Se mit næææsten færdige aqua-room

Postet under : Akvariesiden.dk - Mit Akvarium
Visninger : 2615

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 23/08-2007 18:37 23/08-2007 18:37
Hvis I har lyst at kigge med, er her en lille billedserie af mit eget aqua-room :-) Vi - igen mest min mand - har arbejdet lidt på det et stykke tid, og er nu n æ s t e n færdige ...

Min dejlige, gamle kommode med en fiskeplakat hængende over - fra Århus-jubilæum, en rigtig sød plakat, synes jeg ....

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 23/08-2007 18:39 23/08-2007 18:39
Her er grunden til, at pumperne i akvarierne helst skal være rimeligt lydløse! Èn af huset gæstesenge er nemlig placeret her .... jeg mangler liiige at sy 3 x betræk af det stof, der ligger på sengen, til 3 af den slags puder normalt liggende sammesteds ...

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 23/08-2007 18:43 23/08-2007 18:43
Og mit kære, gamle, grimme firser-skrivebord ....tsk....tsk.... Jeg er liiige på trapperne med et brakvandsakvarium til mine humlebier, derfor er der lidt rodet .... plasticakvariet i midten ryger ud, det har hidtil fungeret som plantebalje og huset humlebierne indtil nu. Og jeg mangler også en lyskilde, til det nye 45L humlebi-akvarium...

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 23/08-2007 18:45 23/08-2007 18:45
Fra Trævarefabrikkernes udsalg har jeg købt denne lille kommode med hjul, små skuffer indeholder alle de underlige, små aqua-dimser og ditto dingenoter, man altid får slæbt sammen .... En gang lak har kommoden også fået. Praktisk nok kan den liiige stå inde under skrivebordet.

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 23/08-2007 18:48 23/08-2007 18:48
Da vi satte reolen op, blev der jo pludselig et stativ ledigt! Det har båret et 128L akvarium - nu bærer det en bed-roller med låg, husende de lidt større aqua-ting. Boxen passer FULDstændig ned i - og der er plads til, at håndtagene kan stå åbne .... utroligt så heldig, man kan være! Så skal jeg bare lige have skruet nogle små hjul under :-)

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 23/08-2007 18:50 23/08-2007 18:50
Her er min akvarie-reol fra siden - jeg ved godt, reolen ikke er noget særligt, hverken særlig stor eller særlig pæn! Men jeg er bare SÅ glad for den :-) Mit værelse er blevet rigtig, rigtig hyggeligt - synes jeg selv ....

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger lillian53 (Inaktiv) - 23/08-2007 18:52 23/08-2007 18:52
Det ser faktisk også hyggeligt ud!

Mvh.
Lillian Werliin

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 23/08-2007 18:56 23/08-2007 18:56
Til sidst et billede af reolen forfra. Den er skruet fast i væggen .... Hylden med de 2 små akvarier skal skiftes! Den er understøttet af både pinde og bjælker - UHA - da vi satte akvarierne på hylden, skred vatter med 2-3mm, så vi var mildest talt ved at få sved på panden! Derfor understøttelsen! Men en ny og stabil hylde er indkøbt - den skal blot lakeres. Lampen, der er placeret ganske mærkeligt, er selvfølgelig ikke permanent ... igen mangler jeg en lyskilde (25L), og når jeg finder den, kommer der en hylde mere i reolen, oven over bedrolleren (som indeholder strygetøj!). Til sidst skal jeg jo også lige have ordnet alle de vilde ledninger - man forbavses altid over den slags ...

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
jbj (Slettet) - 23/08-2007 19:15 23/08-2007 19:15
Hej.hyggelig akvarierum du har indrettet dig der kirsten,men kunne godt tænke mig du lige hævede det flotte billede og
satte det lille 19 liters ind oven på din gamle flotte kommede det kunne se godt ud,og ville nok få de stikdåser lidt af vejen der ligger under de 2 akvarier i reolen.vand og strøm er ikke gode venner jeg bruger selv til evt ledningsrod piperensere de er nemme lige at vikle om ledningen og så er der styr på dem,så til sidst dit humlebi akvarie ser godt ud
flot og enkel indretning med grønne planter.

Med venlig hilsen
jbj

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 23/08-2007 20:15 23/08-2007 20:15
Tak for det, Lillian og jbj :-) Men jeg har vist udtrykt mig noget ....øh dårligt - det lidt tomme akvarie i reolen har jeg blot smidt noget i for at sætte det lidt igang .... Jeg skal igang med at indrette det til min Ap. Agazissii hun (som gerne vil have sig en mand, som jeg ikke liiige kan finde til hende!) samt forhåbentlig nogle Corydoras (enten adolfoi, duplicareus eller davidsandsi). Humlebi-akvariet er det tomme akvarie, der står på skrivebordet, og som jeg slet ikke er kommet igang med endnu :-)

Men jbj - det lille 19-liters kommer altså ikke over på kommoden, den er jeg lidt øm over ;-)

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
jbj (Slettet) - 23/08-2007 20:30 23/08-2007 20:30
Hej.okay men det kunne se godt ud,kommoden ser også velholdt ud forstår godt du passer på den.

Med venlig hilsen
jbj

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger poujac (Inaktiv) - 23/08-2007 20:58 23/08-2007 20:58
#8 go detalje... færdigstegt fladfisk i en håndvending ;-)

Med venlig hilsen
Poul

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger anitabritt (Inaktiv) - 23/08-2007 21:19 23/08-2007 21:19
Hej Kirsten.
Jeg gad da godt at være gæst i det værelse der : ) Flotte og frodige akvarier!
Mht. ledningerne kunne du investere i 3stk. stikdåser m. 6 udtag.Lyset i det ene,pumperne i det andet og evt. varmelegemer i det tredie.Så kunne du også nøjes med et tænd/sluk ur.Det har min meget-handy-mand lavet til vores reol.Det er mere overskueligt når man skal rode med teknikken.Han har også nummereret hver ledning (nok en idiot-sikker anordning til min ære,da han kender mit beskedne forhold t. teknik....)
Du kunne så evt. sætte de tre stikdåser ned på gulvet under reolen, på en lille træplade for lige at hæve dem lidt fra evt. vandspild.Hylderne skal nok beskytte dem mod de små vandstrit,der næsten uundgåeligt vil komme ovenfra,når man roder med vandet.Ovenstående vil skjule ledningsrodet lidt og med brug af nogle ledningssamlere (evt. tidl. nævnt piberensere )kan man næsten gøre det usynligt.
Glæder mig til vi ses og tillykke med reolen :)

