Ancistrus flyttet til andet akvarie

Postet under : Akvariesiden.dk - Maller
Visninger : 2649

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Jebir - 14/09-2007 21:26 14/09-2007 21:26
Hej hej!

Jeg har netop flyttet mine 2 ancistrus sammen - en han og en hun (Går jeg ud fra, i henhold til artsbeskrivelsen her på siden - er dette ikke en hun? Eksternt link http://jebir.dk/akvarie/malle.jpg - en smule skæg, men intet i forhold til den anden).

Det var hannen jeg flyttede fra mit yngelakvarie til mit selskabsakvarie, og han var lynhurtig til at finde sig en lille hule - til stor irritation for de par guppy-yngel som har skjult sig i selskabsakvariet, og havde valgt samme gemmested :)

De bruger meget tid på en stor rod i akvariet, og har langsomt nærmet sig hinanden i løbet af de sidste par timer - men hvor er de dog sjove at se på... De kan sidde på hver deres side af roden, hvorefter den ene svømmer helt hen til den anden, og så kan de sidde op ad hinanden i lang tid hvorefter de svømmer lidt rundt sammen, og herefter svømmer hver til sit - for at gentage det kort efter... Det ser ud til de lige skal se hinanden an.

Er dette "normal" opførsel, er det (jeg tror det altså ikke, hehe) to hanner, eller er mine fisk totalt vanvittige - de ser jo helt selskabelige ud :)

- Mikkel

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger ekaxe (Inaktiv) - 15/09-2007 18:15 15/09-2007 18:15
Det lyder nu som om det er en han og hun, så skal han bare hanve lokket damen ind i hulen.

Mvh.
Erik Kaxe

Annoncører
Annoncører