Humblebi og rcs

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1526

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger ninkaen (Inaktiv) - 04/09-2007 21:32 04/09-2007 21:32
Hejsa

Jeg overvejer at købe nogle Humblebikutlinger. Jeg ved de er kødøder, så jeg ville høre høre om der er nogle der ved om de kunne finde på at jagte eller æde mine rejer? Vil jo helst ikke have at det ender med en massakre.

Håber på at få nogle råd snarest.
Mange hilsner
Ninkaen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Brian C - 04/09-2007 21:34 04/09-2007 21:34
Humlebierne vil kaste sig over alt levende de kan gabe over, så små rcs vil også blive ædt, desuden vil Humlebierne gerne have lidt salt i vandet

Med venlig hilsen
Brian

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger ninkaen (Inaktiv) - 04/09-2007 21:37 04/09-2007 21:37
Ved du om RCS kan klare lidt salt?

Vil Humblebierne jagte de rejer de ikke kan bide over? Eller vil de lade dem være i fred?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 04/09-2007 22:45 04/09-2007 22:45
Jeg er ihvertfald engang kommet til at slå ihjel ca. 30 cherryrejer, da jeg liiige skulle sætte en fisk i saltbehandling - så det vil jeg ikke anbefale. Og ja, de små humlebier er virkelig nogle bidske bæster! De vil angribe rejerne, hvis de mener at kunne 'klare' dem - meeen de helt voksne rejer bliver ikke jagtet af mine humlebier, selvom de godt kan kigge lidt truende på dem engang imellem ;-) Men helt sikkert vil rejeungerne blive ædt, hvis de ikke er hurtige nok ....

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger ninkaen (Inaktiv) - 04/09-2007 22:57 04/09-2007 22:57
#4 hvordan går det med humblebierne i ferskvand?

og til jer alle, mange tak for svarene :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 04/09-2007 23:05 04/09-2007 23:05
Jeg ville egentlig have sat humlebierne i brakvand, når de var færdige med at gå i karantæne. Så vidt jeg husker, siger artsbeskrivelsen, at man godt kan 'holde' humlebierne i ferskvand, men at de vil holde længere i saltvand. Så den dag, jeg har fået fisket alle rejerne op, regner jeg også med at tilsætte saltet - som jeg iøvrigt HAR anskaffet mig. Ligeledes har jeg skiftet lidt ud i planterne, så der nu kun er salttålende planter tilbage (og hvis sagittaria subulata'en ikke kan klare mosten, må den bare 'dø'). Indtil videre ser humlebierne ud til at trives fint nok :-)

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Annoncører
Annoncører