Svamp på mine sugemaller??

Postet under : Akvariesiden.dk - Sygdomme
Visninger : 2691

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
LikeAs - 28/08-2007 11:36 28/08-2007 11:36
Jeg fik en sugemalle foræret, men den har vist en sygdom. Den har sådan nogle brogede hvide pletter på kroppen, men tænkte det måske var en form for misfarvning, da jeg har set det før på sugemaller (kan jo også være de har været syge). Men nu har det smittet en af mine andre sugemaller, så den ser ligesådan ud. Er det svamp?? Har dryppet Fauna Mor i mit akvarie i går aftes. Er det det rigtige at give dem? Eller er der nogen der kan sige hvad der ellers kan være i vejen?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger ekaxe (Inaktiv) - 28/08-2007 12:04 28/08-2007 12:04
Er det svamp ? måske er der en fisk der bider de andre, og så kan der komme svamp i såret, det er i orden at komme noget desifiserende i akvariet, men skift også noget vand, gerne 25 % de næste dage. Venligst udfyld din profil med akv. størrelse, fisk mm. så er det nemmere for os at rådgive.

Mvh.
Erik Kaxe

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
LikeAs - 28/08-2007 12:16 28/08-2007 12:16
Jeg kan i hvert fald sige at det kun er 2 af sugemallerne der har de brogede hvide pletter. Mit akvarium er ca 200 liter, og sugemallerne hakker ikke på nogen. Er der noget der vil hjælpe? Hvad med salt i akvariet? Har mange andre fisk.

Vil prøve at skifte en del af vandet nu her :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger jery (Inaktiv) - 28/08-2007 12:46 28/08-2007 12:46
#1: er du heeelt sikker på, at det ikke bare er farveskift i forhold til bundlag etc.? Svamp sidder udenpå og er nærmest sådan lidt vatagtigt at se på.

Annoncører
Annoncører