Guppy fødselstid eller ej?

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 5512

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
mafl - 09/09-2007 19:10 09/09-2007 19:10
Hey gutter!
Ville lige høre hvordan og hvorledes, da jeg har en Guppy hun der er gravid... Den har den famøse sorte plet, dog indeholder den også en snert af brun, men meget lidt... Har i hvert tilfælde sat hende i et yngleakvarie, da jeg godt bare kunne tænke mig en omgang små guppyer. Har kigget lidt rundt på andre sider, men synes ikke jeg har fundet svar på alt jeg har opserveret.. Den har før været en dag eller to i sit eget akvarie, men uden held, og nu synes jeg det var på tide igen, for den virker meget gravid, den sorte plet er stor, og den har dobbel så stor mave som mine andre Guppy hunner. Der er dog stadig ikke sket noget endnu, men har trods alt lagt mærke til en anderledes opførsel end i det andet akvarie. Hun virker nogle gange som om at hun kramper sammen, altså som om hun godt kunne spytte en unge ud, og hun gør det flere gange i løbet af dagen, men har stadig ikke fået den \"firkantede\" mave som folk rundt omkring snakker om, så ville høre om der er nogen af jer der ved om det er tegn på at det er snart der skal ske noget, eller om det måske er noget helt andet?

Mikkel

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger lillian53 (Inaktiv) - 09/09-2007 19:25 09/09-2007 19:25
Tålmodighed er bedst hun har ikke godt af at du flytter hende hele tiden. Du kan gå hen og miste hende p.g.a. stress. lad hende blive i yngleakvariet og vent så. Husk at have nogle flydeplanter til ynglen at gemme sig i ellers æder hun sine egne unger

Mvh.
Lillian Werliin

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
mafl - 09/09-2007 20:28 09/09-2007 20:28
Tak for svaret :D Okay, det må jeg gøre så, men ved du noget med det at der også er noget lidt brunligt blandet med det sorte, og hvad de der krampetræk hun laver lige nu er, for det med de krampetræk har jeg aldrig set før hos nogen anden Guppy...?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger basseger (Inaktiv) - 09/09-2007 20:45 09/09-2007 20:45
krampetræk?? beskriv lige det nærmere hvad gør den?? den blir jo voldsom tyk så den snart ser ud som om den vil explodere.. den er næsten sort bagi helle tiden.. hvis den står bagi akvariet for sig selv og er tyk og svømmer lidt op og ned så er det oppe over.. 1-2 dage..

Mvh.
basseger

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger basseger (Inaktiv) - 09/09-2007 20:47 09/09-2007 20:47
har du et billede a den??

Mvh.
basseger

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
mafl - 09/09-2007 21:02 09/09-2007 21:02
Nej desværre, men den ligner den der er her Eksternt link http://nettakvariet.no/galleri/data/500/cobra.jpg , dog er den bare en lille smule tykkere, og har faktisk også lidt krum ryg... Men den laver et eller andet hvor den løfter halefinnen op ad, og så hvis du forstiller den slags reaktion mennesker har hvis man prikker dem i siden? Det er så sådan den gør, altså bøjer sig lidt til siden.. Men derudover virker den egentlig okay frisk, den spiser fint og svømmer bare lidt rundt og passer sig selv... Men det der med det lidt brunlige ved pletten regner jeg bare med er kroppende på ungerne når der ligger mange sammenpresset, og at det sorte, ja, jo så er øjnene?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
mafl - 09/09-2007 21:15 09/09-2007 21:15
BTW, har forresten også en anden hun som har en meget stor plet bagi, men dens mave er ikke lige så stor som den jeg har sat i yngleakvarie, men ifølge hvad jeg har kunnet finde rundt omkring, siger folk at pletten skal være helt sort, og det er den her i hvert tilfælde, men jeg ved bare ikke om det måske er sådan at maverne ikke behøver at være så store igen for at de kan føde, eller om det bare er rogn, for de to hanner jeg har, virker ikke som om de slår igennem hos hunnerne, så er det i hvert tilfælde mens jeg ikke ser...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger basseger (Inaktiv) - 10/09-2007 16:49 10/09-2007 16:49
en hun er gravid alle sine dage fra den er kønsmoden.. den kan gemme på hannens sæd til op til en 7-8 fødsler..
den sorte prik skal du ikke kigge efter.. hvis den er meget meget tyk og lidt sløg i det og har som du sagde krummet ryg.. så er det lige op over.. men pas på du ikke stresser dem for meget når de er så tykke.. så kan du udsætte fødslen og i værste fald få en del døde unger når den føder..

