Sværddragerhan syg!!

Postet under : Akvariesiden.dk - Sygdomme
Visninger : 1064

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Mona R - 16/07-2007 21:10 16/07-2007 21:10
Hej,
Er der en som vil kunne hjælpe med at stille diagnose på flg sygdomstegn: Alle mine fisk virker sunde og raske undt. min sværdrager han, som har en kugleagtig blære på finneroden. Blæren ser nærmest væskefyldt ud, og den bliver nærmest mere skorpeagtigt som tiden går. Blæren kan ses på begge sider af finneroden, og jeg mener bestemt at den kom 5 timer efter et vandskift. Kan det være en form for parasit eller en anden form for "bule"? Dens adfærd virker normal og den spiser med største vellyst. Men for en uge siden (før jeg så "bulen") gemte den sig meget på bunden og i planter. Jeg håber meget, at en kan hjælpe med at stille diagnose og et råd til behandling.
De bedste ønsker og største håb om hjælp,
Mona

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Ringsted (Inaktiv) - 16/07-2007 22:14 16/07-2007 22:14
Okay det lyder ikke som noget jeg desværre har hørt om før... Hvis fisken har det godt tror jeg ikke du behøver gøre noget ved det, men må indrømme at jeg ikke har den ringeste ide om hvad det kan være

De bedste hilsner
Ringsted

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Mona R - 17/07-2007 10:04 17/07-2007 10:04
Tak for svaret Ringsted:-) Jeg synes også det er temmelig mærkeligt med min sværddrager, da jeg ikke kan finde de samme symptomer i diverse bøger omhandlende sygdomme, der rammer akvariefisk... Jeg har dog prøvet en hvidløgskur, så hvis det er en parasit, må jeg håbe, at den bliver drevet på flugt. Men er der nogen, som har haft held med hvidsløgskure mod orm og parasitter?

Annoncører
Annoncører