Bedste træsort til akvariet

Postet under : Akvariesiden.dk - Dekoration
Visninger : 481

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Niils - 07/08-2020 10:45 07/08-2020 10:45
Jeg ønsker tilføje lidt trædekorationer til mit akvarium, men har haft svært ved at finde gode artikler om, hvilke træsorter der reelt egner sig bedst *uhh*

I min søgen fandt jeg nedenstående artikel om træsorternes forskellige egenskaber og udseende, men kan noget af dette videreføres til sortens egenskaber under vandet?
Eksternt link https://www.naturplank.dk/guide-til-valg-af-traesort-til-dit-plan...

Her på siden har jeg fundet følgende artikel: Internt link http://www.akvariefisk.dk/article/show/?Article=1358 . Den går meget let hen over emnet med gode træsorter, og jeg føler derfor ikke, at jeg opnår helt den ønskede mængde viden.

Nogle her der har viden eller kan linke til nogle uddybende artikler eller måske debatter her på siden? ??

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger rw - 07/08-2020 21:03 07/08-2020 21:03
hej niils!

det er svært at sige hvilken en der er bedst. -det kommer vel meget an på hvad du gerne vil have ud af træet. går du efter udseende eller de farvestoffer nogle træsorter udskiller mere end andre, blødt træ til nogle typer maller osv. ?

jeg kan fortælle hvilke typer jeg bruger... -æble, mest bøg og en smule redmoore.
jeg bevæger mig længere og længere væk fra at købe træ i butikkerne, da jeg synes at det er sjovere at finde det selv.

-r

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Niils - 12/08-2020 10:47 12/08-2020 10:47
Hej R

Det er helt sikkert udseende og dekoration til akvariet, der er mit fokus på nuværende tidspunkt. Umiddelbart skal træet helst ikke udskille nogle synderlige farvestoffer.

Mange tak for viden om dine personlige præferencer. Jeg må hellere ud og udforske træerne i mit nærområde inden længe.

/N

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger jm - 12/08-2020 16:07 12/08-2020 16:07
Indlægget er rettet 12/08-2020 16:12 12/08-2020 16:12 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Hassel og pilegrene kan bruges uden at farve alt for meget.
Især grene fra troldhassel er meget dekorative både de helt tynde og tykke grene.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger rw - 13/08-2020 12:17 13/08-2020 12:17
hey igen!

hvis det hovedsageligt er udseende, så kunne jeg forstille mig at du skal kigge på redmoore og spiderwood. de har begge en masse fine forgreninger og muligheder. spiderwood er vidst nok ret dyr, i forhold til størrelsen (-men jeg er absolut ikke sikker).
der findes også nogle andre som jeg desværre ikke har navnet på, men de ligner små buske, dvs. med en masse grene på og lyse i farven.
jeg har set dem hos malawi-amager... jeg ved ikke hvor langt væk det er for dig.

-r

Annoncører
Annoncører