Nedtur. dæmning i amazon!

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1182

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Gilbert - 21/07-2007 14:41 21/07-2007 14:41
Eksternt link http://www.worldpress.org/Americas/2824.cfm (NB. på englesk)

Ja, så er nogen politikkere igen i gang med at træffe beslutninger som måske hjælper mennesker på kort sigt, men total ødelægger miljøet på kort OG lang sigt. Fantastisk!!! :-(

Kom så alle sammen, lad os alle smadre den her planet noget mere!!! fjolser...

Ja, jeg kom i lidt dårligt humør da jeg læste nyheden... sorry

Martin

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
viggo0 - 21/07-2007 16:16 21/07-2007 16:16
Tror ikke det skader miliøet så meget på lang sigt som de regner med... Det er jo vedvarende energi...
Så ved ikke helt om jeg syndtes det er sørgeligt eller godt... hmm...

Med venlig hilsen
Frederik

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Steffen Kbh - 21/07-2007 16:22 21/07-2007 16:22
Det er ikke lige frem opmundrende læsning.

Jeg sidder med en fornemmelse af at det mere handler om at skabe et prestige byggeri som hr. Lola kan blive husket for. Ikke så meget om at skaffe mere strøm til Brazilien.

Specielt den sidste del om optimering/modernisering af eksisterende dæmninger, det vil han jo slet ikke snakke om. 'Det er en utopi (ønsketænkning) at modernisere gamle dæmninger'.

Vh.
Steffen Kbh

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Freddie - 22/07-2007 21:23 22/07-2007 21:23
ja jeg synes det er svært at vurdere.
Men håber selvfølgelig at det bliver med minimale konsekvenser for amazon flodens fantastiske liv :)

Med venlig hilsen
Frederik Læssøe Arendt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Claus T (Inaktiv) - 23/07-2007 11:19 23/07-2007 11:19
Ja den var svær, umildbart lyder det jo skidt at lukke floden af med en dæmning, men på den anden side får de jo nok aldrig lov til det uden at etablere diverse stryg, vand trapper o.s.v så alle vandre fiskene kan komme igennem, så mit bud er nu at det vil få minimal negativ inflydelse på amasonas floden, tilgengæld vil det jo nok tage noget af presset på regnskoven, når alle folk i området får adgang til strøm/varme osv. udover det er brasilien en af verdens største co2 udslipper, grundet deres kul varme værker og også her ville en stor dæmning kunne lette lidt på den forurening, så på lang sigt vil det nok være til glæde for Amazonas og regnskoven.
Det er naturligvis svært at spå om hvad der sker, når man nu ikke kender alle planerne, så dette inlæg er bare et forsøg på at se det gode ved projektet, det kan jo være de tænker på at rette floden ud for at få et større vand flow, og så var det jo svært ved at se noget positivt ved det

Mvh.
Claus T

Annoncører
Annoncører