en anden ting er hvis den krummer meget ryg skal du ikke fodre den for meget.. dfa den blir mere tyk a at få foder og til sidst kan kroppen ikke holde til mere.. så blir det permanent med dens krumme ryg og så er den ikke særlig pæn mere..

men har du et lidt større yngle akvarie 10-20 liter tar du den bare over når du selv synes den ser ud til at værre oppe over.. med tiden finder du mer og mer ud a hvornår de er klar...

Mvh.
basseger

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger basseger (Inaktiv) - 10/09-2007 16:50 10/09-2007 16:50
og læg mærke til at de jo er meget tykke en 4-7 timer efter de har spist så det kan snyde.. foder evt om aftenen og lige inden du fodrer udvælger du dem der skal i yngle akvariet...

Mvh.
basseger

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
mafl - 10/09-2007 17:53 10/09-2007 17:53
Tak for svaret!

Nå det med prikken havde jeg bare læst var ungerne der lå der, så tænkte da den var stor, at det var meget snart, for nogle af de andre jeg har, har ikke så stor en plet, og heller ikke så stor en mave, dog er der nemlig bare den ene der ikke er så stor, men har en kæmpe plet i forhold til de andre, der er lige så store... Men har sat hunnen med den krumme ryg i et 12 L akvarie her i forgårs, men der sker ikke rigtig så meget andet end at den bare svæmmer lidt rundt, som regel op og ned af ruderne.. Men det der med den krumme ryg.. Sådan så den også ud da jeg købte den for lidt over en uge siden.. Og det der med kramperne, vidste du noget om det?

Mvh.
Mikkel

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger basseger (Inaktiv) - 10/09-2007 18:28 10/09-2007 18:28
jeg ved ikke om du selv ved hvor smertefuldt det er at føde jeg kunne forrestille mig en fisk også dik en form for veer..
er de store?? sådan en guppy blir slidt med tiden.. og % a dødfødte blir større og større.. men jeg vil råde dig til at lade være med at fodre dem mere.. har selv haft en hun der blev mega stor i maven.. det lan variere lidt. og så fodret jeg den med noget protein foder jeg havde(ørrede foder) så blev den total krum rygget og blev aldrig rettet ud igen.. jeg tror ikke den havde det godt mere... den gav ikke ret meget der efter a unger..

det kan også værre tegn på for lidt plads i deres opvækst. eller at det var de dårligste han havde tilbage... det er lidt svært når ikke jeg har set et billede..

men det er notmalt de har lidt krum ryg hvid de blir meget tykke.. men ikke når de er tynde..

her ser du en god hun den er tyk men ikke så krum på ryggen..

Mvh.
basseger

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger basseger (Inaktiv) - 10/09-2007 18:29 10/09-2007 18:29
denne guppy er ikke særlig go.. avls messigt er den indstillet til pension..

Mvh.
basseger

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger basseger (Inaktiv) - 10/09-2007 18:29 10/09-2007 18:29
så skal man jo også lige huske billedt:-)

Mvh.
basseger

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger basseger (Inaktiv) - 10/09-2007 18:31 10/09-2007 18:31
det var grov det vil den ikke prøver lige igen...

Mvh.
basseger

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
mafl - 10/09-2007 20:33 10/09-2007 20:33
Okay, det lyder skørt, men det er faktisk en blanding af de to hunner der på billederne, den er lige så tyk som den første, og har lige så krum ryg som den anden... Men her da jeg købte den, købte jeg den fordi den var ekstra stor der, og at jeg gerne ville have den til at føde nogle unger, men da jeg kom hjem og havde sat den i 12 L akvarie, fordi den var RIGTIG fed, fandt jeg ud af den var ekstra fed fordi den nok bare havde fået meget at spise, den svømmede nemlig rundt og sked hele dagen, og ja nu ligner den så, altså på maven, den på det første billede.. Men der i dyrehandlen, lignede den en der kunne føde hver sekund, det var det der fængede mig ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger basseger (Inaktiv) - 10/09-2007 20:44 10/09-2007 20:44
jeg kan godt følge dig i den lokker mest.. men det er altså også dem der er mest risikabel at flytte på.. køb dem i en 2,5 størrelse det er en meget middel fisk og den giver også godt med unger og sunde da den ikke er så gammel.. de lidt yngre fisk overlever tier at blive flyttet på som de store..