Mvh.
anitabritt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Downwindz (Inaktiv) - 23/08-2007 21:44 23/08-2007 21:44
Man bliver jo helt misundelig....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 23/08-2007 21:52 23/08-2007 21:52
Poul - ja, ja ;-)

anitabritt: Tak for det, og du er skam altid velkommen ;-) Ja, det med ledningerne .... det var jo fordi, jeg havde meget svært med at vente med det hele, så den slags små detaljer som ledningsspaghetti måtte være, hvad det være ville! Men du har ret - min plan har faktisk også været sådan nogenlunde som dit forslag - dog er jeg nødt til at have gang i 2 tænd-sluk-ure, da 128L kører med et andet 'lysshow'. Til mærkning af ledningerne tænkte jeg på at lave sådan nogle laminerede små 'navnesedler' og sætte på - men nu må jeg se, hvor lang tid jeg kan blive ved med at finde på overspringshandlinger for at undgå det mere kedelige teknikarbejde ;-)

Du kan tro, jeg også glæder mig til den 2. sep. ..... jeg er dog lidt spændt på at skulle køre hjem alene i mørke fra et sted, jeg slet ikke kender .... gisp! Jeg har overhovedet heller ingen geografisk sans! Det kan nemt gå hen at blive en laaaang tur hjem ;-)

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger Marya (Inaktiv) - 23/08-2007 22:46 23/08-2007 22:46
Ja, vi er jo nogen der har oplevet herlighederne live....;-) Jeg synes, du har fået lavet det rigtig fint, mor. Jeg glæder mig til, jeg kan få et hobbyrum engang.

Man kan evt. lige bemærke den meget fint snedkererede lyskasse over det i øvrigt stadig smukke 128L længst til højre i reolen...(hvis man gerne vil lave sådan en lyskasse og vil have ca. 180.000 billeder af processen, så skal man bare bede mig sende dem) hehe;-)

Venligst
Maria Sørensen, eks-128L-ejer og datter, der desperat forsøger at tilrane sig lidt af æren over det flotte rum

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger anitabritt (Inaktiv) - 23/08-2007 22:55 23/08-2007 22:55
#15 Kender godt det med overspringshandlinger!!
Mht.køreturen behøver du ikke bekymre dig.Vi bor på en vej der går direkte ud til motorvejen,så hvis du kan finde til den( E45),så er der ingen ko på isen.Har selv tit taget turen ( i mine unge dage ) med min mand til Hjørring,når han skulle spille der.Det tager ca. 45min.Selvfølgelig skal vi lige have udvekslet adresser,tlf. nr. og lign. inden I skal herop.Skal nok sende en pb til dig,når vi nærmer os d. 2.

Mvh.
anitabritt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 23/08-2007 22:58 23/08-2007 22:58
Da jeg lavede min reol til 9 akvarier satte jeg en 3 stik dåse for hvert akvarie, + en enkelt stik til lys pr. akvarie, så hele reolen kører på et ur. Altid rart med en del stik, og gerne nogle ekstra.
Var så heldig at få en hel stak PC stikdåser, som ellers ville være røget ud, skulle så bare lige bore de skrå stik op til en rund istedet, ellers kan det hurtigt blive en halvdyr affære.

Er sikker på, at du nok skal få megen glæde ud af dit rum til akvarierne, og det er helt sikkert dejligt, at du har det så tæt på, mine står i kælderen, så der skal jo bevæges lidt ben for at komme ned til dem, *gg

Den der bedroller, den kan jo også indeholde vand, de er forresten ganske gode til at opfostre yngel i....
Har selv brugt nogle stykker gennem tiden, bruger dem nu til at klargøre vand i.

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger anitabritt (Inaktiv) - 23/08-2007 22:59 23/08-2007 22:59
#16 Synes godt at jeg kunne kende det fra tidl. tråde.Du får lige et par plusser her fra Hals ++++ : )

Mvh.
anitabritt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger jery (Inaktiv) - 23/08-2007 23:54 23/08-2007 23:54
#15: kan stærkt anbefale en TomTom 910.
Og hvad er det for noget snyd at kalde det et 'aqua-room', når det faktisk er et gæsteværelseaquaroomstrygestue?
I øvrigt ad ledningsmærkning: her på matriklen kommer der bare farvede poselukkerstrips på ledningerne, som alle ligger pænt gemt (varmelegemerne har gule strips etc.).

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger Marya (Inaktiv) - 24/08-2007 08:18 24/08-2007 08:18
#19 hehe, tak;-D

#20 hvor dulen kom det med "stryge-" ind henne? Jeg synes aldrig jeg har set nogen stryge på det værelse...:-)

Venligst
Maria Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 24/08-2007 08:20 24/08-2007 08:20
Anitabritt: Aahh... det lyder virkeligt godt mht. til motorvejen osv. Så er der da håb for mig ;-) 'I dine unge dage' ....tsk...tsk..... du er da stadig ung! Jeg er lidt spændt på at høre, hvad din mand spiller ..... både min mand og datter spiller også, altså musik .... det må vi vist lige vende den 2. :-)

Boeboe: Ja - jeg kan godt fortælle dig, at da vatteret røg ud med 2-3mm ville jeg have ønsket, at alle mine akvarier var placeret i kælderen! Der er ALtid en lurende angst bagest i min hjerne .... tænk nu hvis .... trægulv ..... UHA! Men bedrollere - gode til mange ting, absolut, jeg har også et par forskellige størrelser at vælge imellem, hvis behovet skulle opstå. En rigtig god ide :-)

jery: Det ender nok med, at jeg snupper min mands bil den 2. Han bruger Garmin .... og den er faktisk også rigtig god. Heldigvis lyder det jo til, at det skulle være nogenlunde nemt at finde anitabritt :-) Ha-Ha ..... jerys humor fornægter sig ikke mht. benævnelse af mit aqua-room :-D Men det er altså noget lettere at skrive 'aqua-room'. Dén med de farvede strips har jeg taget til mig :-) Både stik og ledninger skal skam også blive gemt pænt væk, når alle hylder er installeret i reolen - det andet rod er jo ikke til at holde ud at se på!

