Dværgkuglefisk akvarie

Postet under : Akvariesiden.dk - Mit Akvarium
Visninger : 2486

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger C-lotte (Inaktiv) - 01/09-2007 19:58 01/09-2007 19:58
Jeg har idag fået købt 5 små dværgkuglefisk som skal gå i et artsakvarie med RCS.
Det er et 54 L med et indvendigt filter og ingen varme. Der går pt også to forholdsvis små ancistrus yngel, som jeg forgæves har prøvet at fiske op.
Jeg har ikke nogen erfaring med dværgkuglefisk overhovedet, men har selvfølgelig læst mig frem til noget. Men kom gerne med ris såvel som ros, så jeg kan give det små kuglefisk de mest optimale betingelser.
Lige et billede af hele akvariet.

Med venlig hilsen
Charlotte

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger C-lotte (Inaktiv) - 01/09-2007 19:59 01/09-2007 19:59
Et lidt sløret billede af to fisk. De står sgu aldrig stille, så det er endnu ikkel ykkedes mig at få et kalrt billede trods mange gæve forsøg.

Med venlig hilsen
Charlotte

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger jery (Inaktiv) - 01/09-2007 20:04 01/09-2007 20:04
Kan de ikke godt lide RCS-hapser til frokost?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger C-lotte (Inaktiv) - 01/09-2007 20:05 01/09-2007 20:05
#3 Jeg har læst mig til at de ikke tager større reje, men hvis det er tilfældet, so be it. Jeg har haft tonsvis af yngel til salg her på siden til småpenge og nærmest ingen har reageret, så hvis de bliver hapset, så ligger de sikkert godt i maven. Men så længe der er så mange små rejer, tager de nok dem først.

Med venlig hilsen
Charlotte

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger læsehesten (Inaktiv) - 02/09-2007 00:17 02/09-2007 00:17
Husk at når de bliver store kræver de 12L pr. stk.

Med venlig hilsen
Læsehesten

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger læsehesten (Inaktiv) - 02/09-2007 00:17 02/09-2007 00:17
Og flot akvarium.

Med venlig hilsen
Læsehesten

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Lars_Lautrup (Inaktiv) - 02/09-2007 09:29 02/09-2007 09:29
#5 De bliver aldrig store ;-)

I større flokke er de nogle bisser! Vi startede med 12 stk dværgkuglefisk sammen med nogle mollyer og et par ancistrus - og det var nogle værre bøller. De nappede lidt af rygfinnen på den ene molly og styrede generelt det hele.
Vi fjernede så de 8, så der kun var 4 tilbage og så var det nogle helt andre fisk! De svømmede rundt sammen med de andre fisk og nuppede ikke andet end samtlige snegle i akvariet.
Vi har RCS sammen med dem og de rører i hvertfald ikke de voksne rejer, men om der lige ryger en rejeungemad ned engang imellem, tør jeg ikke sige..

Mvh.
Lars

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger C-lotte (Inaktiv) - 02/09-2007 10:32 02/09-2007 10:32
#7 ja jeg skulle nu heller ikke have haft emre end 4, men der var tilbud på 5, så sådan blev det.
Har du stadig ancistrus sammen emd dem. Syntes min den ene har et bid nemlig, så ved ikke om de er efter den.
Fodrer du med andet en røde myggelarver?
Mine er vel 2 cm nu fra snude til halespids, bliver de meget større end det?

Med venlig hilsen
Charlotte

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger Marya (Inaktiv) - 02/09-2007 11:08 02/09-2007 11:08
Nåh, der stod 5 kuglefisk; jeg har lige sendt dig en PB hvor jeg skrev 6, sorry:-)

JEG synes det akvarium ser rigtig rigtig fint ud til kuglefisk! Perfekt med et tætbeplantet akvarium, der kan sørge for at kuglefiskene får fred for hinanden og let kan lave hver deres små territorier.

Kuglefiskene vil leve superfint på røde larver som hovedfoder, små snegle af og til og de rejeunger de selv kan fange. Hvis du har andre akvarier som du har snegle i, kan du med fordel samle nogle snegle sammen og så ploppe dem i kugleakvariet fx om aftenen når lyset er slukket. Så sover kuglerne og sneglene kan fordele sig i akvariet. Det giver kuglerne noget at lave når de går på jagt næste dag.

Det ser ud til at du har fået fat i nogle kugler i rimelig god foderstand. Selv om de er 2 cm nu kan man godt se det er unger; de vil muligvis blive lidt længere, men ellers mest bare kraftigere, mere "voksne" i det. Farver er lidt svært at bedømme her, men de ser også ud som om det er unger... farverne vil blive kraftigere på hanner.

Har du kunnet kønsbestemme?

Venligst
Maria Sørensen

Annoncører
Annoncører