Hvor mange Altolamprologus sp. Sumbu Shell i et 240 liter (juwel)?

Postet under : Cichlider - Afrika - Tanganyika - Sneglehuslegere
Visninger : 155

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger hanjo2525 - 20/07-2020 01:46 20/07-2020 01:46
Hvor mange Altolamprologus sp. Sumbu Shell vil jeg eventuelt kunne holde i et 240 liter? Det skal lige bemærkes at jeg allerede har 1 neolamprologus leleupi og 3 julidochromis marlieri. Jeg har ryddet i den ene side, så der kan være plads til sneglehuse og hulelegerne hænger næsten ikke ud derovre.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Administrator scn - 20/07-2020 13:27 20/07-2020 13:27
Jeg ville ikke være bekymret for at sætte 6 stk. i akvariet. så kan de også selv danne par.

Men du skal vide at det er en glubsk lille fætter som er ekstremt effektiv til at holde akvariet fri for unger. Da jeg havde dem så jeg i +1 år ikke en eneste unge, få uger efter dukkede de første N. simils unger op i sneglehusene.
Jeg fik kun unger ved dem en enkelt gang, og det foregik ved at flytte et etableret par til et lille akvarie, så de andre ikke kunne snacke på ungerne.

Selv om de er små har de en stor mund, mistede en som prøvede at spise en ancistrus unge, men når finnerne er spilet ud sidder de fast i kæften. En anden blev reddet ved hjælp af en lille saks+pincet, det er ret bøvlet at klippe småfisk i stykker og pille dem ud af kæften på en anden lille fisk.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger hanjo2525 - 22/07-2020 14:56 22/07-2020 14:56
Jeg er ikke ude efter unger, så det lyder ganske fornemt.

Annoncører
Annoncører