Hvor tæt er jeg på den føder

Postet under : Akvariesiden.dk - Levendefødende tandkarper
Visninger : 172

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Sommer3005 - 17/11-2020 19:31 17/11-2020 19:31
Hvor tæt er jeg på at denne sværddrager føder unger?
Hvor lang tid kan de være i sådan en fødekasse? Uden de dør af stress eller at ungerne ikke bliver født?
Jeg har tegnet en ring på billedet. Er det ikke denne trekant inde i ringen man skal fokusere på?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Principia - 18/11-2020 08:58 18/11-2020 08:58
For det første tror jeg ikke den er med unger. De plejer at være tykkere, når de er fyldt op. Samt er skindet bag maven nogen gange mørkere, fordi man kan skimte gennem huden når hun er ved at være der.
De plejer at gå i 21-28 dage, inden de får unger. Og selv om du har sat hende i en fødekasse, er der ingen garanti for at du får så mange unger ud af det. Ungefødene efterstræber sine egne unger, og hun kan derfor godt finde på at æde nogen af dem.
Der findes mange fiduser på nettet, til hvordan du kan bevare dine unger hvis du ønsker det. Men det kræver et specielt indrettet akvarium at få max ud af det.
Men en ting er sikkert. Du skal nok få noget yngel på et tidspunkt. de yngler under stort set alle forhold.

Annoncører
Annoncører