Rigtige vandplanter og ikke sump planter

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1527

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Mona R - 17/07-2007 18:14 17/07-2007 18:14
Hej, jeg har hørt at ægte vandplanter, som ikke først har groet i sump, skulle holde meget bedre end de andre. Men er der noget sted i DK eller på nettet, hvor man kan købe ægte vandplanter til akvarier? Jeg har hørt, at man skulle kunne købe dem i Holland af virkelig god kvalitet, men jeg ved ikke helt præcist hvor. Også lige et andet spørgsmål: Hvilke hurtigtvoksende planter, som kan købes i alm. dyrehandlere, kan gro uden CO2 anlæg? Håber meget at nogle har tid og lyst til at svare, så på forhånd tak :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
cmj - 17/07-2007 18:36 17/07-2007 18:36
Hej,

I denne tråd kommer Kirsten i #4 faktisk med en forklaring på, hvordan planter, der er dyrket på sump tilpasser sig med tålmodighed :o )
Eksternt link http://www.akvariesiden.dk/forum_ny/forumview.php?id=426316&cat=9...

Ellers vokser mine planter: Cryptocoryne Wendtii, Echinodorus Bleheri, Cabomba Caroloniana, Vallisneria og Egeria Densa udemærket og temmeligt hurtigt uden CO2. De får gødning og lys fra et alm. startersæt, så de lever under sparsomme vilkår, men ser fine ud :o )

De bedste hilsner
Carina

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Mona R - 17/07-2007 18:45 17/07-2007 18:45
Hej Carina, tusind tak for svaret - lige hvad jeg kunne bruge! :o ) Bruger du eller andre et specielt bundlag andet end fx grus på 2-4 mm for at opnå bedre og kraftigere plantevækst? De bedste ønsker fra Mona

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
cmj - 17/07-2007 19:12 17/07-2007 19:12
Hej Mona,

jeg har ikke noget specielt bundlag, men bare almindeligt grus som du skriver. Jeg bruger JBL's de syv kugler. Det er sådan nogle lerkugler med gødning, som man sætter ned ved roden ved hver plante, og kuglerne holder i et år. Til mine stængelplanter, som sætter rødder på stilkene over brundlaget bruger jeg flydende gødning. Jeg har brugt Tropical's Ferro-aktiv. Det går fint med planterne med disse to typer gødning, og jeg kan se tydelig forskel ifht. da jeg ikke brugte gødning. I mit næste akvarium, tror jeg dog,at jeg vil ofre et gødningsbundlag fra starten af :o )

De bedste hilsner
Carina

Annoncører
Annoncører