Marya: Tak for det, min datter - selvom du ikke har dit eget aqua-room endnu, så har du dog dit eget aqua-corner ;-) Og JEG ved jo, der er et 54L under opsejling .... så frem med cameraet og smæk nogle billeder ind, så vi kan følge med :-D

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger Luna (Inaktiv) - 24/08-2007 08:22 24/08-2007 08:22
TILYKKE !!!! Hvor er det bare blevet overlækkert Kirsten. :-D
Har selv et... Med KUN 2 akvarier.... Endnu. ;-)

Lækkert at få alle de ideer med ledningene. Sidder selv og slukker for tre ting, før jeg rammer plet.

Mvh.
Helle/Brøndby

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger Marya (Inaktiv) - 24/08-2007 08:25 24/08-2007 08:25
#22 Jajajaja, du kan tro jeg nok skal tage billede af enhver tænkelig lille udvikling - og så får jeg nok også taget mig sammen til at smide lidt billeder herind på et tidspunkt;-) lige nu har jeg kun en bunke rod og et par baljer med planter i, der på magisk vis skal blive til et flot 54L imorgen... I wish...:-)

Venligst
Maria Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 24/08-2007 09:14 24/08-2007 09:14
Tak for det, Helle :-) Jo, det kan godt være, du 'kun' har to akvarier .... men antal liter!! Se deeeeet.....

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger jery (Inaktiv) - 24/08-2007 11:47 24/08-2007 11:47
#21: se billede 8 - den-der-dims, der står oven på kassen med strygetøj, hedder et strygejern. Når man bruger sådan en dims, så stryger man.
Altså, det er da utroligt, at din gamle mor ikke har oplært dig udi hjemmets finesser.....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
kjaer (Slettet) - 24/08-2007 12:33 24/08-2007 12:33
#26 Og jeg som troede det var en ny slags armatur. hehe ;) :D

#!1Dit gæsteværelseaquaroomogmuligthvisstrygestue ser rigtigt hyggeligt ud :)

Mvh.
Kjær

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
kjaer (Slettet) - 24/08-2007 12:34 24/08-2007 12:34
Og der skulle så ikke være noget ! mellem # og 1.
Mvh.
Kjær

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Bruger Marya (Inaktiv) - 24/08-2007 12:53 24/08-2007 12:53
#26 Og latteren vil ingen ende tage, røde lår, tårer der triller, nøj det er sjovt... Men jo hun har faktisk lært mig at stryge:-) Så jeg ved nemlig godt, at når man ikke bruger sådan en dims på sit værelse, så stryger man ikke på sit værelse. Men du har måske ikke fundet ud af endnu, at et strygejern har den finesse (som ret mange andre ting i øvrigt) at det godt kan opbevares et sted uden samtidig at blive brugt præcis det sted, hvor det opbevares? Men så kan jeg lige dele den erfaring med dig, værsgod;-)

Venligst
Maria Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Bruger jery (Inaktiv) - 24/08-2007 13:12 24/08-2007 13:12
#29: jo-jo, kender godt til, at tingene kan stå et sted og benyttes et helt andet sted - meeeen, eftersom der i værelset befinder sig BÅDE strygejern OG strygetøj, så foretog jeg lige en logisk følgeslutning...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Bruger Løgstrup (Inaktiv) - 24/08-2007 14:52 24/08-2007 14:52
Og se om ikke mine øjne fangede et strygebræt bag døren... beviserne hober sig op - der SMUGstryges på værelset!!!

Mvh.
Lena (der også vil have sådan et rum)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Bruger Marya (Inaktiv) - 24/08-2007 15:03 24/08-2007 15:03
grine... jeg skal vist have snakket med mor om hvorfor hun pludselig er begyndt at stryge...;-) Jeg synes det plejer at fungere på den måde at der ligger en kæmpe bunke tøj et sted og når så far skal bruge en skjorte så stryger han den 10 min. inden han skal afsted (nu slår mor mig ihjel for at røbe den slags). Men det kan være det var dengang jeg var barn...;-)

Venligst
Maria Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Bruger Løgstrup (Inaktiv) - 24/08-2007 15:10 24/08-2007 15:10
Tja, når ungen er fløjet fra reden, er det vel tiden at nusse om den næste i hierakiet... he he ;O)

Mvh.
Lena

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
Bruger jery (Inaktiv) - 24/08-2007 16:01 24/08-2007 16:01
#31: hvordan kan du da ønske dig et sådant rum? Når der er gæster, kan man hverken ordne akvarier eller stryge.
Næ, jeg er heldigvis i den lykkelige situation at have et stort hus, så gæster, akvarier og strygning kan holdes hver for sig.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
Bruger Løgstrup (Inaktiv) - 24/08-2007 16:52 24/08-2007 16:52
#34 Tja, vi andre fattigrøve må nøjes med et værelse til hver :)

Mvh.
Lena

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
Bo Christensen - 24/08-2007 16:55 24/08-2007 16:55
Eller undlade at stryge og invitere gæster.

Med venlig hilsen
Bo Christensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #37
Bruger Løgstrup (Inaktiv) - 24/08-2007 17:09 24/08-2007 17:09
#36 Der er jo fordele ved alting, he he... ;O)

Mvh.
Lena

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #38
Bruger Marya (Inaktiv) - 24/08-2007 18:54 24/08-2007 18:54
#36 hehe, du er altid så dejlig pragmatisk, Bo :-) Suk....og det skal jeg så til at undvære. Snøfte.

