Glæden ved akvarier.

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1610

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger skovbølling (Inaktiv) - 26/08-2007 13:22 26/08-2007 13:22
jeg opretter lige en tråd for at fortælle om glæden ved akvarier. det er jo lidt ligesom at tage sit eget lille stykke regnskov med ind i huset. det er vildt fedt. alle er velkomne til at skrive et indlæg, og evt. ligge et billede ind af deres akvarie/akvarier.

Mvh.
Simon Nicolajsen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger gibson (Inaktiv) - 26/08-2007 13:29 26/08-2007 13:29
Eller for mit vedkommende pt. et lille stykke koralrev :-)

Det er en spændende hobby, og jeg fatter ikke hvorfor alle ikke har akvarier ;-D

De bedste hilsner
Karl-Henrik Arendt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
maciej (Slettet) - 26/08-2007 13:36 26/08-2007 13:36
enig alle burdte have et akvarie ;D

Mvh.
maciej (magic)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger 2mas (Inaktiv) - 26/08-2007 13:37 26/08-2007 13:37
Ja, det er en meget spændende hobby. Vores fjernsyn er blevet helt overflødigt, da det meste af aftenen går med at sidde og stirre ind i akvariet og holde med fiskene og livet i biotop'en :)

Mvh.
2mas

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger skovbølling (Inaktiv) - 26/08-2007 13:40 26/08-2007 13:40
ja, jeg ser sku heller ikk meget fjernsyn. mit 54 ltr med indtil videre 9 planter
skal bare have lov til at vokse, så der bliver en masse gemmesteder og huler hvor fiskene kan gemme sig :)

Mvh.
Simon Nicolajsen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger nikitani (Inaktiv) - 26/08-2007 13:44 26/08-2007 13:44
For mig er glæden ved at have akvarie kanon stor.
Da det både bliver brugte som afstressnings middel samt baby-sitter. og så alle de fede oplevelser der er tja det er jo ikke til at beskrive.
Kan ikke forstå dem der skal have en lille ny, går af med akvariet, den tid der bruges på at hode det, er intet i forhold til den tid at det kan beskæftige sådan et lille barn.
Da ikke at min lille sidder der fra morgen til aften.. Rolig nu :) men 1 times tid kan hun sagtens bruge på at sidde og snakke med fiskene, og hun bliver helt vil når de bliver fodret. så køre arme og ben..

De bedste hilsner
Linda

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Jakob U. (Slettet) - 26/08-2007 13:57 26/08-2007 13:57
Enter ser jeg på akvariet eller oss sidder jeg her på siden :-D

De bedste hilsner
Jakob U.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Jakob U. (Slettet) - 26/08-2007 13:58 26/08-2007 13:58
#7 enten*

De bedste hilsner
Jakob U.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
kjaer (Slettet) - 26/08-2007 14:14 26/08-2007 14:14
Glæden ved akvarier er at have noget smukt at kigge på. Og at kunne holde dyr som man kan få til at trives og og studere adfærden på. Det er en utroligt afslappende og spændende hobby som man aldrig bliver færdig med.

Mvh.
Johan Kjær

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
jonasl - 26/08-2007 15:33 26/08-2007 15:33
Man lære at forstå naturen meget bedre :) det er sådan set det største + for mig :)

Mvh.
jonasl

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Fam.Krebs (Inaktiv) - 26/08-2007 15:54 26/08-2007 15:54
Jeg nyder også mine akvarier - disse små ubekymrede fisk, der tuller rundt der i deres egen lille verden her midt i min stressende verden ..
Bruger det netop meget når jeg har behov for ro, behov for at stresse ned .. ..

Mvh.
Mette & Peter Krebs

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Ringsted (Inaktiv) - 26/08-2007 16:16 26/08-2007 16:16
Ja som mange af jer andre så er det også ren afslapning for mig (for det meste :P )
Mit står på mit skrivebord så jeg bruger det når jeg laver laktier er det en rigtig god pause at kigge på sine små flotte fisk der bare er så ubekymrede og så lige tjekke om nogen er gravide og se om de måske skal flyttes :)
Men der ER rigtig godt når man sidder med to sotre bunker lektier at man så kan få et øjeblik med stilhed :P

De bedste hilsner
Ringsted

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger brib - 26/08-2007 20:02 26/08-2007 20:02
1 akvarium kan være mere beroligende end alverdens nervepiller.

