Politiken tester akvariebutikker

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1011

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger jon (Inaktiv) - 27/08-2007 14:22 27/08-2007 14:22
meget sjovt at se... selvom jeg, der kender alle forretningerne, ikke er overrasket over resultatet.

tænkte der sikkert var andre end mig, der ville bryde sig om at skrive en kommentar til en af butikkerne :)

Eksternt link http://politiken.dk/tjek/dagligliv/forbrugtest/testfritid/article...

Mvh Jon

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger gibson - 27/08-2007 14:37 27/08-2007 14:37
Mht. vanbehandling, så er det ikke kun et onde/salgstrick, og slet ikke når man starter et nyt akvarium også. Nogle af midlerne sætter nemlig gang i den biologiske balance meget hurtigt så filteret med sit aerobe filtermateriale kan nedbryde ammoniak/nitrit der er skyld i at det nystartede akvarium kan tage livet af fisk.

De bedste hilsner
Karl-Henrik Arendt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger brib - 27/08-2007 14:49 27/08-2007 14:49
He he # 2 : 2 sjæle samme tanke . Det var nemlig lige min kommentar :-)

Mvh.
stig/Lolland

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger jery (Inaktiv) - 27/08-2007 15:09 27/08-2007 15:09
3 sjæle, samme tanke.
- fra hende, der nu igen sætter et nyt akvarium op (når lysstofrøret kommer med posten) incl. spritnyt filter og så bare vælter de stakkels fisk i, når temperaturen er OK.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger jon (Inaktiv) - 27/08-2007 15:36 27/08-2007 15:36
#3 Ja, det er jeg jo principielt enig i, men jeg ville nu klart anbefale en ny akvarist, at lade akvariet stå med vand, planter og en smule foder i en lille uge, før fiskene sættes i... uanset om der bruges akvariestarter eller ej...

NÅ... men du giver så tandkarpen to ud af fem, men i din kommentar er du jo sådan set enig med tandkarpen, og ikke politikken... hvorfor synes du at de skal have to, når du er enig i deres råd om akvariestart?

Mvh Jon

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Akvarie West (Inaktiv) - 27/08-2007 17:26 27/08-2007 17:26
Nogle sætter lidt gang i bakterierne i akvariet med lidt foder (som #5), nogle starter bakterierne op med sødmælk og nogle vælger at bruge et af de mange produkter, som er fremstillet af akvarieindustrien, og som indeholder en brugervejledning. Jeg ved da godt hvad jeg selv vil føle er mest sikkert.
Der var nok også nogle kunder, som ville glo noget, hvis jeg anbefalede den en halv litter sødmælk som bakteriestarter i et 250 liters akvarium :o )
Jeg anbefaler ikke selv mine kunder at bruge bakteriestarter og vandplejemidler, men jeg kan godt forstå at der er forretninger som gør det. Kunden ved generelt ikke meget om det vand der kommer ud af vandhanen, for de regner med at når det kan/må drikkes, så er det godt nok til fisk. Da det ikke altid er det, KAN det være den bedste start på akvariet, at man giver kunden 'både livrem og seler' i form af noget vandplejemidel. Hvad enten vandet er godt eller clorholdigt, så sikre man at kunden får den bedste start på sin hobby. Det er ingen skade til, at give noget vandplejemiden, som der ikke er brug for.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Ringsted (Inaktiv) - 27/08-2007 18:20 27/08-2007 18:20
hehe tja desværre kigger de kun på vejledning i denne artikel men vil sige at der er stor forskel på fiskekvaliteten i de forskellige butikker...
Det burde man også lave en undersøgelse af

De bedste hilsner
Ringsted

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
jonasl - 27/08-2007 21:02 27/08-2007 21:02
¤7 Det er jo så en del sværere da den undersøgelse tager en god slat tid, og så vigtig er den undersøgelse vel heller ikek :)

Mvh.
jonasl

Annoncører
Annoncører