Venligst
Maria Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #39
Bo Christensen - 24/08-2007 22:53 24/08-2007 22:53
#38: Jeg skal nok finde herind engang imellem :)

Med venlig hilsen
Bo Christensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #40
Bruger Luna (Inaktiv) - 25/08-2007 09:22 25/08-2007 09:22
Rigtig god idé at kunne kombinere rummet med flere ting. Har selv en slå ud seng i mit. Måske jeg også kunne lave strygerum derinde så? :-)
Husker tydeligt den sidste gang jeg strøj.... Det var i foråret.... I 1975 i vinteren. Om aftenen.... Var oppe og slås med en skjortebluse i nogle timer.... Er det ikke noget med, sådan et apperatur, har det med at blive meget varmt?
Hmmm... Ved nærmere eftertanke behøver jeg måske ikke strygerum. :-/

Mvh.
Helle/Brøndby

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #41
Bruger Fam.Krebs (Inaktiv) - 25/08-2007 09:32 25/08-2007 09:32
Pas I hellere på, inden længe må gæsterne sove i "vandseng" .. LOOL

Mvh.
Mette & Peter Krebs

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #42
Bruger anitabritt (Inaktiv) - 25/08-2007 11:24 25/08-2007 11:24
Hej Kirsten.
Hvad siger du til nogle nye indbyggere til dit aqua-gæste-stryge-rum?
Fandt lige en flok C. Adolfoi,da jeg var ude at ose i Aalborg.De havde ikke så mange og da jeg vidste at du nok ikke fik mulighed,for at komme til Aalborg idag,så tog jeg chancen og købte 10stk.Har selv ledt efter dem,så jeg håber det er iorden,at vi deler flokken.

Mvh.
anitabritt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #43
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 25/08-2007 12:13 25/08-2007 12:13
#42 - Waahhhhh, dem mangler jeg også lige nogle stykker af, har kun tre...
Var det de sidste de havde ? Og hvor var det henne ?
Skal på kursus i Aalborg i anden uge i september, så det kunne jo være, de havde nogle få tilbage, mangler bare en 3-4 stykker

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #44
Bruger hustler west på (Inaktiv) - 25/08-2007 12:53 25/08-2007 12:53
Tillykke med din nyskabelse, det ser slet ikke så ringe ud endda. Ser ret gennem tænkt ud og det virker som om der er styr på det hele.
11 tal herfra.

Mvh.
Jonas Erbs - Tømrer - Esbjerg

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #45
Bruger brib - 25/08-2007 16:13 25/08-2007 16:13
#1: Det er bestemt en rigtig hyggelig gæsteværelseaquaroomogmuligthvisstrygestue du har fået lavet der.

Jeg kan se en masse andre muligheder, når gæstesengen og alt det andet lige så stille og roligt fjernes, efterhånden som flere akvarier flytter ind :-)

Mvh.
stig/Lolland

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #46
Bruger anitabritt (Inaktiv) - 25/08-2007 17:17 25/08-2007 17:17
#43 Plantorama i Aalborg.Tror lige netop der var tre-fire stykker tilbage,men det var imorges såh....
Hvis jeg vidste det kunne jeg have købt dem for dig : )

Mvh.
anitabritt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #47
Bruger poujac (Inaktiv) - 25/08-2007 17:36 25/08-2007 17:36
#46 du ved det jo nu ;-)

Med venlig hilsen
Poul

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #48
Bruger brib - 25/08-2007 18:25 25/08-2007 18:25
#40: Strygejern = Varmedims som blev brugt meget før i tiden, inden næsten alle textiler blev strygefri. ( Bemærk at der står textiler og ikke test.....)

Anvandelse : Kan rette rynker ud på tøj og lave noget som kaldes pressefolder på bukser og skjorter ( pressefolder er ikke noget med aviser)

Alle hjem med en vis status har stadig dimsen stående i et linnedskab ( læs om linnedskab i ordbogen )

Vi har også en varmedims , det er den som altid står i vejen når man skal ind bagest i linnedskabet .

Varmedimsen kan være farlig ved en faldhøjde på over 30 cm, især hvis den rammer tæerne.

Ps. Kan ikke bruges som fastnet tlf.

Mvh.
stig/Lolland - Som vist lige kom til at kede sig lidt :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #49
Bruger Løgstrup (Inaktiv) - 25/08-2007 18:29 25/08-2007 18:29
#48 Du burde kede dig lidt mere - det er ret underholdende for vi andre :D

Mvh.
Lena

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #50
Bruger anitabritt (Inaktiv) - 25/08-2007 18:30 25/08-2007 18:30
#47 Ja,men nu ligger landet sådan at jeg desværre ikke lige står og skal ind til Aalborg igen foreløbig : )

Mvh.
anitabritt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #51
kjaer (Slettet) - 25/08-2007 21:43 25/08-2007 21:43
#48 LOL

Mvh.
Johan Kjær

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #52
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 25/08-2007 21:49 25/08-2007 21:49
HALLO! HVOR HAR I DA HYGGET JER ser det ud til! Ajjjj, hvor dejligt at læse alle jeres muntre indlæg (og Maria: hævnen er sød .... hævnen er sød....) Tak for det, til jer alle :-)

Jeg har været en anelse fraværende, da jeg har tilbragt hele dagen - stort set - i bil! Turen gik til Næstved (og hjem igen), hvor jeg afhentede 2 stk. bredrandede landskildpadder, klækket 1. august - så der er tale om dyr på ca. 15-16 gram! MEN DET ER JO denne tråd ganske uvedkommende!

TUSIND-TUSIND TAK, ANITABRITT! Du er da en sand engel!! Jeg er med på dén! Det er da UTROLIGT, så mange dejlige ting, jeg oplever idag .... :-D :-D

Sjovt at læse om jeres forskellige gisninger ud i det stryge-lige .... jeg sidder her og smiler højt ;-)

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #53
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 25/08-2007 22:09 25/08-2007 22:09
#46 - Ok, jeg prøver at kikke derud, når jeg kommer derop, det er jo næsten på vej ud af byen, når man skal til Ikast.
Selvom der er godt 14 dage til jeg skal derop, kan det jo være, at de stadig har dem gående.

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #54
Bruger Marya (Inaktiv) - 25/08-2007 22:53 25/08-2007 22:53
#52 grine....

Sikke heldig du ellers er i dag, mor (aflede-aflede); både skildpadder og fisk!:-D

Venligst
Maria Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #55
Bruger anitabritt (Inaktiv) - 25/08-2007 23:36 25/08-2007 23:36
#52 Velbekom da,Kirsten.Skulle det være en anden gang...Mht. t. din tråd,har det da været ret underholdende for os andre.Har lige været nede og tjekke Coryerne.De ser ud til at have det fint i deres karantæneakvarie.Håber det går godt m. "minipadderne".