jeg købte to guppyer der nok var 4 cm lange de gav ikke en skid unger og mange a dem var døde.. det er det damme som os. ældre mennesker for tiere problemer med fødsel som yngre mennesker.. og i den alder er de også ved at værre godt brugte..
det er tit dem opdrætterne sortere fra fordi de er blevet for gamle i forhold til hvad de gir..

Mvh.
basseger

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
mafl - 10/09-2007 21:10 10/09-2007 21:10
Hmm okay, ja det er jo lidt af et problem, men har i hvert tilfælde to mindre guppyer, begge lidt mørke bagi, den ene af dem var så den der havde meget, men de er ikke så store, og har ikke det der knæk i ryggen, så det kunne jo være at de er lidt mere lovende...? Men det kunne nemlig bare være rart hvis den lige kunne give mig et kuld, så ville jeg ikke forlange mere af den, så er der jo også friske guppyer, så er der nok også chance for lidt bedre kvalitet end de hanner jeg har gående, den ene af dem hænger lidt med halen, men den anden ser ret ung og frisk ud, men der sker slet ikke noget....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
mafl - 10/09-2007 21:20 10/09-2007 21:20
Fik lige taget to billeder, men det er på mobilen, så det er ikke helt vild god kvali... Her er et hvor man kan se maven ordenligt..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
mafl - 10/09-2007 21:22 10/09-2007 21:22
Og her er et hvor man rigtig kan se knækket!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Superbruger Carsten From (Inaktiv) - 10/09-2007 21:38 10/09-2007 21:38
Fisken i #18 ser ikke speciel tyk ud.
Fisken i #19 ville jeg aflive.

Hilsen
Carsten From

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
mafl - 10/09-2007 21:56 10/09-2007 21:56
Okay, lyder lidt voldsomt? Det er den samme fisk på begge :D Men er det fordi den lider at du ville det, for det er ikke sådan at jeg ligefrem opdrætter dem, vil bare gerne have et kuld... Men den i #18 var nærmest 1/3 større på maven da jeg købte den, så det var derfor jeg troede den var meget gravid, men har du evt et billede af en der er lige omkring fødslen, så jeg ved hvordan de ca. skal se ud?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger brib - 10/09-2007 23:14 10/09-2007 23:14
På billedet kan man lige skimte ungerne igennem fødepletten , de ligner små kugler med øjne .

Mvh.
stig/Lolland

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger brib - 10/09-2007 23:17 10/09-2007 23:17
Billede : En ret gravid Full Red hun .

Denne type føder store kuld og bliver derfor tilsvarende ret store før de føder .

Mvh.
stig/Lolland

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
mafl - 10/09-2007 23:29 10/09-2007 23:29
Okay, tak :D Men vil det så sige at den på #22 er klar til at skulle føde, for man kan skimte øjnene på min med ryggen...?

Mvh. Mikkel

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Superbruger Carsten From (Inaktiv) - 10/09-2007 23:33 10/09-2007 23:33
Problemet med din guppy med den skæve ryg, er at svagheden kan ligge i generne og derved arveligt.

Hilsen
Carsten From

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
mafl - 10/09-2007 23:48 10/09-2007 23:48
Okay, hmm men tror bare jeg sætter den i det store akvarie igen her imorgen, så må den gå der, så hvis den får nogle unger, så får den det, og hvis de overlever, så overlever de? Medmindre det rent faktisk er en lidelse for den med den skæve ryg, for det ser ikke sådan ud, den svømmer nemlig fint?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Bruger basseger (Inaktiv) - 11/09-2007 16:30 11/09-2007 16:30
den guppy du har taget billede a ville jeg afvlive ligesom carsten.. det ligner noget skravl hallen er meget spinkel i forhold til resten af kroppen og den har en stor rød plamage ved gællerne ikke??
hvor mange guppy hunner har du??

og hvad hannerne angår er det meget normalt de hænger5 lidt med halen i forhold til resten a kroppen.. er den bredt helt ud geljer den nok intet sundheds mæssigt..

