Vitakraft combi 5 testsæt??

Postet under : Akvariesiden.dk - Vandpleje og Kemi
Visninger : 1550

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
LikeAs - 31/07-2007 20:00 31/07-2007 20:00
Er der nogen af jer der har Vitakraft Combi 5 testsæt? Den tester de 5 vigtigste vandværdier. Jeg forstår ikke den midterste der hedder "total hårdhed". Hvorfor er der tre linjer med den?? De blev i hvert fald alle sammen meget pink. Nogen der kan forklare mig hvad det betyder?

Og en sidste ting: hvad er en calciumholdig sten??

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Janne (Inaktiv) - 31/07-2007 20:16 31/07-2007 20:16
Jeg kender ikke testsættet, men jeg vil skyde på at det at 'total hårdhed'-feltet bliver meget pink, skyldes at du har meget hårdt vand.
En calciumholdig sten er blot en sten, der indeholder grundstoffet calcium/kalcium. F eks kalksten, som det man finder rundt om flintesten. Også sådan noget som faxekalk indeholder rigtig meget kalcium.

Mvh.
Janne

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
cmj - 31/07-2007 23:14 31/07-2007 23:14
#1 Du skal kigge på alle tre linjer på én gang og sammenligne med de viste på siden af emballagen. Prøv lige at tage et billede af teststrimlen sammen med emballagen, hvis du har mulighed for det, så er det nemmere at se, om du har aflæst det rigtigt :o )

De bedste hilsner
Carina

Annoncører
Annoncører