Mvh.
anitabritt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #56
Bruger jery (Inaktiv) - 25/08-2007 23:39 25/08-2007 23:39
#48: vi er da et par stykker endnu, som ikke ønsker at iklæde vore legemer olie i diverse afskygninger, men sværger til noget, der enten har groet på en mark eller siddet på et dyr. Og så er den-der-dims altså uundværlig!
#52: vil da godt se et billede af sådan en lille pilskadde...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #57
Bruger brib - 25/08-2007 23:53 25/08-2007 23:53
#56: Den med olien skulle lige sive ind ( alderen trykker lidt ) Men jo det kan der være noget om .

Her er alt sengetøj feks . skiftet ud med bomuld .

Nylon er bandlyst, og pga sarte fødderballer går jeg i uldsokker året rundt .

Meeen jeg synes nu alligevel at det er sjældent at "strygedimsen" kommer i arbejde .

Og jeg vil altså også gerne se billeder af de skildpadder :-)

Mvh.
stig/Lolland

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #58
Bruger jery (Inaktiv) - 26/08-2007 00:01 26/08-2007 00:01
#57: du er da en ren knægt endnu.
Ja OK, sengetøj, undertøj, sokker etc. stryger jeg altså ikke, men både manden og mig sæl skal se forholdsvis pæne ud, når vi er på arbejde, så der er ingen vej udenom, når den står på skjorter/bluser: strygning!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #59
Bruger anitabritt (Inaktiv) - 26/08-2007 00:10 26/08-2007 00:10
#57 Hos os er det også et nødvendigt onde,men snild er man jo...Strygebrædtet og strygejern opstilles foran akvarierne i kælderen,så udglatningen kan kombineres med lidt akvarie-kigning.Måske Kirsten er klogere end alle os andre,da hun har været så snu at tilføje gæstestatus til rummet også....TAG DIG I AGT MARIA!!!!

Mvh.
anitabritt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #60
Bruger jery (Inaktiv) - 26/08-2007 00:43 26/08-2007 00:43
#59: stakler - jeg synes bare, det vidner om en for lille bolig, når man er nødt til at kombinere fisk-gæster-strygning.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #61
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 26/08-2007 02:21 26/08-2007 02:21
Hvorfor så ikke bare sætte gæsterne til at stryge, når de nu alligevel skal være i rummet, og så kan de få tid til at betragte fiskene også, *gg

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #62
Bruger anitabritt (Inaktiv) - 26/08-2007 15:08 26/08-2007 15:08
Hyyyl Grande katastrofe!!
Da jeg efter grundig rengøring af mit selskabsakvarie sent i går aftes,alligevel besluttede mig for at drage til Aalborg igen idag(skulle lige bruge et par planter) og så tænkte jeg at jeg også lige kunne købe de Adolfoier t. Børge B.J.
_kom jeg hjem til en meget ubehagelig overraskelse.Hoved-kloakrøret var stoppet ude på gaden og havde sendt en hel masse vand(læs:lortevand) ind i kælderen.Strømmen var gået og min mand troede det var 250l`s tanken,der var revnet i kælderen.Heldigvis m. hjælp fra naboer og venner fik vi hurtig mobiliseret strøm til akvarierne og pumper til vandet på gulvene.Sikken lugt: (
Nå men nu er vandet da ude,nu venter der bare et mega rengøring og kasseringsarbejde.
Heldigvis ser det ikke ud til at være gået ud over fisk og musikinstrumenter.
Da jeg så lige skulle tjekke Adolfoierne,var der en,der var død.Så nu for vi se om der er nogle tilbage til dig,Børge.Skal nok give en melding.Nu ser det ud til at efter diverse slamsugningskøretøjer og kummunefolk,har været i arbejde,at jeg kan begynde m. rengøring og desinficering af min kælder...

Mvh.
anitabritt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #63
Bruger anitabritt (Inaktiv) - 26/08-2007 15:09 26/08-2007 15:09
#62Kummunefolk=kommunefolk.

Mvh.
anitabritt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #64
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 26/08-2007 15:44 26/08-2007 15:44
Hej Anitabritt

Du siger bare til, hvis der er nogle få stykker i overskud, bare 3 vil gøre underværker her, da jeg har 3 i forvejen, og kunne det nu være med en kønsfordeling, så bare der er af hvert køn, har 1 hun og to hanner.

Vi finder jo nok ud af, at jeg får dem hentet i den uge, jeg er på kursus på fsn Aalborg.
Ved ikke lige, hvor langt der er til Hals, men det er vel til at finde derud, *gg
Jeg hører nærmere fra dig, når du er kommet dig over det grimme chok at komme hjem til lort overalt i kælderen, ikke en særlig behagelig oplevelse.

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #65
Bruger Marya (Inaktiv) - 26/08-2007 16:49 26/08-2007 16:49
#62 Eeeeuuuuhhhhha, jeg føler med dig:-( Håber I får reddet det meste og styr på det hurtigt igen.

Venligst
Maria Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #66
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 26/08-2007 21:56 26/08-2007 21:56
Anitabritt og Børge: Hm-hm..... (jeg rømmer mig lige lidt) .... øh.... altså .... ja, hvordan skal jeg nu få det sagt .... smiler afvæbnende .... Jo, altså, jeg kom til at køre en tur til Plantorama idag .... Og der havde de 1 (altså én) C. Adolfoi tilbage .... og øh... ja, den kom jeg så til at købe .... Så jeg er liiiidt spændt på, om Anitabritt havde været der FØR mig, eller EFTER mig?? Den gik sammen med nogle pandaer, tror jeg det var.. Den er VIRKELIG SØD :-) Hvis - hvor mange fik du så fat i, Anitabritt?

Og så kan man da sige, at denne tråd har været UTROligt vidt omkring - hvor ER AS'ere dog alsidige ;-) Håber virkelig, du har fået styr på det kedelige vand, Anita? Men for nu at komme yderligere omkring, kommer så lige her 3 billeder af de før omtalte små skildpadder (på opfordring):

Det første - et lille oversigtsbillede.... kassen skal indrettes lidt mere her over de næste dage med sten, lidt planter / grønt o.s.v.

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #67
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 26/08-2007 21:58 26/08-2007 21:58
Næste billede: Selvom man kun vejer ca. 16 gram, kan man sagtens gaaaabe over 1/4 skive agurk!

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #68
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 26/08-2007 22:06 26/08-2007 22:06
Sidste billede: Man kan få en fornemmelse af, hvor lille den er ....

