Lille Tanganyika

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 308

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger steffen.d - 22/10-2020 13:16 22/10-2020 13:16
Har et 60 liters akvarie med multi sneglehuse cichlider men synes der er lidt tomt i den øverste og midterste del af akvariet. Er der nogen fisk der egner sig til det str. Akvarie evt. Nogen andre Tanganyika der går lidt højere i akvarie eller er akvarie for lille til dem? :)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Administrator scn - 22/10-2020 16:34 22/10-2020 16:34
De tanganyika fisk der holder sig oppe i de frie vandmaser er for store og for aktive til akvariet (du skal op omkring 1 m langt akvarium for eks. C. leptosoma.

Den eneste mulighed jeg ser, og det kræver at du har mulighed for at flytte fisk hvis det gå galt, er at have en side med stor stensætning og en side med en lille stensætning og ét par J. transcriptus, men så er der ikke meget plads på bunden, så samtidig skal du nøjes med 1-2 par multier. Selv det kan gå galt, så hvis du ikke har et akvarie hvor du kan sætte en fisk der bliver kanøflet, så vil jeg fraråde dig forsøget.

ps. det er nok de færreste forhandlere der tør garantere at de fanger et par J. transcriptus.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Fætter guf - 24/10-2020 13:40 24/10-2020 13:40
Jeg har forsøgt ovennævnte kombination i en 128 liters med masser af store sten op ad baggrunden og masser af sneglehuse, med Multier og Transcriptus. Multierne (mine gjorde ihvertfald) yngler meget mere og dominerede akvariet totalt. Transcriptus levede kummerligt ovenpå blade og bag filtre, så den kombi duer ikke (her)
Jeg ledte selv efter noget i overdelen af akvariet, men fandt aldrig noget egnet. Det blev for kedeligt, så jeg solgte mulit-kolonien (der var over 100!) og lavede noget andet.

Annoncører
Annoncører