Lidt overraskende (om rcs)

Postet under : Akvariesiden.dk - Andre fisk
Visninger : 1570

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Ringsted (Inaktiv) - 04/11-2007 13:29 04/11-2007 13:29
Jeg var nede i *bib* dyrehandel i dag og der fandt jeg et akvarie med "kirsebærrejer" :S rejerne var meget små 1 cm ca men jeg kiggede på dem og var ret overbevist om at det var rcs...

Jeg gik så hen og spurgte og han sagde at ja det var det... (alligevel blev han ved med at kalde dem for kirsebær)

Jeg spurgte så om han solgte dem i den størrelse (de er jo ikke større end yngel) og det gjorde han.. Og til det sagde han:
"De bliver jo ikke større, sådan nogle kireebærrejer"
WHAT??? tænkte jeg så for jeg har jo set flere billeder her inde af rcs som bestemt er en del større! Men nu har man hørt det med :P
Da jeg så sagde at de altså blev omkring 3,5 cm sagde han "nej, nej det er dem der" og så pegede han på nogle amanorejer (det er selvfølgelig også rigtigt nok at de gør det men...)

Jeg er dog ikke hoppet på den, men købte alligevel rejerne *rødmer*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Ringsted (Inaktiv) - 04/11-2007 13:32 04/11-2007 13:32
Hov forresten.. Hvad synes i jeg skal gøre med dem? Smide dem over i mit 12l sådan fordi de er så små eller i karantæne i det lille 12l
Jeg kan også putte dem over i mit 54l med det samme (har platy er lidt molly gående) uden de bliver spist?
'

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Villads (Inaktiv) - 04/11-2007 13:54 04/11-2007 13:54
Er du sikker på at du har helt styr på RCS rejerne Ringsted?
Her er kirsebærrejer også kaldet RCS : Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/species/show/?Name=Neocaridina...
og her er langarmsreje også kaldet RedClawShrimp : Internt link http://akvariesiden.akvariefisk.dk/species/show/?Name=Macrobrachi...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Ringsted (Inaktiv) - 04/11-2007 14:01 04/11-2007 14:01
Ja ja jeg har styr på dem :P Det er helt sikkert RCS...

De der andre gik i et andet akvarie i butikken ...

Jeg købte kun rejerne fordi jeg ved at han sagde noget forkert

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Villads (Inaktiv) - 04/11-2007 14:05 04/11-2007 14:05
Så er det mig der ikke har styr på det.
RCS er det ikke kirsebærrejer?
Red Cherry Shrimp.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Ringsted (Inaktiv) - 04/11-2007 14:08 04/11-2007 14:08
jo jo.. men alligevel.. Når man kun har hørt at de bliver kaldt RCS forstår man ikke lige det der kirsebær :P

Annoncører
Annoncører