Hjælp til vand skift.

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 2058

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
cille1983 - 07/09-2007 21:39 07/09-2007 21:39
Hej alle sammen.

Det er sådan, at min kæreste og jeg har fået akvarie, og har snart haft det i 4 mdr. med alm. fisk. Men så besluttede vi oz for, at vi ville have discus. De er jo specielle, og flotte :) Det plejer, som regel altid at være min kæreste, som står for at orden det med skift af vand, men han sejler, og er væk i 14 dage nu her.
Så det er jo en kæmpe udfordring for mig, at skifte det vand. For jeg vil gerne gøre det godt, så fiskene trives :)
Men hvordan og hvorledes med temp?
Hvordan ved jeg at det er den rigtige temp?
Hvor ofte skal vandet skiftes?
Og hvad sker der hvis vandet ikke får den rette temp?
Og ikk blir skiftet helt til tiden??

Håber i kan hjælpe mig lidt, for jeg vil gerne have noget proff sparing, så jeg kan blive god til det.

Vh. Pernille

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger rozzzna (Inaktiv) - 07/09-2007 21:47 07/09-2007 21:47
mht temperatur kan du mærke med fingrene på vandet i akvariet og så mærke på det vand du har tænkt dig at hælde i akvariet.. de skal bare føles nogenlunde ens :) vandskift kommer an på hvor meget vand du skifter ad gangen :) jeg skifter 25 % hver uge.. der sker ikke så meget hvis temepraturen er et par grader højere ell lavere :) hyppige vandskift sørger for at vandværdierne ikke bliver kritiske pga affaldsstoffer i vandet, og frisk vand holder fiskene sundere, så det er vigtigt at vandet bliver skiftet men om det er et par dages forskel det drejer sig om er ikke så vigtigt.. det nemmeste er at hjave en fast dag man ordner vandskift..

vh

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger rozzzna (Inaktiv) - 07/09-2007 21:48 07/09-2007 21:48
det gik flot det der :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
t.terkel - 07/09-2007 21:48 07/09-2007 21:48
hvor længe har du/ i haft akv ?
og hvor stor er det

Mvh.
Tonny Terkelsen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
ulvaren - 08/09-2007 00:54 08/09-2007 00:54
Hvor tit og hvor meget vand du skl skifte kommer an på flere ting, størrelse af akvarie sammenholdt med antal discus, foder samt hvr godt filtrerer i jeres vand.
Discus kræver rent vand.

Mvh.
Poul

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger 87Hundrede (Inaktiv) - 08/09-2007 08:49 08/09-2007 08:49
som #2 skriver, Så føl på vandet, også skal de selvfølgelig føles ens. Mht. vandskift så skifter jeg vand hver 14. dag, nogen gange kun en gang hver måned, ca 25% af vandet bliver skiftet, Og mine akvarier køre som en drøm, Har ikke haft en død fisk i over 2 måneder : ),
Men igen, Det er jo smag og behag, Nogen skifter hele tiden, Andre lader det køre et godt stykke tid mellem vandskift, Dog vil jeg indskyde at hvis det er discus som i har, Så ville jeg nok gøre som #2 siger, Ca 20-25% vand hver uge,
Hilsen
Henrik Jensen

Annoncører
Annoncører