Eksternt link www.marginata.dk kan man læse ALT, hvad der er værd at vide om bredrandede landskildpadder. Bl.a. at selvom de er så små som ca. 14 gram ved klækningen, ja - så ender de altså med en kampvægt på ca. 4-5 kg! Danmarks nok dygtigste mand på feltet, Otto Høj Madsen, står bag :-)

En MEGET, MEGET TRIST TING: De frygtelige skovbrande, der i øjeblikket hærger i Grækenland, kommer - udover menneskeliv - også til at koste en masse landskildpadder livet .... suk! Det er bare til at blive ked af at vide :`(

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #69
Bruger anitabritt (Inaktiv) - 26/08-2007 22:26 26/08-2007 22:26
#66 Loool,før dig Kirsten.Fik fat i 7,men ekspedienten sagde det var de sidste,så der var åbenbart en der gemte sig for ham.Indtil videre er der dog to døde(mine første dødsfald i Coryer indtil nu),så hvis de fortsætter sådan,kan det være vi ender på nul!! Og ja,jeg er mega træt,men det ser ud til at vi kan stadig holde akvadag uden at skulle have tøjklemmer på næsen.Søde små padder forresten.

Mvh.
anitabritt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #70
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 26/08-2007 23:33 26/08-2007 23:33
:-) nå, det var godt - det med møg-vandet, anitabritt ..... Jamen, jeg tror egentlig også kun, det var mig, der havde spottet en enkelt adolfoi, ekspedienten var i hvertfald ikke klar over, at de havde flere ... Det er virkelig en skøn lille panserbasse - krydser sørme fingre for, at resten overlever! Gad vide, hvorfor de sådan bare dør? Det er da skide irriterende!

Min enke-Ap. Agassizii stod af igår :-( Jeg havde godt lagt mærke til, at hun ikke rigtig var ved muffen og ikke ville gå til foderet... Så jeg har derfor netop besluttet at sætte mine Galaxyer sammen med Adolfoierne i 63L - synes selv, det er sådan en genial ide :-) Er spændt på, om de vil klæde hinanden ... Og det afstedkommer selvfølgelige endnu en rokade: C. pygmaeus skal fra 20L til 25L, og humlebierne rykker så ind i 20L bambus-akva (som skal forvandles til brakvand). Så mangler jeg bare at finde ud af, hvad der skal gå i det tomme 45L ....

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #71
Bruger jery (Inaktiv) - 27/08-2007 00:12 27/08-2007 00:12
De pilskadder er da bare nuser - jeg troede faktisk, de skulle have varmelampe på i den alder?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #72
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 27/08-2007 09:10 27/08-2007 09:10
Enig med dig jery :-) Men jo-jo, varmelampe skal de skam have - og det har de også, bare ikke på billedet. De skal også have UV-lys, hvilket de også har fået. Men det har ikke noget at gøre med, om det er unger - voksne og unger skal stort set have den samme 'behandling', også hvad foder angår :-) Nu er vi ved at være så langt henne på 'sommeren', at skildpadderne skal i indendørs terrarium - hvis de vel at mærke ikke skal dvales. Jeg er ikke begyndt at dvale endnu - det kommer formentlig næste år. Hele sommeren - fra april - går mine dyr udenfor, det er så langt det sundeste og bedste for dyrenes velbefindende og ikke mindst immunforsvaret :-)

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #73
Bruger jery (Inaktiv) - 27/08-2007 09:26 27/08-2007 09:26
#72: kan huske fra min barndom, hvor skildpadder var et rigtigt 'in'-dyr at holde, at de små først gik under en griselampe og efterfølgende i en kasse med bundvarme i halvdelen, så de selv kunne flytte sig rundt efter temperatur-ønske.
Der var også noget med, at de skulle til dyrlægen og have vitaminindsprøjtninger?
Bor de også i dit ASG-rum?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #74
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 27/08-2007 10:16 27/08-2007 10:16
Ja, det var ALDELES frygtelige forhold, man bød sine dyr dengang! Godt at mange er blevet klogere - og godt at man nu kan hente den rigtige info på internettet om hold af disse dyr! Så skal vi bare have udryddet alle de gamle, uduelige biblioteksbøger med fejlagtige oplysninger - men det bliver nok en umulig opgave ....

Og NEJ, lille jery - de bor IKKE i mit ASG-rum >griner< De har residens i kælderen, skam :-)

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #75
Bruger anitabritt (Inaktiv) - 27/08-2007 11:00 27/08-2007 11:00
#74 Dårligt og godt nyt,Kirsten.Adolfoierne dør som fluer,har spurgt flere,men det ser ud som om jeg har gjort det godt nok med mit karantæneakvarie,så hvad problemet er,vides ikke.Det gode er at jeg har kontaktet Plantorama og de har lovet at fremskaffe nogle flere(muligvis allerede onsdag) denne gang vf,som kompensation for tabet.Jeg kunne også få pengene tilbage.God service hvad?Synes i det hele taget at jeg er blevet behandlet godt,hos dem : )
Har også et par overraskelser mere i ærmet,når vi ses på søndag!

Mvh.
anitabritt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #76
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 27/08-2007 12:20 27/08-2007 12:20
Uha-da, Anitabritt - det er rigtignok både skidt og godt, det du fortæller :-( og :-) Så må jeg nok regne med, at min enlige Adolfoi også står af ..... virkeligt underligt .... men god-god service fra Plantorama!

Men nu synes jeg måske nok, du er lidt "hård" sådan at komme med en halv vind: et par overraskelser mere i ærmet! NU KAN JEG JO IKKE SOVE OM NATTEN, når du skriver sådan noget ;-) Det bliver mere og mere spændende med den 2. september .....!

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #77
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 27/08-2007 21:49 27/08-2007 21:49
#75 - Det er da rigtig trist at høre.. Håber du får nogle til at overleve, og kanont af plantorama, at de vil erstatte dem.
Havde der bare ikke været så langt, ville jeg da også gerne ha' kommet d. 02/09. men vi skal på katteudstilling i Bogense.
Når vi kommer lidt tættere på den uge, hvor jeg skal på kursus, må vi lige snakke sammen, hvis du skulle gå hen og få nogle nye Adolfoi. Håber da, at i må få en kanon dag. Hører da også gerne om din ene adolfoi, Kirsten, om den klarer skærene..

