Kampen med en kampfisk

Postet under : Akvariesiden.dk - Labyrintfisk
Visninger : 1869

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bigger - 16/08-2007 10:33 16/08-2007 10:33
Først vil jeg lige sige tak til alle herinde, de tråde der er, har jeg læst med stor interesse og forsøgt at lære af, men jeg er totalt ny akvarist, så hver dag er en lære rig dag, og her vil jeg lige fortælle lidt om mine oplevelser med kampfisk.

Ungerne havde plaget længe om en kampfisk, og må da erkende at det er en flot fyr ;-) så var nok ikke særlig svær at overtale, men da han skulle gå i konens akvarie sammen med nogen guppy'er købte vi en flot blå fyr, 2 damer en der er blå og en der er rød, i akvariet med gubby'erne havde vi også 1 molly unge, 3 platy unger, molly ungen var eneste overlevende efter besøget af en scalar :-( men ak næste dag havde vi ingen unger, kampfisken var sikkert sulten, eller skulle vise hvem der bestemte, næste dag gik det helt galt, vi opdagede til vores gru af gubby'erne var blevet til jaget vildt, en han manglede næsten hele halen, et par hunner var lettere skamferet, og en enkelt hun var død :-(
så blev han forflyttet til slyngel akvariet (mit) sammen med den sultne scalar og de ophidsede molly'er, dette gik heller ikke, så gode råd var dyre, men fisken var jo sådan uden skyld, så fluks smuttede jeg ud og købte et lille 20 liters akvarie, flyttede kampfisken til sit nye kvarter, her gik han i ca 2 timer med sine damer, så smuttede de tilbage til slyngel akvariet da de ikke kunne få fred.
efter et par dage røg den ene hun tilbage til ham i en yngelbox, her gik de så i et par dage, inden hun blev lukket sammen med ham, nu gik de jo og hyggede sig rigtig sammen, hun spillede op og han skummede, så idag var legen igang, og hvilket pragtfuld syn da han snoede sig om hende, og æggene dalede ned, dette skete så mange gange i rap, for det meste snuppede han æggene, men det skete også at hun snuppede dem på vej ned og åd dem ;-)
nu venter jeg bare med flere af artiklerne herinde fra som vejledning, og håber at jeg kan få noget ud af alt deres arbejde :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger lillian53 (Inaktiv) - 16/08-2007 19:56 16/08-2007 19:56
Held og lykke

Mvh.
Lillian Werliin

Annoncører
Annoncører