Nybegynder - Kampfisk

Postet under : Akvariesiden.dk - Nybegynder
Visninger : 288

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger tonnibonde45 - 01/09-2020 19:55 01/09-2020 19:55
Davs.

Min kæreste og jeg har snakket om at anskaffe os en (han) kampfisk.
Vi har læst en del på forskellige sider omkring pasning, str. akvarie osv.. men da der er mange forskellige holdninger og meninger ville vi lige prøve at stille et par spørgsmål her for at få råd og vejledning.

- Hvor mange liter skal et akvarie minimum indeholde for en enkelt han kampfisk? - vi har kigget en del på dette 15L nano akvarie: Eksternt link https://hyggefiskenbiorbcenter.dk/collections/biorb-akvarier/prod... hvor der både er pumpe, filtrering og lys inklusiv. Dog er vi bekymret for om størrelsen er for lille, da man kan læse sig frem til blandede holdninger omkring str. akvarie. evt. kunne man også vælge det en tand større 30L fx? (er opmærksom på at der selvfølgelig skal tilkøbes varmelegeme, for at opretholde vandet på de omkring 26 grader som den godt kan lide.)

- Vi har læst at kampfisk er vilde med planter, er de lette at holde og hvilke er bedst at købe? Har læst noget med at de også skal have en del lys?

Tak på forhånd :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger KimJ - 02/09-2020 07:30 02/09-2020 07:30
Jeg har altid ment at kampfisk fortjener lige så meget plads som vi beregner til alle andre labyrintfisk af samme størrelse. Et par forsøg med to akvarier (dog kun på 10 liter hver) med en kampfiskehan i hver, har kun bekræftet dette.

Bevares, kræene døde da ikke af det, men over en ret kort periode forvandledes de fra at være nysgerrigt opsøgende rundt i de små fængselsceller, til bare at stå og hænge der hvor der var mest læ for den svage strøm pumpen gav, kun afløst af lidt aktivitet når der blev fodret.

Ved et heldigt tilfælde blev der et 54L ledigt, og jeg satte en af dem over i det, og forandringen var dramatisk; fisken begyndte at opføre sig helt som en "normal" fisk, og bevægede sig, i adstadigt tempo, rundt og undersøgte alle dele af akvariet, og var i det hele taget meget mere interessant at betragte.

Det endte med at jeg gav den anden fisk væk, da jeg har større ambitioner end bare overlevelse for mine fisk, og ikke havde et passende akvarium til den.

M.h.t. det akvarium du linker til; For den pris kan man sagtens få et komplet 54L med lys og teknik, og stadig have penge til både bundlag og en rimelig mængde planter.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Andersen01 - 02/09-2020 17:10 02/09-2020 17:10
hvis du kæmper med plads mangel så Minimum 30 liters. eller som KimJ er inde på.

et 54 liters er helt klart at foretrække.. det bliver en hel anden fisk du får dig..

Der er også mange som mener at et akvarie ikke behøves indkøring fordi den "Bare" kan trække vejret gennem dens lungesystem. men samtidig er det også dem som bøvler med dårlige fisk. Fx. finneråd osv. og til hver en tid hav et filter på . bare skru ned for pumpen.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Sølz - 05/09-2020 18:35 05/09-2020 18:35
Du finder en ret så informativ vejledning på denne side under Beskrivelser øverst oppe. Og ja, 54 liters akvarium - godt beplantet - det er helt klart et HIT for en kampfisk.
Læs - bliv klogere - og få en livsglad flot kampfisk :)

Annoncører
Annoncører