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #78
Bruger anitabritt (Inaktiv) - 27/08-2007 22:46 27/08-2007 22:46
Status hos Adolfoierne:Nu kun 7stk. tilbage.Skifter vand 1-2 gange om dagen,da det skulle afhjælpe situationen lidt.Er kommet i tanke om en mulig årsag til tabet.Da jeg hentede mine C121 hos Tony i Vorbasse,fik jeg at vide at de var meget vanskelige at transportere.Han havde mistet 2/3 af sin første sending.Adolfoien menes at være nært beslægtet m. C121,så måske det er årsagen til det voldsomme fisketab.Det skal lige siges at mine 5 C121 lever i bedste velgående.Ligesom disse blev Adolfoierne også transporteret og sat i karantæne-akvarie nænsomt og efter alle kunstens regler.Men hvis nu transporten fra grossisten til Plantorama,har været et for voldsomt stress,for fiskene,kan det være der miseren ligger.Dem jeg købte hos Tony,havde alligevel gået et stykke tid der.
Det bliver spændende at se hvordan det går med den nye sending.
Det er ret frustrerende at se sine fisk dø og ikke have mulighed for at gøre noget.Heldigvis da, at ekspedienten var så imødekommende og at få dem erstattet med nye,er da det bedste,når nu man så gerne vil prøve den type.

Mvh.
anitabritt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #79
Bruger jery (Inaktiv) - 27/08-2007 22:57 27/08-2007 22:57
#78: hvis de kan lide af samme 'transportsyge' som C121, så skal de i hvert fald pakkes enkeltvis for en sikkerheds skyld.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #80
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 27/08-2007 23:02 27/08-2007 23:02
Sidst jeg fik en package hjem, med 10 stk. var der ikke noget problem. De fik lige lov at gå i et tomt akvarie hos sælgeren en lille uges tid, inden jeg tog dem hjem, og de overlevede alle, men det er rigtigt, at det er ikke sådan det går hver gang. Mine er nu nok omkring 4 - 5 år gamle, og der er desværre kun 3 tilbage, der gik nogle enkelte til, da vi flyttede, sikkert min egen skyld, at der ikke blev passet for godt på dem.

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #81
Bruger anitabritt (Inaktiv) - 27/08-2007 23:06 27/08-2007 23:06
#Ja,det var også min hensigt samtidig vil jeg lige tage lidt aktivt kul med til at komme i poserne : )
Har overvejet problematikken lidt mht. afhentning.Der er to muligheder: 1. Lade dem gå hos Plantorama et stykke tid,for så at hente efter eventuelt "mandefald" eller 2. Hente dem den dag de ankommer,så de ikke skal udsættes for stress to gange (har selv en halv times kørsel til butikken),men det kommer an på hvad aftale jeg laver med ekspedienten.

Mvh.
anitabritt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #82
Bruger anitabritt (Inaktiv) - 27/08-2007 23:07 27/08-2007 23:07
Hov #81 var til #79.

Mvh.
anitabritt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #83
Bruger anitabritt (Inaktiv) - 27/08-2007 23:13 27/08-2007 23:13
#80 En skam du ikke kommer d. 2. men vi ses jo nok når du skal på kursus.Du kan sende mig en pb,hvis du har noget spændende at bytte med/sælge : )

Mvh.
anitabritt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #84
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 28/08-2007 07:58 28/08-2007 07:58
Bare lige en hurtig, træls melding: Min enlige Adolfoi stod af i går .... ØV! Anitabritt: aktivt kul under transport - er det fordi fiskene kan udskille gift under stress?? Synes jeg har læst det engang, men er ikke sikker ...

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #85
Bruger anitabritt (Inaktiv) - 28/08-2007 10:37 28/08-2007 10:37
#84 Øv for dig.Jeg har selv kun 4 tilbage her til morgen.Det er også derfor jeg tror at fejlen er sket fra grossist t. butik.
Ekspedienten forklarede mig at den næste sending er vildtfanget og kommer direkte fra Peru.De andre kom fra tjekkiet.Håber det bliver bedre,men vil ellers mene at vildfangede er sværere at omgås end fisk avlet i fangenskab.Det vi kan håbe på er at den anden grossist måske har forberedt transporten bedre!?!
Med hensyn til det med giften de udskiller er det også derfor jeg skifter vand og skifter vand...Har også sat pap foran akvariet for at mindske stresset.Den næste sending vil jeg få pakket ned enkeltvis og muligvis have to karantæne-akvarier kørende.Husk at fryse fisken ned,så du kan få en ny.
DET SKAL BARE LYKKES DENNE GANG,Kirsten!

Mvh.
anitabritt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #86
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 28/08-2007 22:34 28/08-2007 22:34
Ja, der er ikke ligefrem noget der lover for, at de sidste 4 overlever. Desværre..

Kirsten, var lige i Viborg i dag, og hente mine Nannostomus mortenthaleri, nej hvor er de kønne.
Måske du skal investere i dem istedetfor marginatus, selvom de også er meget kønne.
Lige et link til et lånt billede: Eksternt link http://allabout.co.jp/pet/aquarium/closeup/CU20040913A/004male.jp...
Jeg kan også varmt anbefale Nannostomus spec. II, også en virkelig skøn fisk.

Nu skal du jo snart på indkøb, med al den plads du nu får til nye akvarier, nye fisk, nye planter, og alt det øvrige, *gggg

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #87
Bruger jery (Inaktiv) - 28/08-2007 22:54 28/08-2007 22:54
#86: ganske enig - jeg har lige sat 5 VF N. mortenthaleri sammen med mine 13 N. marginatus, og de flokkes fint sammen; skægt nok går mortenthaleri meget lavere i akvariet end marginatus.
Apropos adolfoi-transportproblemet så var mine mortenthaleri ikke just begejstrerede for at blive lukket ud, selv om jeg gav dem en lang akklimatiseringsperiode. Skyndte mig at skifte en ordentlig omgang vand og lidt mindre dagen efter, hvorefter 2 stk. straks gik i leg i en tot gammel Javamos (æggene blev dog spist).

