Baggrundsfilter. hvad er bedst at bruge.?

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 2468

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Kanevo - 07/09-2007 17:59 07/09-2007 17:59
hej.. Jeg har et 375 L. Hvor jeg har valgt at lave filter bag min baggrund. Ville høre om nogen af jer ved hva der er bedst at bruge. Lige nu har jeg.

Biobolde hvor vandet bliver taget ind. derefter kommer en væg lavet at grøn filter og derefter en rulle af 5 cm tyk blå filter og igen en væg af filter hvorefter jeg har et rum med filtervat.

Er det for meget. eller er der en bedre måde at gøre det på. gerne billeder hvis i har det.

Hilsen
Kanevo

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Steffen Kbh - 08/09-2007 10:40 08/09-2007 10:40
Hvis du sørger for at der er cirkulatione gennem hele filteret (intet stillestående vand), så kan det i princippet ikke blive for stort.
Hvordan vil du lave vandflowet? skal der være overløb over baggrundskanten, indløb gennel et hul i baggrunden, eller?

Pas på med det fine filtervat, de stopper let tere til end det grove, så sørg for at have det placeret sådan et det er let at fiske op og rense.
Ellers vil jeg anbefale rimeligt groft filtermatteriale, sa de kræver mindre vedligeholdelse og rensning.

Vh.
Steffen Kbh

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Kanevo - 08/09-2007 11:49 08/09-2007 11:49
jeg har fire indsugnings huller. et til overløb, et midt på og et lige over bunden. Jeg købte akvariet med rocky bagrund i. så det var jo lavet inden. så håber bare at det virker. Så er jeg glad for mit indvendige filter igen hehe.

Tak

Hilsen
Kanevo

Annoncører
Annoncører