#23 hold da kæft den er tyk.. det er nok en a de tykkeste jeg har set:-) er det dem man kalder guld guppy også??

Mvh.
basseger

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger basseger (Inaktiv) - 11/09-2007 16:31 11/09-2007 16:31
jeg tror du har taget de billeder før oh efter spisetid.. det ser ud til at være en væsenlig forskel..

Mvh.
basseger

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
mafl - 11/09-2007 18:04 11/09-2007 18:04
Altså med mine billeder? De er taget lige efter hinanden.. Ja den har noget rødt, hvad er det da? Har forresten lige lagt mærke til at der er en del fisk i det store akvarie, der har fået nogle bitte små hvide pletter... Er der nogen der ved med det, for det er ikke noget jeg har lagt mærke til før?...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Bruger basseger (Inaktiv) - 11/09-2007 18:39 11/09-2007 18:39
det er fiske dræber. du er vidst meget ny begynder hva:-) det er den mest kendte sygdom ved nyisætning a fisk.. hvis ikke du behandler det med det samme dør dine fisk nok for dig...

Mvh.
basseger

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
mafl - 11/09-2007 18:48 11/09-2007 18:48
Ja, altså har haft et da jeg var mindre, men det er nok 8 år siden eller noget... Men har taget de fisk jeg ellers kunne fange, over i det lille, det var selvfølgelig alle hurtigsvømmerne der havde prikker... Men er det dyrt, og hvad kan man så behandle med?... Har også flyttet en af de andre guppy hunner, ikke fordi den havde pletter, men den var pludselig MEGET tynd, så tænkte den nok også var syg...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
mafl - 11/09-2007 18:49 11/09-2007 18:49
Men det går bare rigtig godt... Så lige at man kunne få sådan en pose som man kunne smide i, men er det ikke sådan en svamp, for så er der vel sporrer i vandet og pumpens filter?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Bruger basseger (Inaktiv) - 11/09-2007 19:06 11/09-2007 19:06
min mening er lad værre med at flytte på dine fisk helle tiden du stresser dem vildt meget.. især tandkarper der er levendefødende bukker under for stress.. smid dem i det andet akvarie igen og lad dem være..

mod hvide pletter bruger jeg becks benium det er en medicin der tar lidt a hvert efter hvad den siger.. men hvide pletter har jeg fjernet med den hver gang.. men det er ikke sikkert dine forhandlere handler med det.. ellers er der et link her til et godt medicin. det er nemt at komme a med men dræber dine fisk hvis ikke du får det behandlet.. den guppy der er tynd bare smid den ud.. det er sikkert bare en dårlig guppy..

Eksternt link http://www.akvarieforretningen.dk/product.asp?product=184&sub=0&p...

Mvh.
basseger

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
Bruger basseger (Inaktiv) - 11/09-2007 19:07 11/09-2007 19:07
hvis ikke du har aktivt kul i dit filter skal du ikke bekymre dig om det.. men hvis du har skal du slukke filtret eller fjerne kullet i behandlings perioden..

Mvh.
basseger

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
mafl - 11/09-2007 19:12 11/09-2007 19:12
Okay jeg ser på det, det kan nemlig ikke være rigtigt at de skal blive syge så tidligt! ;) Men ved du hvor lang tid det tager før at det kommer, altså har nemlig først set de hvide pletter i dag, så tror først det er i dag man har kunne se dem..? For det ville være surt at købe det hvis det ikke går hurtigt nok til at de kan overleve...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
Bruger basseger (Inaktiv) - 11/09-2007 19:15 11/09-2007 19:15
hvis du køber det i morgen kan du nemt nå det..
Eksternt link http://www.avifauna.dk/product_info.php?products_id=1179

becks benium kræver ikke vandskift efter behandling men er en god ide alligevel.. og den er ikke ret dyr.. det er altid godt at have noget medicin mod svamp og hvide pletter ligende når man har de fisk du har.. men det breder sig meget hurtigt så i morgen kan du nok se det på flere fisk.. eller flere prikker på de fisk der har..

det er prikker på størrelse med et sandkorn ikke?? og sidder mest på finnerne..