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #88
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 28/08-2007 23:06 28/08-2007 23:06
#87 - Bliver nød til lige at høre, om du har alm. vand hos dine, eller survand?
Beskrivelsen siger godt nok, at de skal have survand, faktisk hos alle nannostomus arter, men mine går i øjeblikket i alm hanevand, og beckfordien yngler fint, kniber lidt med sp. II'erne, så jeg regner med at begynde at lave vand til, for at sænke en lille smule. Kører temperaturen op på 28 grader, for at få gang i legen, det er ihvertfald det der foreskrives, selvom beckfordien er ligeglad, *gg
Jeg bruger også javamos hos mine.

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #89
Bruger jery (Inaktiv) - 28/08-2007 23:26 28/08-2007 23:26
#88: vi har 'teknisk blødt vand', idet vi har en dims på indgangsledningen, som gør et-eller-andet ved kalken i vandet - ex. kalker vi kaffe- og espressomaskine af x 1 årligt, der er ingen kalkpletter på badeværelset eller på akvarieruder etc.
De går p.t. ved 26-27 gr., men vi sætter den ned til 24 a.h.t. de andre beboere.
Der er kommet unger af N. marginatus i samme vand - opdagede det helt tilfældigt, fordi jeg syntes, at nogle af Guppy-ungerne så lidt skægge ud - det var så ikke gupser...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #90
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 28/08-2007 23:44 28/08-2007 23:44
#89 - Ok, vi har ikke specielt hårdt vand, afkalker heller ikke ret meget her, og det uden den der rørdimselut.
Og både mine cacatuoides, macmasteri og vielita yngler i det, så det kan ikke være helt dårligt. Har kun de der strips test, og jeg ved ikke, hvor nøjagtige de er, men de siger omkring 7,5 på PH'en. Ville ikke ha' noget imod at ligge nede på omkring 6.8 - 7.0.
Mine marginatus ser ikke ud til at være store nok endnu, havde et uheld med mine, så jeg røg ned på 3 stk, og har så købt yderligere en 6-8 stykker, men de er noget mindre,
Skal også lige en tur forbi min leverandør af javamos, er så heldig at have nogle venner, der har et 128 liters, og han har javamos i, som bare gror og gror, og hvis jeg ikke henter det, smider han det ud. Har også fortalt ham, at det må han endelig ikke gøre, der er mange der gerne vil give en del for en stor klat javamos.

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #91
Pawc (Slettet) - 05/09-2007 14:56 05/09-2007 14:56
Utroligt flot akvarie helt til højre. Sikke farver!

Mvh.
Paw

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #92
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 10/09-2007 22:17 10/09-2007 22:17
AnitaBritt og Kirsten..

Hvordan går det i Aalborg, er der kommet adolfoi til byen ??
Jeg er jo på kursus i denne uge, og ville gerne lige vide, om de har fået nogle hjem.
Også om jeg skal forbi AnitaBritt på vejen hjem, selvom Hals ligger lidt af vejen, så er det da søndenfjords..

Hvem skal man kikke ind til i Aalborg, for at se det største udvalg fra Sydamerika, og hvem kunne tænkes at have Nannostomus enten trifaciatus, nitidus, harrisoni, unifasciatus, digrammus, bifasciatus anduzei eller espei? (Det var vist alle de arter jeg ikke har, *gg)

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #93
Bruger Kirsten Sørensen (Inaktiv) - 10/09-2007 23:50 10/09-2007 23:50
Hej Børge :-)

Ohh.... jeg ved ikke, om der er kommet adolfoi, og har heller ikke lige hørt fra AnitaBritt, hvordan det går - tror, vi måske har en løs aftale, men hun melder nok ind på et tidspunkt, ellers sender jeg hende lige en pb :-)

Men Børge, hvis du skal til Aalborg, skal du tage 'hele runden' ude i City Syd: Styr-på-dyr, Plantorama, Pet Hollywood og MaxiZoo (tidl. Calle) ligger alle indenfor en radius af ....tja..... 500 m. Så det er så nemt. Jeg kender kun disse 4 steder i Aalborg, og jeg tager altid selv hele turen - skal formentlig derned i denne uge, eller evt. i starten af næste uge. Hvilke fisk der findes hvor, ved jeg simpelthen ikke ....

Held og lykke med turen - regner da med, vi hører nærmere :-)

Med venlig hilsen
Kirsten Sørensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #94
Bruger anitabritt (Inaktiv) - 11/09-2007 00:05 11/09-2007 00:05
#92+#93 Ja jeg har været lidt optaget på det sidste.Ringede til Plantorama i fredags for at erfare at Adolfoierne ikke havde været med i sidste sending.De skulle så komme i denne uge og ekspedienten ville ringe til mig,så snart de ankommer.Håber da de kommer så Børge også kan nå at få sine.Hvis I har nogle beskeder angående dette så send lige en pb,for jeg har travlt hele denne uge!
Hals er altså nordenfjords,Børge : ) Tjek lige Kraks vejviser.Jeg sender lige min adresse til dig via pb,når jeg har nyt om fiskene.Jeg synes da også du skulle tage en lille "rundtur" nu du er her.Der er også to butikker i Nørresundby,der er værd at besøge,nu du er her.

Mvh.
anitabritt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #95
Bruger Boeboe (Inaktiv) - 11/09-2007 00:10 11/09-2007 00:10
Øhmmm... Er vist ikke lige med, så er det nok fordi jeg har kikket derover, *ggg.
Var på en weekendtur derop, for nogle år siden, men på den sydlige side, kan det passe det hedder egense så...

Nå, men det må vi finde ud af, hvis det bliver i denne uge, min sidste dag i Aalborg er torsdag, da kurset blev kortet af, og forlænget om torsdagen, vistnok til kl. 17:00.

Nå, vi snakkes ved. Sender lige en PB.

Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #96
Bruger dyrholm (Inaktiv) - 10/10-2008 16:51 10/10-2008 16:51
flot rum du har der, der kan man da kun sove godt, selv venter jeg på at ungerne (9 og 8) :D flytter så skal der gang i et rum til farmand. (hvor gammel skal de værer for at komme på kostskole he he) nå må nok lige vente et par år

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #97
Bruger Bingocaller (Inaktiv) - 10/10-2008 18:21 10/10-2008 18:21
Flere billeder af det hele tak :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #98
Bruger lillian53 (Inaktiv) - 10/10-2008 18:27 10/10-2008 18:27
Jeg tror Kirsten har lavet meget siden dengang ;)

Annoncører
Annoncører