Bunddække i 54l

Postet under : Akvariesiden.dk - Planter
Visninger : 3536

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Jebir - 29/09-2007 23:07 29/09-2007 23:07
Hej hej!

Da jeg desværre er blevet kraftigt ramt af trådalger i mit 54l. akvarie går jeg med en tanke om at lave det helt om, når jeg alligevel skal igang - men inden jeg kaster mig ud i noget drastisk vil jeg lige søge råd her;

Som det ser ud nu, er akvariet meget "almindeligt" - det er et standard 54l startersæt oprettet til yngel, med et par rødder, et par planter osv - al teknik er "standard".

Det jeg tænker er at det kunne være sjovt at prøve at lege lidt med noget a la aquascaping, og finde en plante der kan danne et bunddække i dette akvarie (og hvilken bund jeg skal bruge - sand, grus - og hvor stort?) - Men jeg tænker på, om der findes en plante (evt. mos(?), men alt er interessant) som kan trives med det sparsomme lys som kommer fra pæren i sættet - eller om det er et kuldsejlet projekt allerede inden opstarten?

Gode råd og ideer modtages gerne - også til hvad jeg ellers kan lave af lidt anderledes ting i sådan et akvarie, da det efterhånden er blevet lidt for kedeligt at se på - der skal ske noget nyt, og det må gerne være lidt drastisk :)

- Mikkel

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Anti-Pjerrot (Inaktiv) - 30/09-2007 09:25 30/09-2007 09:25
Du kunne lave et Cladophora bundlag som jon har gjort i sit bonzai akvarium:
Eksternt link http://www.akvarieplanter.dk/bonsai-akvariet.html

Annoncører
Annoncører