Hvide plamager på fiskene

Postet under : Akvariesiden.dk - Sygdomme
Visninger : 2325

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger janniemaria (Inaktiv) - 25/09-2007 10:15 25/09-2007 10:15
ups, kom til at lægge mit inlæg i en forkert tråd... (hyggetanken) men det hører jo til her. så here goes:

hejsa

jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad der er galt med mine fisk.
Jeg har læst og læst herinde, men er ret sikker på at det ikke er de hvide pletter

1 af mine fisk har fået ligesom et hvidt slør over kroppen, så den er helt mat (gul molly), den anden har 2 hvide plamager (rød sværddrager). De er meget sløve og ligger bare på bunden af akvariet og vil helst bare gemme sig. I nat døde en af mine diamant barber. Formoder den har fejet det samme.

Skal jeg tage de 2 syge op af akvariet eller lade dem blive sammen med de andre og starte noget behandling af dem alle sammen?

Med venlig hilsen
janniemaria

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger jery (Inaktiv) - 25/09-2007 10:59 25/09-2007 10:59
Du har en lidt tæt fiskebesætning - og er måske ikke tilsvarende flittig med vandskift?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger gibson - 25/09-2007 11:12 25/09-2007 11:12
Svamp / fungis ?

De bedste hilsner
Karl-Henrik Arendt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Steffen Kbh - 25/09-2007 11:24 25/09-2007 11:24
Med så mange fisk i akvariet bliver vandet jo hurtigere beskidt, så det er nok der problemerne stammer fra, for dårlig vandkvalitet.
Kan det være fløjlssyge?

Vh.
Steffen Kbh

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Ringsted (Inaktiv) - 25/09-2007 13:44 25/09-2007 13:44
ja vil nok også mene der er for mange fisk i... og hvis du er lidt heldig så kommer mollyerne med unger og der kan godt komme et par stykker og så er der endnu fler... jeg ville skaffe mig af med nogle af fiskene

De bedste hilsner
Ringsted

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Janne (Inaktiv) - 25/09-2007 14:24 25/09-2007 14:24
Jeg tror Steffen er inde på noget af det rigtige; ungefødende tandkarper (mollyer mv) får ofte småbitte snyltere, f eks Oodinium, Costia mv, som ses som et hvidt til gulligt til gråligt, nærmest støvet lag på kroppen, især op på ryggen af fisken. Det behandles med f eks CostaPur.
Fælles for de her snyltere er, at de først og fremmest optræder, når fiskene i forvejen er svækkede - f eks af dårlig vandkvalitet. For at forebygge nye angreb, skal der være færre fisk i akvariet, og måske også skiftes mere vand.

Mvh.
Janne

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger janniemaria (Inaktiv) - 25/09-2007 21:12 25/09-2007 21:12
hejsa

Tusind tak for svarne :)

Jeg har været nede og købe noget hos dyrlægen, som hun mente skulle hjælpe.
Jeg vil lige have fiskene helt raske og så kommer jeg af med nogen af dem.

Med venlig hilsen
janniemaria

Annoncører
Annoncører