvor 95% er solgt til en dyrehandel, heller komme af med 50-75 stk på en gang end have folk løbende for 2 - 4 fisk

Men nu skal jeg ca 75 km væk før der kan afsættes til en dyrehandel, så skal der være et fornuftig forhold for penge/kørsel

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Bruger brib - I dag kl. 09:45 I dag kl. 09:45
Svend Erik skrev :
De 5 - 10 fisk der er i overskud sælger jeg gerne privat, men har da haft scalare opdræt hvor 95% er solgt til en dyrehandel, heller komme af med 50-75 stk på en gang end have folk løbende for 2 - 4 fisk

Men nu skal jeg ca 75 km væk før der kan afsættes til en dyrehandel, så skal der være et fornuftig forhold for penge/kørsel

Jeg er røget ud af det med at sælge overskydende fisk af samme årsag . Jeg er nok blevet for doven , men orker ikke at sidde og vente på en der skal købe for 100kr fisk og ikke kommer til aftalt tid. Nærmeste dyrehandel nær mig er 30 km . Og skal jeg lidt længere væk er det 70-80 km .

Annoncører
Annoncører