Det er så ikke nødvendigvis det samme som at man bliver ekstra "dopet" fordi man har 15 akvarier :-)

Men legen med akvarier gør et eller andet ved folk tror jeg . Man når jo aldrig at blive sådan rigtigt fisketræt, for en smule ny inspiration udefra kan på et splitsekund sætte gang i fantasien, og dermed kan man så ændre interieur igen og igen.

Selv bruger jeg akvarismen som kombineret afslapning og slankekur, og det virker fint for mig :-)

Kontakten med ligesindede ( andre waterfreaks) Er nu heller ikke at foragte, både jeg og min hustru har mødt utroligt mange flinke og rare akvarister IRL i forbindelse med vores hobby, og hvad er mere spændende end at snakke om fælles interesser.

Jeg kan ikke huske hvornår det sidst er lykkedes mig at følge med i en film fra start til slut, men længe siden er det. For selskabsakvariet står så tæt på fjernsynet at øjnene holder mere kontakt med fiskene end med tvet .

Et par gange om året kan jeg selvfølgelig godt gå "fiskekold" Det er gerne i sommerperioden at fisk pludselig bliver det mest kedelige, næst efter DR1`s genudsendelser :-)

Men heldigvis varer disse "fiskekolde" perioder ikke så længe.

Mvh.
stig/Lolland

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
kjaer (Slettet) - 26/08-2007 20:27 26/08-2007 20:27
#13 Hmm.. Du må være ret apatisk med alle de akvarier;o) :D

Mvh.
Johan Kjær

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
jbj (Slettet) - 26/08-2007 20:28 26/08-2007 20:28
Hej.akvariet er ren helse både for krop og sind,afslappende fordybende og smukt plejer at sammenligne akvariet med et
hvidløg sundt og naturlig med gavnlig effekt på krop og sjæl.

Med venlig hilsen
jbj

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Freddie - 26/08-2007 23:10 26/08-2007 23:10
det er skønt at sidde og kigge ind i akvariet - lige nu kan jeg sidde og se på mine klovnfisk der i månelys leger i min sarchopython koral, og alt det underlige liv der kommer frem i et saltvandsakvarie om natten.
Med ferskvand kan jeg huske det var hyggeligt at kunne falde i søvn til lyden af mine l maller der tonsede rundt i akvariet.

Med venlig hilsen
Frederik Læssøe Arendt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger anitabritt (Inaktiv) - 27/08-2007 01:06 27/08-2007 01:06
Jeg vil da også lige være med i denne lovprisning af vores hobby.Jeg har haft en rigtig Tyche Brahes-dag idag.Kørte afsted i morges med min lille datter for at kigge på fisk og papegøjer i Aalborg.De første for at købe,de sidste for at tilfredsstille min datters store interesse for store blå fugle med menneskelige udbrud.Gjorde et par gode køb og havde en datter der pludrede papegøjesprog hele vejen hjem.Så vidt,så godt.Den gode stemning blev dog hurtigt forvandlet til panik og umanerlig væmmelse ved hjemkomsten.Blev mødt af en mildest talt panikslagen husbond,ved hoveddøren.Den mistænkelige lugt,der indimellem havde huseret hjemme og var blevet bortforklaret med ting som: min datters bleindhold,min mands til tider sure fødder,en gammel kat med dårlig ånde,toilet"bøvser" fra et wc af ældre dato,naturlige "dufte" fra landmanden...etc
Alt dette viste sig dog kun at komme fra een kilde:Nemlig kommunens mangel på rensning af kloakhovedledningen i byen.Dette resulterede i at kloakvandet besluttede sig for at stige op i lige netop vores ,ellers så tørre kælder.
Strømmen var gået og den slemme lugt fra tidligere var forstærket hensynsløst.
Inden der var gået en time, havde vi fået mobilisret undtagelsestilstand i huset.Naboer,venner,kommunefolk,teknisk forvaltning,skadeservice og nysgerrige landbytosser er bare nogle af de få,der indvaderede vores hjem.
Heldigvis har det endnu ikke været dødsfald af både folk,fisk og fæ...
Efter en hård dags kamp med vand (læs toiletvand) er situationen under kontrol.
Jeg sidder her og får lidt mental-hygiejne af at se på mine kære fisk.Manden og barnet sover trygt (og tørt!)
DER ER SGU IKKE NOGET MERE AFSTRESSENDE.JEG TAKKER FOR AQUAVERDENEN !!

Mvh.
anitabritt

Annoncører
Annoncører