Mvh.
basseger

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #37
Bruger basseger (Inaktiv) - 11/09-2007 19:16 11/09-2007 19:16
forretsen kunne du ikke udfylde din profil og skrive hvad du har evt i din fritekst.. der er mange flere der vil hjælpe dig så og det blir også meget næmmere at hjælpe dig...

Mvh.
basseger

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #38
mafl - 11/09-2007 19:38 11/09-2007 19:38
Okay, hmm må jeg også lige kigge på :) ja det er sådan nogle små nogle, og de sidder for det meste på finnerne... Men det med vandskifte, så går jeg vel også ud fra at man skal skifte filtret i pumpen og det hele?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #39
Bruger basseger (Inaktiv) - 11/09-2007 19:41 11/09-2007 19:41
nej det skal du ikke stadig kun hvis der er aktivt kul i.. ellers har filtret ikke noget med det at gøre.. det er så små mængder.. du kan evt rense dit filtre altså svampene efter behandling.. hvad har du a filter??

Mvh.
basseger

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #40
mafl - 11/09-2007 19:51 11/09-2007 19:51
Hmm, det ved jeg faktisk ikke, det er sådan et man bøjer sammen, og ligger ned i... Ellers ved jeg det faktisk ikke, men det trænger nook til en rens alligevel snart, så det kan jeg lige så godt gøre jo... Nå har skrevet lidt i fristekst, så kan du ögså se hvad jeg har i akvariet ;) Men bestiller lige det der medecin til dem her nu så, så burde det vel være her en af de næste dage her? Ellers kan jeg vel lige høre i dyrehandlen, den ligger nemlig lige ved siden af hvor jeg arbejder, så kan jeg jo altid bestille det når jeg kommer hjem hvis ikke de har noget?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #41
Bruger basseger (Inaktiv) - 11/09-2007 21:05 11/09-2007 21:05
det behøver ikke værre det medicin.. men når du alligevel skal have medicin i ville becks benium værre god da den også kunne tage lidt af de andre ting i dit akvarie.. hvor kommer du fra??

Mvh.
basseger

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #42
mafl - 12/09-2007 22:12 12/09-2007 22:12
Jeg kommer fra København, dig? Har været i dyrehandlen, og der anbefalede de fauna mor, så det har jeg startet på nu, så håber de så bliver raske ;)

Mvh.
Mikkel

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #43
Bruger basseger (Inaktiv) - 13/09-2007 17:15 13/09-2007 17:15
skal de nok.. keg kommer fra jyllalnd.. har dine guppyer ikke født endu??

Mvh.
basseger

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #44
mafl - 13/09-2007 17:39 13/09-2007 17:39
Nå det lyder godt, har godt nok lige haft et dødsfald, men det var vist ikke en der var ramt af det... Men det kan være at det her sygdom så kan forklare det med at ligge sig på siden og køre kroppen op af varmelegme eller sten og sådan noget? Nej der er ikke nogen endnu desværre, men de var åbenbart ikke helt store nok endnu, så venter bare til at det virkelig ser ud som om de kan sprække...

Mvh.
Mikkel

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #45
Bruger basseger (Inaktiv) - 13/09-2007 18:07 13/09-2007 18:07
ja de gnider sig jo fordi de er irriteret.. den mest hyppige årsag er det der hvide pletter.. men husk nu lad værre med at fodre dem når først de er så tykke til de skal til at føde...

Mvh.
basseger

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #46
mafl - 13/09-2007 20:05 13/09-2007 20:05
Jepe, undrede mig også hvad det var, og troede egentlig det er ligesom vi mennesker godt kan lide at klø os selv, eller få massage, men nu forklarer det jo alt... Jeps lader være med at fodre dem :D

Mvh.
Mikkel

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #47
mafl - 18/09-2007 18:11 18/09-2007 18:11
Nå nu ser det ud som om de er raske igen, dog er kuren først færdig d. 20... Nu er den der guppy-hun ændret lidt på sin form.. Den virker som om den er blevet mere spids i analåbningen, og at den bagest på maven er skrumpet lidt ind, og så svømmer den et sted i akvariet mod strømmen, og den har ikke spist i dag, hvilket jeg har kunnet forstå var et tegn, hvad siger i, vil jo helst ikke stresse den med unyttige flyt?...

Mvh.
Mikkel

Annoncører
Annoncører