Nybegynder har brug for hjælp og gode råd

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 3235

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger christofferbh (Inaktiv) - 16/08-2007 21:33 16/08-2007 21:33
Hej alle!

Jeg er nybegynder. vil jeg gerne starte med at slå fast...
ja faktisk så ny at jeg endnu ikke har anskaffet mig et akvarie.
Har læst litteratur om emnet og har besluttet at anskaffe mig et ca. 80 l akvarie, som jeg gerne vil indrette med bl.a en lille \"rørskov\" af bambus i den ene ende af akvariet samt trærødder fra oven og ned i vandet til skjul. Bunden vil jeg lægge af forskellige typer grus samt sten af forskellig størrelse. Jeg vil gerne indrette akvariet således fiskene i akvariet for de mest naturtro omgivelser.
Jeg påtænker at holde det som et tropisk ferskvandsakvarium, hvor omgivelserne skal minde om en form for sø- eller flodbrink.

Jeg påtænker at placerer \"flydende planter\" i overfladen over rørskoven, hvilket betyder et begrænset lys i den del af akvariet.
Samtidig vil jeg gerne langs bagvæg og sider have forskellige planter, som kan skabe velvære for fiskene.

Mit spørgsmål er derfor om hvilke planter og fisk jeg som nybegynder skal vælge til de nævnte omgivelser?

Hvor mange fisk bør jeg have?

Og om mine ideer til akvarieindretning er hensigtsmæssige?

Jeg tager med kyshånd imod kritik og gode råd!
Således jeg kan skabe de mest optimale vilkår for mine kommende fisk.

På forhånd tak

Hilsen Christoffer

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger C-lotte (Inaktiv) - 16/08-2007 21:42 16/08-2007 21:42
Ikke så mange forslag herfra, vil bare sige at du er et sjældent syn. En nybegynder der har sat sig så godt ind i tingene inden han begynder at investere i akvarier og fisk. Du skal nok få stor glæde af denne hobby da tålmodighedog viden er det vigtigste.

Med venlig hilsen
Charlotte