C. auratus i 63/85l - suk!

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 2276

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
bom-karl - 24/09-2007 21:13 24/09-2007 21:13
Idag sagde jeg god for at holde en slørhale i et 85l og til nød 63l akvarium.

Normalt er jeg af den mening at slørhaler har det bedst i kølige, rummelige og velfiltreede anlæg, men idag gik det altså galt.

Kunden havde et 30l søjleakvarium og ville have en enkelt slørhale.
På trods af modsigelser, så kritiske som man nu engang kan tilllade sig i en salgssituation, lod kunden sig ikke rokke og jeg besluttede mig for at hvis fisken, partout, skulle med hjem ville et 85l da være bedre end et 30l søjle.

Der blev fokuseret meget på vandkvalitet, fiskens vækstpotentiale og temperatur.

Siden har jeg dog ikke kunnet slippe tanken om kunden.
Ærger mig over forløbet og kvaliteten af rådgivningen men kan ikke se hvad jeg kunne have gjort anderledes og stadig holde mig indenfor rollen som sælger.

Hilsen
bom-karl

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger lillian53 (Inaktiv) - 24/09-2007 21:31 24/09-2007 21:31
Du kan ikke gøre andet end du gjorde du gav en sober vejledning og nu er det desværre købers opgave og ansvar at den her fisk får et godt liv(så godt som muligt)

Mvh.
Lillian Werliin

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Superbruger SogneprQsten (Inaktiv) - 24/09-2007 21:37 24/09-2007 21:37
Du har gjort det rigtige som sælger du kan ikke som sælger bestemme over kundens valg kun råde ham til de beste :)

Med venlig hilsen
Christian Raavig

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger kenneth145 (Inaktiv) - 24/09-2007 21:47 24/09-2007 21:47
kan ikke se du behøver at ærge dig. du har vejledt efter bedste evne. så kan du ikke gøre mere som sælger.
sååå op med hovedet.....;o)

Mvh.
Kenneth

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Freddie - 24/09-2007 22:18 24/09-2007 22:18
nope hvis folk ikke vil lytte er der ikke noget at gøre....men det rigtig trælse bliver hvis fjolset kommer tilbage med en død fisk om noget tid og påstår det er din skyld:p

Med venlig hilsen
Frederik Læssøe Arendt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 25/09-2007 08:48 25/09-2007 08:48
Det var da en lidt ØV-oplevelse, bom-karl, men nu er du jo ikke ansvarlig for kundens afgørelse. Du har givet samme kunde det rigtige grundlag for at træffe en beslutning - men mod dumhed kæmper selv guderne forgæves!

Jeg tænker lidt på, om man ikke ved netop de her guldfisk, som jeg iøvrigt ikke har forstand på overhovedet, kan lave nogle pasningsvejledninger på tryk - liggende frit fremme ved fiskene og samtidig evt. stikke i hånden på kunden som yderligere vægtning af sælgerens argumenter mod at holde guldfisk i uegnede akvarier? Evt. understrege på et stander-skilt, at disse fisk KUN sælges til forhold, der kan opfylde ....bla....bla... osv. Det er selvf. ikke nogen garanti for, at der ikke ryger fisk forkerte steder hen, men det kunne måske luse lidt ud i de kedelige tilfælde, vi så tit hører om her på AS... men måske er din chef ikke med på dén?

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Luna (Inaktiv) - 25/09-2007 09:04 25/09-2007 09:04
#6 Kan ikke se, hvad du ellers kunne have gjort, end nægtet kunden at købe fisken. Og ved så ikke, om det kan lade sig gøre i den forretning du er i.
Men ellers, har du jo givet kunden den viden der skal til og så må det vel også være op til kunden, at give dem de betingelser den skal have. Andre steder siger sælger bare... Så gerne... Hvor mange?

Mvh.
Helle/Brøndby

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
bom-karl - 25/09-2007 20:38 25/09-2007 20:38

Jeg har tidligere lavet skilte til de 250 hyppigst fundne fisk.
Disse indeholder info om temp., størrelse, foder, adfærd og endelig en pris.

Min daværende chef blev lykkelig for dem men da jeg nægtede at lave nogle foreslåede ændringer valgte jeg at sige at så blev det slet ikke til noget.
Jeg havde lavet dem i min fritid og havde regnet med at få et meget beskedent beløb for arbejdet, men sådan skulle det åbenabrt ikke være.

--------------
Jeg har senerehen lavet et hæfte til personalet i butikken ang. Perisesarma bidens.
Det tjente både som oplysning til personalet og som udlevering til kunderne.

Hilsen
bom-karl

Annoncører
Annoncører