Blå guramihan.... - hvad laver han??

Postet under : Akvariesiden.dk - Labyrintfisk
Visninger : 1780

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
chrismu - 12/08-2007 12:34 12/08-2007 12:34
Hejsa.
Vi har 3 blåguramier - to hunner og en han. Hannen er nu begyndt at holde til i venstre side i toppen af akvariet, og kommer der andre fisk i nærheden blir i jaget væk (dog ikke sugemaller). I toppen har vi nogle flydeplanter, så det er ikke til at se om han har lavet skumrede. Men kunne det ikke tyde på at der er lagt æg? Eller er han bare kulret? Eller mærker han territoriet op?

Vi startede med fisk i et 60 liters, og har så senere købt et 110 liters (tror jeg det er). Han har flere gange jagtet hunnerne - men der har osse været perioder, hvor de har enes fint. Men nu er det alle fisk der jages væk, hvis de kommer for tæt på ham og området omkring øverste venstre hjørne.

Har læst flere steder her på akvariesiden omkring blå gumarier og flere indlæg - men jeg kan ikke rigtig blive klog på hans opførelse.

Det er indenfor de sidste par dage han er begyndt med denne opførelse.

Nogle råd og erfaringer??

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger helene (Inaktiv) - 12/08-2007 13:02 12/08-2007 13:02
Hvis du ikke kan se en skumrede, - og det skulle du nu nok kunne, hvis der var en, - så er der heller ikke unger, - det tager jo alligevel et par dage inden æg er udklækket.
Det er nok nærmere at han forsvarer sit territorie, og at det sådan ca. har centrum der :-)
Hvor fodrer du ?? Tit holder hannen området omkring der hvor der fodres fri for 'uvedkommende' :-)
Eller også har han fundet et sted han synes er godt til skumreder, men har ikke lavet en endnu..
Det lyder som almindelig territorial adfærd, gurami hanner er altid på arbejde og småjagter andre fisk ...

Mvh.
helene

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
chrismu - 12/08-2007 13:06 12/08-2007 13:06
Altså det er indenfor de sidste 48 timer ca, han er begyndt med den adfærd. Jeg fodrer i modsatte side, og han har altid været fremme, når der er blevet fodret.

Skal jeg evt. fodre der hvor han er nu?

Det virker som om alle de andre fisk har affundet sig med, at det ikke er der de skal være lige nu... så de holder sig væk.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger helene (Inaktiv) - 12/08-2007 13:40 12/08-2007 13:40
nej, du skal ikke fodre der :-) ... han har måske nok planer om at lave en skumrede så ... eller har en lille bitte en ...
Tror ikke du skal være bekymret, medmindre den virker syg og hænger med halen

Mvh.
helene

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
chrismu - 12/08-2007 17:09 12/08-2007 17:09
Han virker skam frisk nok - han har også været henne ved hunnerne og jage dem lidt - eller hvad han nu gør.

Så jeg venter i spænding og ser hvad der sker :-)

Tak for svar ;-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
chrismu - 12/08-2007 20:13 12/08-2007 20:13
Hej igen.
Kæresten kiggede lige i akvariet her til aften, og der er unger - og stadig nogle uudklækkede æg! ;-) Dejligt!

Mvh.
Christina

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger XXXX (Inaktiv) - 12/08-2007 20:19 12/08-2007 20:19
nu er der ingen andre der har sagt det så nu gør jeg
110l er alt for lidt til tre blå gurami, minimum 325l

Med venlig hilsen
Thomas Rasmussen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
chrismu - 12/08-2007 20:42 12/08-2007 20:42
Ja - det har jeg godt læst - men de har det meget godt ;-)

Mvh.
Christina

Annoncører
Annoncører