Den forsvunde sværddrager

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1075

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger snake (Inaktiv) - 30/07-2007 18:38 30/07-2007 18:38
Her for et par uger siden skulle der ryddes op i div akvarier, i den forbindelse skulle der flyttes lidt forskellig fisk fra et 250l til et 54l som et midlertiget hjem, deriblandt var der 2 sværddragere, jeg gik frisk og glad igang, er nu engang dejligt at rode med de baljer, jeg fangede alle fiskene op i en 1½l kande som jeg plejer, derefter skulle der fanges nogle guppy'er som skulle over i 250l, fiskene skulle altså bytte plads, imens at de andre fisk var i kanden fangede jeg hurtigt gupserne og smed dem over i det andet akvarie, så nu manglede jeg bare at hælde de fisk fra kanden ned i 54l. men da jeg gjorde det opdagede jeg at den ene sværddragere var væk.

Jeg er 100% sikker på at den var i kanden ca 2 min før jeg hældte dem over i, tjekkede nemlig for at se om alle havde det godt, min første tanke for selvf at den var hoppet op af kanden, så jeg hældte fiskene i akvariet og gik igang med at lede, jeg ledte ALT igennem, men uden held, nu her 2 uger efter er den ik dukket op.

Den eneste forklaring jeg kan komme på er at en af kattene fik sig et lækkert måltid den dag.

En sørgelig slutning på et ellers sundt fiskeliv.

De bedste hilsner
Lars Pedersen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Cirkelinedk (Inaktiv) - 30/07-2007 20:25 30/07-2007 20:25
Menuén kan også blive for kedelig ( bare ikke for Garfield), så katten har rigtigt smovset..

Mvh.
cirkelinedk

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Løgstrup (Inaktiv) - 30/07-2007 20:45 30/07-2007 20:45
He he, ellers ligger den måske i dit bukseopslag i vasketøjskurven... :D

Mvh.
Lena

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger snake (Inaktiv) - 30/07-2007 20:46 30/07-2007 20:46
#2 hehe ja, intet er så skidt at det ik er godt for noget, eller nogen skal der måske stå, katten blive ihvertfald nok glad. ;o)

De bedste hilsner
Lars Pedersen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger snake (Inaktiv) - 30/07-2007 20:46 30/07-2007 20:46
#3 hehe det vil jeg dælme ik håbe, :o S

De bedste hilsner
Lars Pedersen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger anitabritt (Inaktiv) - 30/07-2007 23:12 30/07-2007 23:12
Har prøvet det samme med en pragtsmerling.Vi havde to store,der skulle sælges og da køber kom,kunne vi simpelthen ikke fange den ene(250l akvarie).Da kunden heldigvis boede tæt på,blev vi enige om,at når vi havde fanget krabaten,skulle vi smide den i et 54l og så ringe til ham.Kunden og hans kæreste kørte derfra med den ene og to dage efter fangede vi smerlingen sent om aftenen og puttede den i det lille akvarie.Næste dag ringede vi og aftalte de skulle komme forbi.
Da de kom,var fisken på mærkligste vis totalt forsvundet.Jeg var ved at blive vanvittig.Havde timer forinden,set den hygge sig med de corydoras,der også gik der,så det var totalt uforståeligt.Det var et startersæt akvarie og kun en smal sprække ved ledningerne i toppen,var en mulig flugtvej og denne smerling var som sagt temmelig stor.
Har aldrig siden fundet den,men indrømmet.....vores gamle hankat Mussi,synes jeg,smilede ekstra bredt den aften...
Vi fik da heldigvis en kop kaffe og en sludder med de uheldige købere og de fik lov at få den første uden vederlag : )

Mvh.
anitabritt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger snake (Inaktiv) - 30/07-2007 23:17 30/07-2007 23:17
#6 hehe ja så er det jo spørgsmålet om det er os eller kattene der nyder akvarie hobbyen mest. :o )

De bedste hilsner
Lars Pedersen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger anitabritt (Inaktiv) - 30/07-2007 23:21 30/07-2007 23:21
#7 Ja sjovt nok er vi fire her i huset (mand,2årig datter,15 årig hankat og undertegnede) der alle glædes over hobbyen i alle dens facetter.Visuelle for nogle og kulinariske for andre....

Mvh.
anitabritt

Annoncører
Annoncører